Η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης ολοκληρώνει τον κύκλο ομιλιών «Προστασία της Φύσης Lab» με μια εκδήλωση αφιερωμένη στη βιώσιμη διατροφή, τις τοπικές κοινότητες και τη δύναμη της συλλογικής δράσης. Η εκδήλωση με τίτλο «Για ένα πιο βιώσιμο διατροφικό σύστημα: Κοινότητες που καλλιεργούν την αλλαγή» θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 11 Ιουνίου 2026, στις 18:00, στο Ίδρυμα Παναγιώτη και Έφης Μιχελή. Μέσα από παραδείγματα από την Ελλάδα, οι ομιλίες θα αναδείξουν πώς ομάδες πολιτών, αγρότες, σχολεία και τοπικές πρωτοβουλίες δημιουργούν δίκτυα που μετασχηματίζουν τη σχέση μας με την τροφή και τη φύση. Αστικοί λαχανόκηποι, αναγεννητικές γεωργικές πρακτικές, συνεργατικά εγχειρήματα και δράσεις αποκατάστασης του τοπίου αποτελούν παραδείγματα μιας νέας προσέγγισης που συνδέει την περιβαλλοντική προστασία με την κοινωνική συνοχή και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Πρώτος ομιλητής θα είναι ο Γιώργος Ι. Σαββάκης, Επικεφαλής Αναγεννητικός Γεωπόνος, Local Food Experts, ο οποίος θα παρουσιάσει πρακτικές εφαρμογές και παραδείγματα πεδίου σχετικά με την προστασία και αναζωογόνηση του εδάφους και τη διατήρηση της βιοποικιλότητας. Παράλληλα, θα συζητήσει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, που στοχεύουν σε ένα πιο αειφορικό και ανθεκτικό μοντέλο ανάπτυξης, με επίκεντρο την ενδυνάμωση της τοπικής κοινωνίας και των παραγωγών, και τη δημιουργία ενός πιο βιώσιμου διατροφικού συστήματος. Επίσης, θα παρουσιάσει προγράμματα που προωθούν την ανάπτυξη αναγεννητικών συστημάτων τροφοδοσίας στον τομέα της φιλοξενίας. Στη συνέχεια, ο Περικλής Χατζηνάκος, Διευθυντής της Περιβαλλοντικής Οργάνωσης Μαμαγαία, θα παρουσιάσει πώς οι υποδομές βασισμένες στη φύση και η καλλιέργεια της τροφής μπορούν να λειτουργήσουν ως εργαλεία περιβαλλοντικής μετάβασης, εκπαίδευσης, ενδυνάμωσης και κοινωνικής συμμετοχής. Μέσα από έργα όπως το Δίκτυο Σχολικών Λαχανόκηπων Θεσσαλονίκης, το Βρώσιμο Δάσος Νεάπολης και η δημιουργία λαχανόκηπων σε οικισμούς Ρομά, σε συνεργασία με τη UNICEF, θα αναδείξει με ποιο τρόπο σχολεία, γειτονιές και τοπικές κοινότητες μπορούν να συνδημιουργούν χώρους μάθησης, φροντίδας και ουσιαστικής σύνδεσης με τη φύση. Με αυτή την εκδήλωση ολοκληρώνεται ο κύκλος ομιλιών «Η Γη Μιλάει: Γη, Τροφή, Νερό και Κοινότητες σε έναν νέο κύκλο», που δημιούργησε έναν διάλογο γύρω από τη βιώσιμη διατροφή και τον ρόλο των τοπικών κοινοτήτων απέναντι στις σύγχρονες περιβαλλοντικές προκλήσεις. Μέσα από διαφορετικές θεματικές και παραδείγματα από την Ελλάδα, ο κύκλος ανέδειξε πώς η προστασία και η διαχείριση της γης, του νερού και της τροφής συνδέεται άμεσα με πιο ανθεκτικές, συμμετοχικές και βιώσιμες κοινωνίες.
Αρχική Εκδηλώσεις Προστασία της Φύσης Lab: Πρακτικές λύσεις για ένα αειφορικό και ανθεκτικό μοντέλο...








































