Το Σχολείο χωρίς Στερεότυπα επιστρέφει: Είναι συμπεριληπτική η διδασκαλία της τεχνολογίας;

Στις 23 Νοεμβρίου, το «Σχολείο χωρίς Στερεότυπα», ένα πρόγραμμα για την επιμόρφωση και τη δικτύωση εκπαιδευτικών, καθώς και την ένταξη της έμφυλης ισότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία, επιστρέφει με ένα εργαστήριο για τη συμπεριληπτική διδασκαλία της επιστήμης και της τεχνολογίας στην τάξη, το οποίο διοργανώνεται από το Women On Top, με την υποστήριξη της Πρεσβείας των Η.Π.Α. στην Αθήνα. Στον πρώτο κύκλο του προγράμματος, εκπαιδευτικοί κάθε βαθμίδας και σύμβουλοι ΣΕΠ επιμορφώθηκαν πάνω σε εργαλεία που διευκολύνουν την πρόληψη και αντιμετώπιση των έμφυλων ανισοτήτων στην εκπαιδευτική διαδικασία, την ενδυνάμωση των κοριτσιών σε συναισθηματικές-κοινωνικές δεξιότητες και τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό χωρίς στερεότυπα.

Κορίτσια & STEM: Είναι συμπεριληπτική η διδασκαλία της τεχνολογίας;

Στις 23 Νοεμβρίου εγκαινιάζουμε τον δεύτερο κύκλο του προγράμματος με ένα διαδικτυακό εργαστήριο ανάπτυξης δεξιοτήτων για εκπαιδευτικούς, με σκοπό να γίνουν τα πεδία που σχετίζονται με το STEM πιο ελκυστικά και προσβάσιμα σε κορίτσια από διαφορετικά κοινωνικο-οικονομικά υπόβαθρα. Στο εργαστήριο θα συμμετέχουν καταξιωμένοι/ες ομιλητές και ομιλήτριες από την Ελλάδα και τις Η.Π.Α., που θα μοιραστούν στοιχεία και μεθόδους από την ακαδημαϊκή έρευνα, αλλά και εργαλεία από τη δική τους εκπαιδευτική πρακτική, μέσα και έξω από το σχολείο. Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες θα έχουν αποκτήσει μια ουσιαστική εικόνα για πρακτικές που τεκμηριωμένα λειτουργούν για τη συμπεριληπτική διδασκαλία της επιστήμης και της τεχνολογίας στην τάξη.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ / ΑΤΖΕΝΤΑ

Σχολείο χωρίς στερεότυπα | Είναι συμπεριληπτική η διδασκαλία της τεχνολογίας; 

17:00 – 17:15 | Καλωσόρισμα   17:15 – 17:30 | STEM παντού: η τεχνολογία ως οριζόντια δεξιότητα στην ανώτατη εκπαίδευση
Συζήτηση με την Μπέττυ Τσακαρέστου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια και Υπεύθυνη ADandPRLAB στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών
Συντονισμός | Στέλλα Κάσδαγλη, Συνιδρύτρια του Women On Top

17:30 – 18:15 | Ενθαρρύνοντας την ενασχόληση των νεαρών κοριτσιών με τα γνωστικά αντικείμενα του STEM: Βέλτιστες πρακτικές & προκλήσεις για εκπαιδευτικούς B’ βάθμιας Εκπαίδευσης
Συζήτηση με τις Μαριάνθη Λιάπη, Διευθύντρια Ερευνών TUC TIE Lab
Δρ. Μαρία Γιαννακούρου, Βιομηχανική Ψυχολόγος και Εργονόμος
Εύη Δήμου, IT Service Manager/ πρώην εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Συντονισμός | Πηνελόπη Θεοδωρακάκου, Συνιδρύτρια του Women On Top

18:15 – 18:45 | Μικρόφωνο στις μαθήτριες: Συνέντευξη με τις απόφοιτες του προγράμματος TechGirls 2022
Συντονισμός | Στέλλα Κάσδαγλη, Συνιδρύτρια του Women On Top

18:45 – 19:05 | Καταρρίπτοντας τους έμφυλους τοίχους της τάξης με το STEM
Συζήτηση με την Patricia Brown, Διευθύντρια Τεχνολογίας, Ladue School District, St. Louis, Missouri
Συντονισμός | Πηνελόπη Θεοδωρακάκου, Συνιδρύτρια του Women On Top

19:05 – 19:50 | Ενθαρρύνοντας την ενασχόληση των νεαρών κοριτσιών με τα γνωστικά αντικείμενα του STEM: Βέλτιστες πρακτικές & προκλήσεις για εκπαιδευτικούς Α’ βάθμιας εκπαίδευσης
Συζήτηση με τις Μαριλίζα Ποντίκου, Ιδρύτρια & Ιδιοκτήτρια του M.I.T. Kids &
Βίκυ Φίσκα, Codegirls & Coding Bees Instructor
Σίμος Τσαμκόσογλου, Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Συντονισμός | Πηνελόπη Θεοδωρακάκου, Συνιδρύτρια του Women On Top

20:00 – 20:15 – Ερωτήσεις & Απαντήσεις | Κλείσιμο

* Μέρος των εργαστηρίων θα πραγματοποιηθεί στην αγγλική γλώσσα.

Το «Σχολείο χωρίς Στερεότυπα» ξεκίνησε τη δράση του το 2022, για να απαντήσει σε τρεις βασικές προκλήσεις, που αφορούν έφηβες και νέες γυναίκες στην Ελλάδα:

  • Τη διαφορά στην αντιμετώπιση αγοριών/κοριτσιών από τους/τις εκπαιδευτικούς και τη διαιώνιση των έμφυλων στερεοτύπων και ανισοτήτων που προκαλεί αυτή
  • Το «κενό αυτοπεποίθησης» στα κορίτσια 10-14 ετών, το οποίο τα εμποδίζει, ως νέες γυναίκες, να διεκδικήσουν θέσεις ευθύνης
  • Τον επαγγελματικό διαχωρισμό, ο οποίος συνεπάγεται χαμηλή συμμετοχή κοριτσιών και νέων γυναικών σε εκπαιδευτικά και επαγγελματικά πεδία που σχετίζονται με την επιστήμη και την τεχνολογία, καθώς και σε θέσεις ευθύνης.