Interamerican: Ανάγκη η χρηματοοικονομική υπευθυνότητα και γνώση από τις μικρές ηλικίες

“Η έλλειψη βασικών γνώσεων περί τα χρηματοοικονομικά κοστίζει ακριβά και αποτελεί οξύ κοινωνικό πρόβλημα”. Σε αυτή τη διαπίστωση συνέκλιναν οι ομιλητές κατά την παρουσίαση του βιβλίου για παιδιά “Προγραμματίζοντας για το Μέλλον μας!” του Νίκου Φίλιππα, καθηγητή Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Πειραιά και προέδρου του Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού. Το βιβλίο (Εκδόσεις Παπαδόπουλος), του οποίου την έκδοση και δωρεάν διανομή υποστηρίζει η INTERAMERICAN στη σειρά σχετικών πρωτοβουλιών εταιρικής υπευθυνότητας για την ανάπτυξη χρηματοοικονομικής παιδείας, παρουσιάστηκε σε εκπαιδευτικούς και ενδιαφερόμενο κοινό στις 27 Ιουλίου και αποτελεί πρότυπο εργαλείο εισαγωγής στην αντίληψη των οικονομικών εννοιών από τις μικρές ηλικίες.

Κατά την παρουσίαση, ο συγγραφέας και η Τζίνα Θανοπούλου, Ed.M., M.A. Harvard University, συμβουλευτική-εκπαιδευτική ψυχολόγος, η ´Ολγα Μπορνόζη, διευθύνουσα σύμβουλος της Capital Link, ο Γιάννης Περλεπές, γενικός διευθυντής της εφημερίδας “Ναυτεμπορική” και ο Μάρκος Φραγκουλόπουλος, αναπληρωτής γενικός διευθυντής πωλήσεων και marketing της ΙΝΤΕRAMERICAN, προσέγγισαν από διαφορετικές οπτικές γωνίες το φαινόμενο της χρηματοοικονομικής άγνοιας και τις συνέπειές του, που πλήττουν την ατομική και κοινωνική ευημερία. Οι ομιλητές επεσήμαναν, μεταξύ των πιο σοβαρών αιτίων για την αδυναμία κατανόησης του χρηματοοικονομικού συστήματος και ελέγχου της διαχείρισης του χρήματος, το σχετικό κενό που υφίσταται στην υποχρεωτική εκπαίδευση, καθώς και παράγοντες όπως η ταχύτητα των εξελίξεων που φέρνει η χρηματοοικονομική καινοτομία, οι ατομικές και ομαδικές συμπεριφορές (ψευδαίσθηση της γνώσης, συμπεριφορές αγέλης) κ.ά., που μεγαλώνουν το πρόβλημα.

Με το βιβλίο του, ο Νίκος Φίλιππας φωτίζει, με απλό και κατανοητό τρόπο για παιδιά, έννοιες όπως ο προϋπολογισμός και η χρησιμότητά του, ο αποτελεσματικός προγραμματισμός εσόδων-εξόδων, οι χρηματοοικονομικοί στόχοι και πώς επιτυγχάνονται, η διαφορά μεταξύ αγαθών και υπηρεσιών, η συναλλαγή. Οι εύληπτες απαντήσεις και ερμηνείες υποστηρίζονται με παραδείγματα από την καθημερινότητα των παιδιών και με εκφραστική εικονογράφηση (Ναταλία Καπατσούλια).

“Μακροπρόθεσμος στόχος του Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού είναι η δημιουργία μιάς νέας γενιάς χρηματοοικονομικά ενημερωμένων και υπεύθυνων πολιτών, ώστε να λαμβάνουν τις καλύτερες αποφάσεις για τα οικονομικά τους θέματα” τόνισε ο συγγραφέας, προτείνοντας την εισαγωγή σχετικών μαθημάτων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με ίσες ευκαιρίες μάθησης για όλα τα παιδιά. Ο καθηγητής υπογράμμισε τη σημασία χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας σε αυτή την εκπαίδευση, καθώς και την ανάγκη παράλληλης επιμόρφωσης των γονέων.

Η παιδοψυχολόγος κ. Θανοπούλου εστίασε στην ψυχολογική και ηθική προέκταση της αξίας του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού, συνδέοντάς τον με αξίες ζωής και πράξεων κοινωνικής σημασίας και συνεισφοράς, που αναπτύσσουν τη συναισθηματική νοημοσύνη και ομαλή κοινωνικοποίηση των παιδιών.

Στη δική της παρέμβαση η κ. Μπορνόζη, μεταφέροντας τις συνέπειες στην ηλικιακή ωριμότητα,  μίλησε για τη βαρύτητα της σχέσης μεταξύ συνταξιοδοτικού αλφαβητισμού και χρηματοοικονομικής ευημερίας. Όπως τόνισε η διευθύνουσα σύμβουλος της Capital Link, ο συνταξιοδοτικός αναλφαβητισμός οδηγεί σε αδυναμία προετοιμασίας -από τη νεότητα ήδη- για τις ανάγκες που αντιμετωπίζει ένας άνθρωπος μετά την ολοκλήρωση του εργάσιμου βίου του.

Ο κ. Περλεπές υποστήριξε την αναγκαιότητα του “οικονομικού εγγραμματισμού” από τα πρώτα σχολικά χρόνια, επισημαίνοντας την επέκταση της ενημέρωσης σε γονείς και εκπαιδευτικούς και τον υπεύθυνο ρόλο των Μέσων Ενημέρωσης γι’ αυτό. “Η οικονομική παιδεία αποτελεί βασικό παράγοντα για την ανάπτυξη κριτικής σκέψης, όπως ήταν κάποτε η αριθμητική” τόνισε, παρατηρώντας πως “όταν οι πολίτες ευημερούν έχοντας ευρύτητα οικονομικής συνείδησης, που περιλαμβάνει και τη φορολογική, ευημερεί και το κράτος”.

Η INTERAMERICAN, όπως υπογράμμισε εκ μέρους της εταιρείας ο κ. Φραγκουλόπουλος, έχει ως μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της, για τη δημιουργία και απόδοση αξίας στην κοινωνία, την καταπολέμηση της χρηματοοικονομικής άγνοιας με ενέργειες ανάλογες της υποστήριξης του βιβλίου “Προγραμματίζοντας για το Μέλλον μας!”. Αξίζει να σημειωθεί ότι η INTERAMERICAN ήταν χορηγός και του πρώτου βιβλίου του Νίκου Φίλιππα για μικρότερα παιδιά, με θέμα την αποταμίευση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ