Lidl Ελλάς – Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης: «Plastic Free Greece» και φέτος

    Πρόθεση όλων είναι η μείωση της αλόγιστης χρήσης πλαστικού, η επένδυση στη δυναμική της κυκλικής οικονομίας και η προστασία των ακτών και των θαλασσών μας.
    Με γνώμονα ότι η διαμόρφωση ενός βιώσιμου μέλλοντος για τις επόμενες γενιές αποτελεί κοινό καθήκον και ευθύνη, τον Ιούνιο του 2020 στη Σαντορίνη ξεκίνησε το έργο της καμπάνιας «Plastic Free Santorini», ως μια κοινή πρωτοβουλία του Υπουργείου Τουρισμού και της Lidl Ελλάς. Τον Σεπτέμβριο του 2020, ενσωματώθηκε κάτω από την εθνική καμπάνια «Ελλάδα χωρίς πλαστικά μίας χρήσης», μια κοινή πρωτοβουλία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης.
    Το καλοκαίρι του 2021, εκπρόσωποι της Lidl Ελλάς, μαζί με συνεργάτες και εθελοντές του ιδρύματος, ένωσαν τις δυνάμεις τους στον αγώνα για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των ελληνικών ακτών και επισκέφθηκαν τα Χανιά, το πρώτο πόδι της Χαλκιδικής, τη Σαντορίνη, τη Ρόδο, την Κω και την Κέρκυρα. Συνολικά συλλέχθηκαν 248 κιλά απορριμμάτων στους παράκτιους καθαρισμούς και 997,5 κιλά στους υποθαλάσσιους καθαρισμούς.
    Φέτος το ταξίδι συνεχίζεται, με στόχο έξι επιπλέον προορισμοί της χώρας μας να γίνουν Plastic Free. H ομάδα του προγράμματος, αποτελούμενη από στελέχη και εθελοντές των δύο συνεργαζόμενων φορέων, επισκέφθηκε το Ηράκλειο, το δεύτερο πόδι της Χαλκιδικής και τη Σαντορίνη, ενώ τον Σεπτέμβριο θα βρεθεί στη Σύρο και τον Οκτώβριο στη λίμνη Κερκίνη και τη Λήμνο, προσφέροντας ανάσες ζωής στο οικοσύστημα των περιοχών αυτών, αλλά και εφαρμόσιμες λύσεις που ανοίγουν δρόμους βιώσιμης ανάπτυξης. Μέχρι στιγμής, από τις δράσεις σε Ηράκλειο, Χαλκιδική και Σαντορίνη έχουν συλλεχθεί 156,65 κιλά απορριμμάτων στους παράκτιους καθαρισμούς και 406,82 κιλά στους υποθαλάσσιους καθαρισμούς.
    Σε κάθε προορισμό πραγματοποιούνται δύο παράκτιοι και δύο υποβρύχιοι καθαρισμοί, συναντήσεις με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και εκπαιδευτικές δράσεις.
    Τα περσινά ευρήματα της δράσης έδειξαν ότι το πιο συχνό απόρριμμα σε μια παραλία είναι η γόπα.  Έτσι, οι δύο φορείς αποφάσισαν να ξεκινήσουν συνεργασία με το «Γόπα Project» και να τοποθετήσουν σταχτοδοχεία σε όλες τις παραλίες που καθαρίζουν.
    H θαλάσσια ρύπανση είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο, που δεν γνωρίζει σύνορα και επηρεάζει ανεξαρτήτως όλες τις περιοχές και τα νησιά μας. Η «Plastic Free Greece» καμπάνια αποτελεί παγκόσμιο μήνυμα βιώσιμης ανάπτυξης για τη χώρα μας και αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση για τη θαλάσσια ρύπανση από πλαστικά απορρίμματα, μέσα από δράσεις παράκτιων και υποθαλάσσιων καθαρισμών.
    Οι ενέργειες αυτές αποτελούν μέρος του REset Plastic, της διεθνούς στρατηγικής του ομίλου Schwarz για το πλαστικό, στην οποία συμμετέχει και η Lidl Ελλάς, και συγκεκριμένα στα πεδία δράσης REmove, REduce και REcycle.
    Περισσότερες πληροφορίες για τη δράση:  https://corporate.lidl-hellas.gr/plastic-free-greece