Με αφετηρία το Coating Forum 2022 και τις εξελίξεις στον κατασκευαστικό κλάδο, η εταιρία KRAFT Paints και BIOCLIΜΑ® ανταποκρινόμενη στις βασικές προκλήσεις της μετάβασης της χημικής βιομηχανίας σε μια κυκλική οικονομία, παρουσίασε τις στρατηγικές δράσεις και προτάσεις της για ένα πιο βιώσιμο περιβάλλον στο παρόν και στο μέλλον. Δυναμικό παρόν στο Coating Forum 2022, έδωσε ο Γενικός Διευθυντής της KRAFT Paints, κ. Δημήτρης Νικολάκης, ο οποίος εξέθεσε προβληματισμούς, αλλά και λύσεις για την ένταξη της βιωσιμότητας ως βασικού πυλώνα της σύγχρονης εταιρίας.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο κ.Νικολάκης τόνισε πως το μεγαλύτερο στοίχημα σήμερα είναι να αλλάξουμε τα μέχρι τώρα business models, τα οποία υποστηρίζουν την αέναη κατανάλωση φυσικών πόρων, προς ένα μοντέλο που θα αποσυνδέσει την κατανάλωση από την οικονομική ανάπτυξη. Η εταιρία του μέλλοντος ξέρει ότι η επιτυχία και η βιωσιμότητά της εξαρτάται από την σχέση της με την κοινωνία και το περιβάλλον και εκεί πρέπει να στρέψουμε την προσοχή, τονίζοντας πως οι βασικοί στόχοι είναι: η διατήρηση ενέργειας και φυσικών πόρων, η μείωση απορριμμάτων, η τεχνολογική καινοτομία μέσα από την χρήση ανανεώσιμων υλικών, η βελτίωση της αποτελεσματικότητας των διαδικασιών και η δημιουργία βιώσιμων προϊόντων, και τέλος η χρήση υλικών φιλικά προς το περιβάλλον. Ακόμη, η εκπαίδευση πάνω σε αυτά τα θέματα, από τον αρχιτέκτονα, τον παραγωγό, τον πωλητή μέχρι και τον καταναλωτή, παίζει κομβικό ρόλο στην προσπάθεια αυτή.
Για την KRAFT Paints και BIOCLIΜΑ® τρία είναι τα βασικά στοιχεία που κινητοποιούν την βιομηχανία επίστρωσης προς τον δρόμο της βιωσιμότητας: η υγεία, η κλιματική αλλαγή και η κυκλική οικονομία. Είναι σημαντικό να οδηγήσουμε τον κλάδο προς μια νέα στρατηγική κατεύθυνση σκέψης προς τη βιωσιμότητα μέσω της μείωσης της κατανάλωσης, μέσω της μείωσης χρήσης τοξικών ουσιών/υλικών, μείωση αποτυπώματος CO2, τη διατήρηση ενέργειας και τις ανανεώσιμες πηγές και biobased και ανακυκλώσιμα RMs.
Πιο συγκεκριμένα ο κ.Νικολάκης αναφέρθηκε στις δράσεις της εταιρίας προς τη βιωσιμότητα, η οποία έχει προστεθεί ως 3ος πυλώνας της εταιρικής στρατηγικής και σε συνδυασμό με την τιμή αλλά και την κερδοφορία της εταιρίας, έχει μεταστρέψει τον τρόπο σκέψης και λειτουργίας, προς μια κατεύθυνση που έχει θετικό αντίκτυπο και αναδεικνύει σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη την αξία των βιώσιμων προϊόντων ενσωματώνοντας στοιχεία βιωσιμότητας στις βασικές αξίες των προϊόντων της.
Κλείνοντας την ομιλία του ο κ.Νικολάκης υπερθεμάτισε πως η βιωσιμότητα δεν είναι trend, είναι ανάγκη, ώστε να μπορέσει η κυκλική οικονομία να μπει σε τροχιά επιτάχυνσης, μέσω της συνεργατικής λειτουργίας όλων των ενδιαφερόμενων μερών.