H Βιώσιμη ανάπτυξη και η εταιρική υπευθυνότητα αποτελούν δύο από τους βασικότερους πυλώνες που εξασφαλίζουν όχι μόνο την ηγετική θέση της Μαρινόπουλος Α.Ε. στο χώρο του λιανεμπορίου και στο μέλλον, αλλά και την ευρύτερη συνεισφορά της στην κοινωνία.
Βιώσιμη ανάπτυξη για τη Μαρινόπουλος Α.Ε. σημαίνει να διατηρεί και να εκσυγχρονίζει το μεγαλύτερο δίκτυο πωλήσεων στη χώρα – με 903 καταστήματα, επιστρέφοντας στην οικονομία και την κοινωνία μέρος των όσων η ίδια αποκομίζει από τις συναλλαγές της με την αγορά και τις συνέργειές της με άλλες επιχειρήσεις.
Βιώσιμη ανάπτυξη για τη Μαρινόπουλος σημαίνει να λειτουργεί ως υπεύθυνος εργοδότης περισσότερων από 13.000 εργαζομένων και ως αξιόπιστος συνεργάτης εκατοντάδων παραγωγών και προμηθευτών.
Καταρτίζοντας τον 4ο σε σειρά Απολογισμό Βιώσιμης και Υπεύθυνης Ανάπτυξης, η Μαρινόπουλος Α.Ε. συμπεριέλαβε κάθε πρωτοβουλία της κατά τη διάρκεια του 2014, με σημαντικότερες τις ακόλουθες:
• Επένδυσε περισσότερα από 12 εκατ. ευρώ στην ανάπτυξη του δικτύου της, μέσα σε ένα χρόνο
• Ενίσχυσε τις τοπικές οικονομίες με δεδομένο ότι το 86% του συνόλου των τροφίμων που διατίθενται, προέρχεται από τοπικούς παραγωγούς ή προμηθευτές
• Ως αξιόπιστος συνεργάτης εκατοντάδων παραγωγών και προμηθευτών, πέτυχε να μειώσει κατά 7% το κόστος των καθημερινών αγορών των καταναλωτών.
Για τη Μαρινόπουλος Α.Ε., ωστόσο, η Βιώσιμη Ανάπτυξη δεν μπορεί παρά να είναι ταυτόχρονα υπεύθυνη. Τόσο σε ό,τι αφορά την ποιότητα και την ασφάλεια των προϊόντων που διατίθενται από τα καταστήματα της εταιρείας, όσο και σε ό,τι αφορά το σεβασμό του πλαισίου λειτουργίας της αγοράς.
Δεν είναι τυχαίο ότι η εταιρεία εφαρμόζει εξαιρετικά αυστηρά εταιρικά κριτήρια ποιοτικού ελέγχου, ακολουθώντας ή και ξεπερνώντας σε αυστηρότητα τα διεθνή standards. Άλλωστε και ο Απολογισμός Βιώσιμης Ανάπτυξης της εταιρείας βασίστηκε στις κατευθυντήριες οδηγίες G4 του Global Reporting Initiative, με αναφορά σε 74 δείκτες του, ενώ παρουσιάστηκαν συνολικά 180 ποσοτικοί δείκτες.
Παράλληλα, εταιρική υπευθυνότητα για τη Μαρινόπουλος σημαίνει σεβασμός προς την Κοινωνία, το Περιβάλλον, τον Άνθρωπο. Στο πλαίσιο αυτό διαμορφώθηκε το πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της εταιρείας.
Περισσότερες οικογένειες έχουν πλέον πρόσβαση στα προϊόντα που διαθέτει η Μαρινόπουλος μέσα από τη φροντίδα της για τη λειτουργία των Κοινωνικών Παντοπωλείων σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη.
Η αύξηση του αριθμού των δικαιούχων έφτασε το 17%, την ώρα που η αξία των προϊόντων που διανεμήθηκαν αυξήθηκε κατά 72%.
Σήμερα, η Μαρινόπουλος συνεχίζει να συνδράμει περί τις 600 οικογένειες κάθε εξάμηνο μέσω της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας.
Επίσης, επένδυσε 5,5 εκατ. ευρώ, προκειμένου να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα. Ελάττωσε τις συνολικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 8,9%, την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας κατά 6,7%, τη χρήση χαρτιού για εμπορικούς σκοπούς κατά 25,7%, τη χρήση νερού κατά 26,4% και τη συνολική ποσότητα ψυκτικών υλικών κατά 8%.
Ταυτόχρονα, αύξησε τον αριθμό διαθέσιμων βιολογικών προϊόντων στα καταστήματά της κατά 21%.
Ο 4ος Απολογισμός Βιώσιμης Ανάπτυξης της Μαρινόπουλος αποτελεί την αξιόπιστη καταγραφή και υπεύθυνη δέσμευσή της στις παγκόσμιες αρχές του επιχειρείν: καταγραφή της εταιρικής λειτουργίας του αδιαμφισβήτητου ηγέτη του λιανεμπορίου στη χώρα και δέσμευση ότι η βιώσιμη ανάπτυξη και η εταιρική υπευθυνότητα θα συνεχίσουν να αποτελούν τους βασικούς πυλώνες δραστηριοποίησης της εταιρείας και στο μέλλον.