YBT: Μαθητές και εκπαιδευτικοί, αγκαλιάζουν τη χρήση του Επιχειρηματικού Προσομοιωτή

Αναγνωρίζοντας πόσο σημαντικό πλεονέκτημα αποτελεί η πρακτική εφαρμογή της γνώσης, αλλά και πόσο καθοριστική είναι η συνεργατική μάθηση, έφηβοι και εκπαιδευτικοί συμφωνούν πως η συμμετοχή τους στο πρωτοποριακό Πρόγραμμα Young Business Talents, με Επιχειρηματικό Προσομοιωτή, τους προσφέρει μοναδικές εμπειρίες και εφόδια για το μέλλον.

Σύμφωνα με τους συμμετέχοντες στον καινοτόμο εκπαιδευτικό θεσμό για μαθητές Λυκείου, που συμπληρώνει φέτος τον 5ο χρόνο επιτυχημένης υλοποίησης του, είναι από τις ελάχιστες περιπτώσεις που τους προσφέρεται η δυνατότητα να αντιληφθούν πώς εφαρμόζεται η θεωρητική γνώση στο πρακτικό πεδίο. «Ότι μαθαίναμε στη θεωρία το κάναμε πράξη μέσα από αυτό το παιχνίδι» λέει μαθήτρια της Β’ Λυκείου από τα Γιαννιτσά, ενώ ένας συμμαθητής της, συμπληρώνει: «Μάθαμε να ακούμε την άποψη του άλλου, να συνεργαζόμαστε». «Είναι ένα πολύ ξεχωριστό κίνητρο και ευκαιρία που θα μας βοηθήσει να αποκτήσουμε ομαδικότητα, να μάθουμε πώς να διαχειριστούμε μια επιχείρηση, αλλά και πώς θα είμαστε συνεπείς στις υποχρεώσεις μας» λέει μια μαθήτρια – μέλος ομάδας του YBT από τη Λέσβο. Ταυτόχρονα όμως, τα παιδιά ψυχαγωγούνται και κοινωνικοποιούνται, όπως φαίνεται από τον ενθουσιασμό με τον οποίο αντιμετωπίζουν το διαγωνισμό: «Το παιχνίδι ήταν μία μεγάλη έκπληξη για μένα.» λέει η Βασιλική,  της Β’ τάξης Γενικού Λυκείου της Αττικής. «Δεν το περίμενα ότι θα μου γίνει συνήθεια και ότι θα περιμένω πώς και πώς τον επόμενο γύρο».

Ανάλογη όμως, είναι και η άποψη των εκπαιδευτικών. «Για μας αυτός ο διαγωνισμός είναι ένα εργαλείο δουλειάς πλέον, τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από αυτό, όσα δεν μπορούν να μάθουν από τη θεωρία. Είναι μία πρακτική άσκηση την οποία δεν θα μπορούσαμε να βρούμε καλύτερο πλαίσιο να εφαρμόσουμε», λέει ένας καθηγητής Λυκείου από τον Εύοσμο Θεσσαλονίκης, που καθοδηγεί τα παιδιά στο πρόγραμμα για τρίτη χρονιά.

Με βασικά χαρακτηριστικά της συνεργατικής μάθησης την ύπαρξη κοινού στόχου, την αλληλεπίδραση, την αλληλοεξάρτηση των μελών της ομάδας, τις κοινωνικές δεξιότητες και την ανάληψη ευθύνης, οι μαθητές με τη χρήση του Προσομοιωτή συνδυάζουν το σύνολο των  πλεονεκτημάτων που προσφέρει η τεχνολογία στην εκπαίδευση. «Μάθαμε πώς λειτουργεί πραγματικά μια επιχείρηση και πώς μπορούμε εμείς να επηρεάσουμε την πορεία της με τις αποφάσεις που παίρνουμε. Συναντιόμαστε όλοι μαζί, συζητάμε και αποφασίζουμε» λέει η Κατερίνα από την Καλαμπάκα που πήρε πέρυσι για δεύτερη φορά μέρος στο Yοung Business Talents.

Βασικός στόχος της εκπαίδευσης μέσω προσομοιωτών, είναι η κατανόηση των παραμέτρων, η δυνατότητα παρέμβασης του ανθρώπινου παράγοντα με τη λήψη κάθε φορά των ζητούμενων αποφάσεων και ο επανακαθορισμός των παραμέτρων της προσομοίωσης, καθώς και η ταυτόχρονη παρατήρηση της μεταβολής των μεγεθών, ανάλογα με τις αποφάσεις που λαμβάνει ο συμμετέχων.

Σύμφωνα με μελέτες στην Ελλάδα και κυρίως στο εξωτερικό, αναφορικά με τη χρήση προσομοιωτών στην εκπαίδευση, οι εκπαιδευόμενοι αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά τους, τη δυνατότητα να συνεργάζονται, να επικοινωνούν και να αισθάνονται μέλη μιας ομάδας. Έτσι αποκτούν  βαθύτερη και πληρέστερη κατανόηση των διαφόρων φαινομένων και χαρακτηριστικών που παρουσιάζονται στην προσομοίωση, ενώ ταυτόχρονα μαθαίνουν να αντιμετωπίζουν ένα πρόβλημα, αποδομώντας το σε επιμέρους λύσεις που συνδυάζονται προκειμένου να προκύψει η λύση του προβλήματος συνολικά.  Ταυτόχρονα, οι εκπαιδευόμενοι νιώθουν τη χαρά και την ικανοποίηση της δημιουργίας αφού αλληλεπιδρώντας, είναι οι ίδιοι δημιουργοί και όχι παθητικοί αποδέκτες πληροφοριών.

Ειδικότερα το Young Business Talents, το καινοτόμο Πρόγραμμα με Επιχειρηματικό Προσομοιωτή, που προσφέρει στους έφηβους τη δυνατότητα να διοικήσουν μια εικονική επιχείρηση για 4 μήνες στο διαδίκτυο, είναι σχεδιασμένο να αναπτύσσει συνολικά τις δεξιότητες επικοινωνίας, ηγεσίας, κριτικής σκέψης, λήψης αποφάσεων, καινοτομίας, ανάλυσης-σύνθεσης, επίλυσης προβλημάτων, ανάληψης ρίσκου, συναισθηματικής νοημοσύνης, προγραμματιμσού και διαχείρισης χρόνου.

«Το πιο σημαντικό για εμένα, είναι η εμπειρία που αποκομίζουν τα παιδιά, όχι μόνο από την πλευρά της γνώσης, αλλά κυρίως της δημιουργίας» δηλώνει καθηγητής από την Καλαμάτα.

«Μόνο μέσα από έναν προσομοιωτή θα μπορούσε να αναπτυχθεί ένα τέτοιου είδους πρόγραμμα» συμπληρώνει μια καθηγήτρια από τη Λάρισα που συμμετέχει στο Πρόγραμμα. «Να παίρνει το παιδί τα αποτελέσματα και να προσαρμόζει τη θέση του».

Ανάλογη είναι και η άποψη ενός καθηγητή που συμμετέχει στο Young Business Talents  από δημόσιο ΓΕΛ της Αθήνας: «Το όφελος για τα παιδιά είναι η δυνατότητα να παίρνουν αποφάσεις και μετά να πρέπει να διαχειριστούν τα αποτελέσματα των αποφάσεών τους.»

Ο Επιχειρηματικός Προσομοιωτής 3ης γενιάς, έχει αναπτυχθεί από την PRAXIS MMT – ηγέτιδα εταιρία παγκοσμίως, στην ανάπτυξη προηγμένων προσομοιωτών και μεθοδολογιών εκπαίδευσης.

Πρόκειται για ένα διεθνές project, το οποίο υλοποιείται στη Νότια Ευρώπη (Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία) καθώς και στο Μεξικό, και διοργανώνεται από την εταιρία NIVEA στο πλαίσιο των ενεργειών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της.

Ο διαγωνισμός YOUNG BUSINESS TALENTS 2017-18 ξεκίνησε τον περασμένο Νοέμβριο, με το άνοιγμα του Προσομοιωτή και θα λήξει με τον μεγάλο Εθνικό Τελικό, που θα πραγματοποιηθεί τον Απρίλιο στην Αθήνα, με φυσική παρουσία των 75 επικρατέστερων ομάδων από όλη την Ελλάδα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ