3rd CEO Challenge: H μεγαλύτερη παγκόσμια έρευνα Ηγεσίας

Παρά την αβεβαιότητα και τις προκλήσεις που διακρίνουν το επιχειρηματικό περιβάλλον, τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε τοπικό επίπεδο, οι επιχειρήσεις μπορούν να επιβιώσουν εφόσον υιοθετήσουν μια στρατηγική συνολικής προσέγγισης και την ακολουθήσουν με συνέπεια και υψηλό αίσθημα ηθικής. Είναι επιτακτική ανάγκη η δημιουργία κλίματος, όπου τα στελέχη επιχειρήσεων και ιδίως οι CEOs είναι πρόθυμοι να αναλάβουν τους κινδύνους που παρουσιάζονται. Η ανάπτυξη ταλέντων αποτελεί προτεραιότητα, αλλά θα πρέπει να δοθεί έμφαση στην καλλιέργεια κριτικού πνεύματος στα ταλέντα, διότι αυτό είναι το χαρακτηριστικό που προάγει τη συλλογική αριστεία. Άλλωστε, με δεδομένους τους εντονότατους ρυθμούς τεχνολογικής ανάπτυξης, οι επενδύσεις στις δεξιότητες καινοτομίας πρέπει όχι μόνο να διατηρηθούν αλλά και να επεκταθούν στην κατεύθυνση αξιοποίησης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) με στόχο την εσωτερική κατανομή της γνώσης στις επιχειρήσεις. Εξάλλου, μεγάλο βάρος πρέπει να δώσουν τόσο στη βιωσιμότητά τους, με κυρίαρχο στοιχείο την καταναλωτική ζήτηση όσο και στην ενίσχυση της επιχειρηματικής φήμης.

Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας που διενήργησε ο οργανισμός The Conference Board -με τη συνεργασία της ΕΕΔΕ για την Ελλάδα- και παρουσιάστηκε πρόσφατα στο πλαίσιο εκδήλωσης του Τομέα Ηγεσίας της ΕΕΔΕ.

Την έρευνα παρουσίασε ο κ. Charles Mitchell, Εκτελεστικός Διευθυντής, Γνώσης, Περιεχομένου & Ποιότητας, του Conference Board, ο οποίος επεσήμανε τις βασικές στρατηγικές που πρέπει να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις για να ανταποκριθούν σε αυτές τις προκλήσεις σε σχέση με το Ανθρώπινο Κεφάλαιο, την Καινοτομία, την Επιχειρησιακή Αριστεία, τις σχέσεις με τους πελάτες, το Ρυθμιστικό Πλαίσιο και τη Βιωσιμότητα. (βλ. παρακάτω αναλυτικά).

Απευθύνοντας χαιρετισμό στους συμμετέχοντες στην εκδήλωση, ο κ. Δημήτρης Α. Μαύρος, πρόεδρος του Τομέα Ηγεσίας της ΕΕΔΕ, επεσήμανε ότι οι κοινωνίες τείνουν να γίνουν κοινωνίες του εγώ εις βάρος του εμείς. «Όταν δίνεις προτεραιότητα στο εγώ γίνεται δύσκολη η επικοινωνία στο εσωτερικό τους, διότι γι’ αυτό το λόγο ο ένας δεν μπορεί να καταλάβει τη γλώσσα που μιλάει ο άλλος. Κατά συνέπεια, αυτό που προέχει είναι η εναρμόνιση στόχων με κυρίαρχη την έννοια του ‘θέλω και μπορώ’, ώστε να δημιουργηθεί συλλογικό αίσθημα κοινωνικής ευθύνης». Στη συνέχεια, σημείωσε ότι είναι ανάγκη να αναβαθμιστούν οι ψηφιακές συμπεριφορές στη χώρα μας, δεδομένου ότι η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ο πρόεδρος του ΔΣ της ΕΕΔΕ, κ. Κωνσταντίνος Λαμπρινόπουλος, στον χαιρετισμό του, κατά την έναρξη της εκδήλωσης, ανέφερε ότι η καλλιέργεια αποτελεσματικής επικοινωνίας σε όλα τα επίπεδα, η ανάπτυξη ταλέντων και η ενίσχυση μιας κουλτούρας συλλογικότητας και υπευθυνότητας αποτελούν τα κύρια όπλα στην προσπάθεια αντιμετώπισης της κρίσης.

Στη συζήτηση που ακολούθησε συμμετείχαν, εκτός από τον κ. Charles Mitchell, οι κ. Σίμος Αναστασόπουλος, Πρόεδρος του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου και Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Πετσιάβας ΑΕ και Μάριος Ψάλτης, Διευθύνων Σύμβουλος της PwC Greece, υπό τον συντονισμό της Δρ Βενετίας Κουσία, Γενικής Γραμματέως του Τομέα Ηγεσίας της ΕΕΔΕ και Προέδρου της Επιτροπής Απασχόλησης του Ελληνο- Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ