Delhaize: Ετήσιος Απολογισμός για το 2015

Ο Όμιλος Delhaize, με έντονη διεθνή παρουσία στο λιανεμπόριο τροφίμων σε 7 χώρες, μέλος του οποίου είναι και η ΑΒ Βασιλόπουλος από το 1992, παρουσιάζει τον Ετήσιο και Εταιρικό Κοινωνικό Απολογισμό για το 2015.

Ο Ετήσιος Απολογισμός περιγράφει με απλό και περιεκτικό τρόπο τα αποτελέσματα του Ομίλου για το περασμένο έτος και τα κύρια οικονομικά στοιχεία, μία συνολική εικόνα της Στρατηγικής του Ομίλου με επίκεντρο τον καταναλωτή καθώς και τα αποτελέσματα επιδόσεων τόσο σε επίπεδο Ομίλου όσο και σε κάθε αγορά ξεχωριστά.

Ο Εταιρικός Κοινωνικός Απολογισμός παρουσιάζει την πρόοδο που έχει σημειωθεί για την Αειφορία το 2015 και που φέρνει τον Όμιλο πιο κοντά στο στόχο του ο οποίος είναι το 2020 να έχει ηγετική θέση στον τομέα της Αειφορίας. Ξεφυλλίζοντας τον απολογισμό, μπορεί να δει κανείς ότι εφαρμόζεται μία ολοκληρωμένη στρατηγική, η οποία, σε συνεργασία με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς (μετόχους, συνεργάτες, υπαλλήλους, καταναλωτές, ΜΚΟ), αγκαλιάζει νευραλγικούς τομείς της Εταιρικής Υπευθυνότητας.

Τα σημαντικότερα επιτεύγματα για το 2015 σε διεθνές επίπεδο αλλά και συγκεκριμένα για την ΑΒ Βασιλόπουλος είναι:

  • Διεθνής Αναγνώριση: Ένταξη του Ομίλου Delhaize το Σεπτέμβριο 2015 στο Διεθνή Δείκτη Αειφορίας, Dow Jones Sustainability Index 2015, έναν από τους  πιο αναγνωρισμένους διεθνείς δείκτες αειφορίας, ως αναγνώριση της μακρόχρονης δέσμευσης και πορείας της εταιρείας στο υπεύθυνο «επιχειρείν».
  • Υπεύθυνα Προϊόντα: Ο Όμιλος Delhaize συνεχίζει να επενδύει στους τομείς της βιώσιμης γεωργίας και αλιείας με στόχο να προσφέρει υπεύθυνες επιλογές και ποιοτικά προϊόντα σε προσιτές τιμές για όλους. Συγκεκριμένα σημείωσε 47% αύξηση στις πωλήσεις βιολογικών προϊόντων ενώ  87% των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για ψαρικά προέρχεται από βιώσιμες πηγές αλλίευσης. Σε αυτή την κατεύθυνση, η ΑΒ και η WWF Hellas σε συνεργασία και με άλλους φορείς ξεκίνησαν για πρώτη φορά το 2013 στην Ελλάδα και στη Μεσόγειο το πρόγραμμα βελτίωσης βιωσιμότητας του στόλου «γριγρι» της Καβάλας που αλιεύει γαύρο και σαρδέλα σύμφωνα με τα πρότυπα της οικολογικής πιστοποίησης αλιείας MSC με σκοπό να ενθαρρύνουν και να υποστηρίξουν αλιείς να εφαρμόσουν βιώσιμες πρακτικές.
  • Μηδενικά απόβλητα: Προτεραιότητα του Ομίλου είναι να μειώσει στο ελάχιστο την παραγωγή των αποβλήτων που παράγονται από τις δραστηριότητές του παγκοσμίως εφαρμόζοντας σύγχρονες μεθόδους και καινοτόμα εργαλεία. Συγκεκριμένα, για το 2015 κατάφερε να αυξήσει το ποσοστό ανακύκλωσης στο 60%. Η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει σημειώσει τεράστια πρόοδο καθώς το ποσοστό ανακύκλωσης για το 2015 ήταν 62% με στόχο να φτάσει το 82% το 2020.
  • Καταπολέμηση της πείνας: Πάνω από τα μισά καταστήματα και αποθήκες του Ομίλου δωρίζουν καθημερινά φαγητό και είδη πρώτης ανάγκης σε τοπικούς φορείς στηρίζοντας ανθρώπους που αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Βαθιά ευαισθητοποιημένη στο θέμα σπατάλης των τροφίμων, η ΑΒ Βασιλόπουλος αποτελεί παράδειγμα τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο Ομίλου για το καινοτόμο πρόγραμμα «Τρόφιμα Αγάπης» που εφαρμόζει σε συνεργασία με την Αστική Μη Κυβερνητική Οργάνωση «Μπορούμε» και την Τράπεζα Τροφίμων, το ίδρυμα για την καταπολέμηση της φτώχειας. Μέσα από το πρόγραμμα, διαθέτει σε γειτονικούς φορείς καθημερινά απολύτως υγιή τρόφιμα που έχουν καταστεί μη εμπορεύσιμα λόγω κοντινής ημερομηνίας λήξης ή χτυπημένης συσκευασίας. Σήμερα εφαρμόζεται σε 196 καταστήματα της αλυσίδας με στόχο να εξαπλωθεί σε όλο το δίκτυο της εταιρείας. Τα «Τρόφιμα Αγάπης», υποστηρίζουν ήδη 152 Φορείς και ωφελούν πάνω από 70.000 αποδέκτες.
  • Δράσεις για την Κλιματική Αλλαγή: Βασικός στόχος του Ομίλου είναι να μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Ήδη σημειώνει -13% σε εκπομπές CO2 από το 2008 ενώ 74 καταστήματα εφαρμόζουν υπερσύγχρονο σύστημα ψύξης με φυσικό ψυκτικό ρευστό CO2. Η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει κάνει άλματα για τη μείωση του ανθρακικού της αποτυπώματος με ποσοστό -34%, ξεπερνώντας κατά δύο μονάδες το στόχο για το 2020. Επιπλέον το 2015 αντικατέστησε σχεδόν όλα τα συμβατικά ψυκτικά μηχανήματα με νέα φιλικά για το όζον σε ποσοστό 99,9 %.
  • Υγεία και Ευεξία: Καθημερινή επιδίωξη του Ομίλου σε σχέση με τους στόχους 2020 είναι να προσφέρει ένα άρτιο εργασιακό περιβάλλον μέσα στο οποίο όλοι μπορούν να εξελίσσονται, να νιώθουν ασφαλείς, υγιείς και ικανοποιημένοι. Στο πλαίσιο αυτό η ΑΒ Βασιλόπουλος εφαρμόζει τα πρόγραμμα «Υγεία & Ευεξία» για το οποίο 74% των συνεργατών δηλώνει ότι καλύπτει τις ανάγκες τους.
  • Διαφορετικότητα και Ένταξη: Ο Όμιλος Delhaize ξεχωρίζει για το σεβασμό του στη διαφορετικότητα των ανθρώπων που απασχολεί, στις κοινωνίες που δραστηριοποιείται. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στο τομέα αυτό αποτελεί η «Καμπάνια για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα» που ανέδειξε την Delhaize Αμερικής ως έναν από τους καλύτερους χώρους εργασίας στις Η.Π.Α για 5η συνεχή χρονιά.
  • Υποστήριξη στις τοπικές κοινωνίες: Με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πελατών, των συνεργατών και των κοινωνιών που δραστηριοποιείται, ο Όμιλος έχει αναπτύξει ένα ισχυρό δίκτυο συνεργασίας με κοινωνικούς φορείς. Η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει δώσει μεγάλη έμφαση στο κομμάτι αυτό μέσα από το εκτενές πρόγραμμα με την ονομασία «52 εβδομάδες, 52 δράσεις σίτισης και φροντίδας σε όλη την Ελλάδα». Αξίζει να σημειωθεί ότι, το 2015 διέθεσε συνολικά το ποσό των €1,4 εκατ. βοηθώντας χιλιάδες ανθρώπους που αντιμετωπίζουν τόσο προβλήματα σίτισης όσο και άλλες απρόσμενες δυσκολίες.

Με αφορμή την έκδοση των απολογισμών ο Frans Muller, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Delhaize δήλωσε: «Οι επιδόσεις και τα αποτελέσματα του Ομίλου επιβεβαιώνουν τη δέσμευσή μας ότι  οι καταναλωτές παραμένουν στο επίκεντρο της στρατηγικής μας ενώ οι οικονομικές μας επιδόσεις πάνε «χέρι με χέρι» με τους στόχους αειφορίας για το 2020».

Η Ζέτα Χειμωνίδου, VP Μarketing & Strategy της ΑΒ Βασιλόπουλος &Sustainability Sponsor της εταιρείας συμπληρώνει: «To 2015 ήταν μία χρονιά προκλήσεων για την οικονομία, τις επιχειρήσεις και πάνω απ’ όλα για εμάς τους ίδιους. Παρόλα αυτά, είμαστε περήφανοι που στην ΑΒ Βασιλόπουλος καταφέραμε να σταθούμε δίπλα σε συνανθρώπους μας με συνέπεια όπως το έχουμε κάνει πάνω από 77 χρόνια τώρα. Το πρόγραμμα «52 εβδομάδας, 52 δράσεις σίτισης και φροντίδας», το πρόγραμμα δωρεάς τροφίμων «Τρόφιμα Αγάπης», το πρόγραμμα βελτίωσης βιωσιμότητας του στόλου «γριγρι» της Καβάλας και η «Ημέρα Εθελοντισμού» είναι μερικές από τις ενέργειες που αναδεικνύουν το υπεύθυνο κοινωνικό μας πρόσωπο, πάντα δίπλα σε όσους μας χρειάζονται».