Η νέα διεθνής πρωτοβουλία στοχεύει στη διαμόρφωση μιας κοινωνίας χωρίς αποκλεισμούς, όπου οι γυναίκες έχουν την υποστήριξη και τις ευκαιρίες να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους
Τη νέα παγκόσμια καμπάνια #HereToBeHeard ανακοίνωσε πρόσφατα η Mars Inc., με στόχο να ενισχύσει τις φωνές όλων των γυναικών – ανεξαρτήτως φυλής, ηλικίας, σεξουαλικού προσανατολισμού, θρησκευτικών πεποιθήσεων και δεξιοτήτων – ώστε να συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός εταιρικού περιβάλλοντος χωρίς αποκλεισμούς και ενός κόσμου όπου όλες οι γυναίκες έχουν ευκαιρίες ανάπτυξης και εξέλιξης.
Το #HereToBeHeard αποτελεί μέρος του προγράμματος Full Potential της Mars, μιας πλατφόρμας που εστιάζει στην προώθηση δράσεων σχετικά με την ισότητα των φύλων στον χώρο εργασίας, τις κοινότητες από τις οποίες προμηθεύεται πρώτες ύλες και τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία. Με όχημα την καμπάνια, η Mars καλεί τις γυναίκες από όλον τον κόσμο να μιλήσουν και να προτείνουν οι ίδιες τις αλλαγές και τις συνθήκες εκείνες που πιστεύουν ότι θα δώσουν την ευκαιρία στις γυναίκες να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητές τους. Μέσα από τις απαντήσεις που θα συγκεντρωθούν, θα διαμορφωθούν συγκεκριμένες δράσεις που η Mars δεσμεύεται να εφαρμόσει – τόσο εντός της αξιακής της αλυσίδας όσο και στην ευρύτερη κοινωνία – για τη γεφύρωση του χάσματος και τη δημιουργία ίσων ευκαιριών μεταξύ των φύλων.
Το πρόγραμμα Full Potential υλοποιείται ήδη από τον Νοέμβριο του 2020 μέσα από μια σειρά δράσεων για την προώθηση της ισότητας των φύλων. Θέτοντας την ενσωμάτωση και τον σεβασμό της διαφορετικότητας στο επίκεντρο των δεσμεύσεων της, η Mars:
- Έχει πετύχει ισότητα αμοιβών χωρίς διακρίσεις φύλου, μεταξύ των 130.000 εργαζομένων της, η πλειοψηφία των οποίων είναι γυναίκες.
- Προωθεί την ίση εκπροσώπηση των φύλων στις ανώτερες διοικητικές ομάδες της εταιρείας. Το ποσοστό αυτή τη στιγμή αγγίζει το 43% και στόχος είναι να φτάσει στο 100%.
- Διεύρυνε τη συνεργασία της με τον οργανισμό παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας CARE, για την ενδυνάμωση 50.000 ατόμων στις κοινότητες από τις οποίες προμηθεύεται η εταιρεία κακάο, οι κύριοι ωφελούμενοι των οποίων είναι γυναίκες.
- Συνεργάστηκε με το Ινστιτούτο Geena Davis και την UNStereotype Alliance για την εξάλειψη των προκαταλήψεων και των στερεότυπων βάσει φύλου στις διαφημίσεις της.
- Εστίασε περαιτέρω στη διαφάνεια δημοσιοποιώντας την πρόοδο που σημειώνει η εταιρεία σε συνέχεια των σχετικών δεσμεύσεών της.
Η Victoria Mars, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Mars και πρεσβευτής του προγράμματος «Full Potential» της εταιρείας δήλωσε σχετικά: «Οι γυναίκες έχουν διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο και έχουν αναλάβει ηγετικές θέσεις σε όλη την πορεία και την εξέλιξη της Mars. Χρειάζεται όμως να κάνουμε περισσότερα. Στόχος μας είναι να ενδυναμώσουμε ακόμα περισσότερες γυναίκες στον εργασιακό μας χώρο και σε όλη τη διευρυμένη αξιακή μας αλυσίδα. Άλλωστε οι επιχειρήσεις μπορούν να έχουν ουσιαστικό αντίκτυπο και να αποτελέσουν σημαντικούς φορείς αλλαγής. Στην Mars αξιοποιούμε αυτήν την ευκαιρία για να διευρύνουμε τη σχετική συζήτηση και να προωθήσουμε την ανάληψη δράσης. Η καμπάνια #HereToBeHeard δημιουργήθηκε για να διασφαλίσει ότι οι φωνές όλων των γυναικών έχουν την ευκαιρία να ακουστούν, μεταφράζοντας παράλληλα τις προτάσεις τους σε σχέδιο δράσης για την προώθηση της ισότητας των φύλων».
Από την πλευρά της η Ανέλ Μόσχου, Senior CMI Manager Petcare, Mars Multisales δήλωσε: «Το μήνυμα είναι και πρέπει να είναι ξεκάθαρο. Είτε πρόκειται για μια εταιρεία, ένα κατάστημα λιανικής ή ένα αγρόκτημα, η στήριξη του γυναικείου φύλου και η εξασφάλιση ίσων ευκαιριών ενισχύει τις ίδιες τις κοινότητες, αυξάνει την παραγωγικότητα και δημιουργεί αξία για όλους. Στη Mars, είμαστε πραγματικά περήφανοι που αναλαμβάνουμε δράση για να αντιμετωπίσουμε τα εμπόδια και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες και να συμβάλλουμε στη δημιουργία ενός καλύτερου και δικαιότερου εργασιακού περιβάλλοντος. Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε τη δυνατότητα στις γυναίκες στα γραφεία μας, στις κοινότητες από τις οποίες προμηθευόμαστε τις πρώτες ύλες μας, αλλά και συνολικά στην κοινωνία, να πετύχουν τους στόχους τους. Πιστεύω ότι το πρόγραμμα Full Potential της Mars μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία ενός πιο δίκαιου κόσμου για τις γυναίκες παντού. Ευελπιστώ ότι πολλοί θα συνταχθούν μαζί μας στην προσπάθεια να παραμερίσουμε τα εμπόδια και να τα μετατρέψουμε σε ευκαιρίες. Ευκαιρίες που θα δώσουν σε όλες τις γυναίκες την προοπτική και τα μέσα για να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους».
Την καμπάνια στηρίζουν η βραβευμένη με Emmy Αμερικανίδα ηθοποιός, Tammy Mowry-Housley η οποία μαζί με άλλες Influencers όπως οι PoppyJamie, Hani Sidow, Helen Wu και Kellie Gerardi, αντάλλαξαν τις εμπειρίες τους και προσκάλεσαν όλες τις γυναίκες να μοιραστούν τις απόψεις και το όραμά τους στο beheard.mars.com.
Αξίζει να αναφερθεί πως ενώ οι γυναίκες αποτελούν το 51% του παγκόσμιου πληθυσμού και συνεισφέρουν 28 τρισεκατομμύρια δολάρια στο παγκόσμιο ΑΕΠ, οι θέσεις και οι απόψεις τους δεν ακούγονται όσο συχνά θα έπρεπε. Ακόμη και πριν από την υγειονομική κρίση που προκάλεσε η πανδημία του Covid-19, τα Ηνωμένα Έθνη υπολόγισαν ότι για τη μείωση του χάσματος των ευκαιριών στις οποίες έχουν πρόσβαση τα δύο φύλα, θα χρειαστούν πάνω από 100 χρόνια. Ως αποτέλεσμα μάλιστα της τρέχουσας κρίσης, καταγράφεται μια οπισθοδρόμηση κατά 25 χρόνια στην προώθηση της ισότητας των φύλων, ενώ ειδικά για τις γυναίκες που ανήκουν σε ομάδες μειονοτήτων, ο αντίκτυπος είναι καταστροφικός.
Η πρώτη φάση του #HeretoBeHeard ολοκληρώνεται στις 31 Μαρτίου με τη συγκέντρωση όλων των απαντήσεων των γυναικών που επιθυμούν να συμμετέχουν. Θα ακολουθήσει η ανάλυση των στοιχείων από το Oxford Future of Marketing Initiative (FOMI) του Saïd Business School του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν μέσω μελέτης που θα δημοσιεύσει το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδη το καλοκαίρι, στο πλαίσιο της οποίας θα ανακοινωθεί και το σχέδιο δράσης της Mars με τις πολιτικές που θα υποστηρίξει και θα εφαρμόσει η εταιρεία σε συνέχεια των δεσμεύσεών της.
Επισκεφθείτε τη διεύθυνση beheard.mars.com για να μάθετε περισσότερα, να συμμετέχετε στη σύντομη έρευνα και να συνεχίσετε τον διάλογο με το #HereToBeHeard.