H&M: Βραβείο 1 εκατ. ευρώ σε πέντε καινοτομίες στον κλάδο της μόδας

Ρούχα κατασκευασμένα από υποπροϊόντα εσπεριδοειδών, μικρόβια που “χωνεύουν” απορρίμματα πολυεστέρα και μια ηλεκτρονική αγορά για υπολείμματα υφάσματος – αυτές είναι κάποιες από τις πέντε επαναστατικές ιδέες που μοιράστηκαν το πρώτο Βραβείο Παγκόσμιας Αλλαγής ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ το 2015.

Ο διαγωνισμός σχεδιάστηκε για να παροτρύνει καινοτομίες αρχικού σταδίου που μπορούν να επιταχύνουν τη μετάβαση από μια “γραμμική” προς μια “κυκλική” βιομηχανία της μόδας, με σκοπό να προστατευτεί ο πλανήτης και οι συνθήκες διαβίωσης των ανθρώπων. Την 1η Σεπτεμβρίου, το μη κερδοσκοπικό Ίδρυμα H&M Foundation παρουσίασε το δεύτερο Βραβείο Παγκόσμιας Αλλαγής.

Το πρώτο Βραβείο Παγκόσμιας Αλλαγής, το οποίο θεσπίστηκε από το ίδρυμα H&M Foundation το 2015, συγκέντρωσε περισσότερες από 2.700 αιτήσεις από 112 χώρες. Το κοινό ήταν αυτό που αποφάσισε πώς θα μοιραστεί το βραβείο του 1 εκατομμυρίου ευρώ ανάμεσα στους πέντε νικητές, ψηφίζοντας ηλεκτρονικά στο www.globalchangeaward.com.

Μετά τις τόσες πολλές εκπληκτικές καινοτομίες που είδαμε από ολόκληρο τον κόσμο, καινοτομίες που έχουν την προοπτική να μεταμορφώσουν τη βιομηχανία της μόδας, ανυπομονούμε να εγκαινιάσουμε τον επόμενο γύρο του Βραβείου Παγκόσμιας Αλλαγής. Έχω επίσης την εξαιρετική τιμή να υποδεχτώ κάποια νέα μέλη στην κριτική επιτροπή, όπως την Ντέιμ Ellen MacArthur που, εκτός από το γεγονός ότι έγραψε ιστορία με το ατομικό της επίτευγμα στην ιστιοπλοΐα το 2005, έχει τεράστιες γνώσεις στο θέμα της μετάβασης προς μια κυκλική οικονομία”, λέει ο Karl-Johan Persson, μέλος του Δ.Σ του ιδρύματος H&M Foundation και CEO της H&M.

Η επίτευξη μιας κυκλικής βιομηχανίας της μόδας δεν έχει να κάνει μόνο με την ανακύκλωση. Για να παροτρύνουμε ιδέες από ένα ευρύτερο φάσμα, το Βραβείο Παγκόσμιας Αλλαγής 2016 διαθέτει τρεις κατηγορίες για τις οποίες υποβάλλονται αιτήσεις: Τα κυκλικά επιχειρηματικά μοντέλα που περιλαμβάνουν ιδέες για το πώς μπορούμε να επαναχρησιμοποιούμε, να διορθώνουμε, να μοιραζόμαστε, να ψηφιοποιούμε τα προϊόντα ή να παρατείνουμε τη διάρκεια ζωής τους.

Τα κυκλικά υλικά αναζητούν ιδέες για νέες ίνες, τεχνικές ανακύκλωσης, υποκατάστατα δέρματος κ.λπ. και Οι κυκλικές διαδικασίες αποσκοπούν στην εξεύρεση νέων μεθόδων για τα χημικά, το νερό και τις βαφές, καθώς και την τρισδιάστατη εκτύπωση, την παραγωγή με βάση τη ζήτηση κ.λπ.

“Φέρνοντας σε επαφή ανθρώπους της καινοτομίας για να αναπτύξουν θετικές λύσεις, το βραβείο Παγκόσμιας Αλλαγής είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα της προσέγγισης που απαιτείται για να επιτύχουμε αλλαγή και να συμβάλλουμε στη μετάβαση της βιομηχανίας της μόδας προς μια επανορθωτική και αναγεννητική κυκλική οικονομία. Είμαι ενθουσιασμένη που θα συμμετάσχω στην κριτική επιτροπή και θα βοηθήσω να βρεθούν οι επόμενες πέντε καινοτομίες που μπορεί να αλλάξουν πραγματικά τα δεδομένα στο χώρο“, δηλώνει η Ντέιμ Ellen MacArthur, Ιδρύτρια του Ellen MacArthur Foundation.

Τα υπόλοιπα μέλη της κριτικής επιτροπής που θα βοηθήσουν να εντοπιστούν οι καλύτερες καινοτομίες για το Βραβείο Παγκόσμιας Αλλαγής 2016 είναι η Amber Valletta, ο Ellis Rubinstein, η Rebecca Earley, η Franca Sozzani, καθώς και οι David Roberts, Lewis Perkins, Vikram Widge και Johan Kuylenstierna, οι οποίοι είναι νέα μέλη.

Εκτός από το βραβείο, οι νικητές αποκτούν επίσης πρόσβαση σε ένα ετήσιο πρόγραμμα Επιτάχυνσης της Καινοτομίας που οργανώνει το ίδρυμα H&M Foundation, σε συνεργασία με την εταιρεία Accenture και το Βασιλικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας KTH της Στοκχόλμης. Το πρόγραμμα αυτό έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίζει ότι οι καινοτομίες θα μπορέσουν να λειτουργήσουν αυτόνομα όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, αλλά και για να μεγιστοποιεί τον αντίκτυπό τους στη βιομηχανία.

Προάγοντας πράσινες, πραγματικά ριζοσπαστικές ιδέες, το Βραβείο Παγκόσμιας Αλλαγής ανταποκρίνεται σε μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η σύγχρονη βιομηχανία της μόδας – να δημιουργεί μόδα για έναν αυξανόμενο πληθυσμό, βελτιώνοντας παράλληλα τον αντίκτυπό της στο περιβάλλον.

Το ίδρυμα H&M Foundation οργάνωσε το διαγωνισμό, ώστε να επιταχύνει αυτή τη διαδικασία σε ολόκληρη τη βιομηχανία της μόδας, ενώ ούτε το ίδρυμα H&M Foundation, ούτε η εταιρεία H&M αποκτούν οποιαδήποτε κεφάλαια ή δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας από τις καινοτομίες. Ο στόχος είναι να επηρεαστεί συνολικά η βιομηχανία της μόδας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ