Vodafone: Στηρίζει τους πληγέντες του σεισμού στο Νεπάλ με το Instant Network

Το Μίνι Instant Network του Ιδρύματος του Ομίλου Vodafone, ένα φορητό «δίκτυο κινητής επικοινωνίας που μεταφέρεται σε σακίδιο πλάτης», έχει σταλεί ήδη στην Κοιλάδα του Κατμαντού στο Νεπάλ για να βοηθήσει στην αποκατάσταση των επικοινωνιών σε μερικές από τις περιοχές που επλήγησαν περισσότερο από το σεισμό του περασμένου Σαββατοκύριακου.

Το Μίνι Instant Network, ένα δίκτυο κινητής τηλεφωνίας που μεταφέρεται σε σακίδιο βάρους 11 κιλών και το οποίο μπορεί να αναπτυχθεί μέσα σε μόλις 10 λεπτά, βρίσκεται ήδη στο Κατμαντού με τον επικεφαλής της ομάδας του Instant Network. Η ομάδα Instant Network πρόκειται να προσφέρει στήριξη στους τοπικούς παρόχους τηλεπικοινωνιών, συνδράμοντάς τους στην αποκατάσταση των κινητών επικοινωνιών, διευκολύνοντας τους εργαζομένους ανθρωπιστικής βοήθειας να επικοινωνούν κατά την προσπάθεια παροχής ανακούφισης στους πληγέντες και δίνοντας στους ανθρώπους της περιοχής τη δυνατότητα επικοινωνίας με τα αγαπημένα τους πρόσωπα μετά τον καταστροφικό σεισμό.

Το Ίδρυμα του Ομίλου Vodafone έχει δημιουργήσει μια ομάδα εθελοντών, όλοι τους εργαζόμενοι της Vodafone στους οποίους περιλαμβάνεται και εργαζόμενος από τη Vodafone Ελλάδας, η οποία βρίσκεται σε διαρκή ετοιμότητα, προκειμένου να λειτουργήσουν το Instant Network όπου απαιτείται. Στον εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται το μεγαλύτερο Instant Network του Ιδρύματος του Ομίλου Vodafone, βάρους 100 κιλών – ενός δικτύου κινητής επικοινωνίας που χωράει σε τέσσερις βαλίτσες που μπορούν να μεταφερθούν με μια εμπορική πτήση – καθώς και μια νέα έκδοση 3G του Instant Network.

Η ομάδα αυτή, η οποία εργάζεται από κοινού με τη ΜΚΟ «Télécoms Sans Frontières» (Τηλεπικοινωνίες Χωρίς Σύνορα) αναμένει επί του παρόντος οδηγίες από τους τοπικούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους και τις ΜΚΟ που δραστηριοποιούνται ήδη στο Νεπάλ ως προς το πότε και πού πρέπει να αναπτύξει τον εξοπλισμό. Ο εξοπλισμός θα αναπτυχθεί μόλις καθοριστεί το πλαίσιο της αποστολής της συγκεκριμένης ομάδας.

Το Μίνι Instant Network χωρά σε ένα ανθεκτικό σακίδιο που μπορεί να μεταφερθεί ως χειραποσκευή σε εμπορικές πτήσεις και να αναπτυχθεί και από μη εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό. Καθιστά δυνατή τη σύνδεση έως πέντε χρηστών κινητών τηλεφώνων σε παγκόσμια δίκτυα τηλεπικοινωνιών σε ακτίνα 100 μέτρων και την αποστολή σύντομων γραπτών μηνύματα σε χιλιάδες ανθρώπους, παρέχοντας έτσι ζωτικής σημασίας πληροφορίες μετά από μια φυσική καταστροφή.

Το μεγαλύτερο Instant Network του Ιδρύματος του Ομίλου Vodafone είναι αρκετά ελαφρύ, ώστε να μεταφερθεί στο πίσω μέρος ενός αυτοκινήτου ή με εμπορικές πτήσεις, γεγονός που διασφαλίζει ταχεία απόκριση σε φυσικές καταστροφές. Αποτελείται από μια κεραία, έναν πτυσσόμενο ιστό, έναν υπολογιστή βιομηχανικού τύπου και έναν σταθμό βάσης πομποδέκτη. Ο εξοπλισμός τροφοδοτείται από γεννήτριες και μπορεί να παρέχει κάλυψη σε ακτίνα ενός χιλιομέτρου. Το Instant Network του Ιδρύματος του Ομίλου Vodafone αναπτύχθηκε στις Φιλιππίνες, το Νοέμβριο του 2013 κατά τη διάρκεια του τυφώνα Haiyan, διεκπεραιώνοντας πάνω από 443.000 κλήσεις και την αποστολή 1.400.000 SMS σε 29 ημέρες.

Το Ίδρυμα του Ομίλου Vodafone ανακοίνωσε επίσης ότι έχει προβεί σε δωρεά 100.000 βρετανικών λιρών ανταποκρινόμενο στην έκκληση του κοινού φορέα οργανώσεων αρωγής του Ηνωμένου Βασιλείου (DEC) προκειμένου να στηρίξει την προσπάθεια ανακούφισης των πληγέντων στο Νεπάλ.

Είναι η δεύτερη φορά μέσα σε δύο μήνες που το Ίδρυμα του Ομίλου Vodafone ανταποκρίνεται με στήριξη τηλεπικοινωνιών έκτακτης ανάγκης ύστερα από μια φυσική καταστροφή. Τον Μάρτιο, μια ομάδα εθελοντών μετέβη στο Νησί Τάννα, στο Βανουάτου, όπου στήριξε την έκκληση ανθρωπιστικών οργανώσεων υπέρ των πληγέντων από τον κυκλώνα Παμ.

Ο Andrew Dunnett, Διευθυντής του Ιδρύματος του Ομίλου Vodafone, δήλωσε σχετικά: «Η αποκατάσταση των επικοινωνιών στον απόηχο μίας φυσικής καταστροφής είναι ζωτικής σημασίας, τόσο για το συντονισμό της βοήθειας, όσο και για να καταστεί δυνατή η επανασύνδεση των πληγέντων με την οικογένεια και τους φίλους τους. Χάρη στο πρόγραμμα Instant Network του Ιδρύματός μας, είμαστε σε θέση να αναπτύξουμε τους ανθρώπους μας και την τεχνολογία μας, ώστε να παράσχουμε στήριξη στις επικοινωνίες σε μια κρίσιμη στιγμή».