Atradius: Έρευνα για το βαρόμετρο της συναλλακτικής συμπεριφοράς στις επιχειρήσεις

Η Atradius έκανε έρευνα για το βαρόμετρο της συναλλακτικής συμπεριφοράς. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν είναι τα εξής:

Ελλάδα

Ρευστότητα και είσπραξη ανεξόφλητων απαιτήσεων οι μεγαλύτερες προκλήσεις για την κερδοφορία των επιχειρήσεων και το 2016 στην Ελλάδα.

  • Ποσοστό των ερωτηθέντων στην Ελλάδα που αγγίζει το 87%, (σε αντίθεση με μόλις 57,9% στη Δυτική Ευρώπη) δηλώνουν ότι οι εγχώριοι Β2Β πελάτες τους εξοφλούν τα τιμολόγια με καθυστέρηση λόγω προβλημάτων ρευστότητας.
  • Το 30% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα (με αντίστοιχο ποσοστό 18,8% στη Δυτική Ευρώπη, δήλωσαν απώλεια εσόδων λόγω της καθυστερημένης πληρωμής των τιμολογίων από τους B2B πελάτες τους.
  • 3 στους 5 ερωτηθέντες στην Ελλάδα (ποσοστό 61.0%) αναμένουν σημαντική επιδείνωση σε ό,τι αφορά στις πρακτικές πληρωμών των B2B πελατών που δραστηριοποιούνται στη βιομηχανία τροφίμων κατά τους επόμενους 12 μήνες.

Δυτική Ευρώπη

H καθυστέρηση πληρωμών επηρεάζει το 90% των επιχειρήσεων στη Δυτική Ευρώπη, όπως αποκαλύπτει η σχετική έρευνα της Atradius.

  • Σχεδόν το 40% της αξίας των Β2Β τιμολογίων στη Δυτική Ευρώπη πληρώθηκαν με καθυστέρηση.
  •  Εκπρόθεσμα τιμολόγια που καταβάλλονται, κατά μέσο όρο, εντός τριών εβδομάδων από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας.
  • 1 στους 4 ερωτηθέντες εξόφλησαν τους προμηθευτές τους με καθυστέρηση εξαιτίας της καθυστερημένης πληρωμής τους από τους B2B πελάτες τους.
  • 35% των ερωτηθέντων θα ελέγξει την πιστοληπτική ικανότητα των πελατών τους με μεγαλύτερη συχνότητα φέτος.