ΣΚΕΠ: Πρόγραμμα εξοικείωσης μαθητών με την αναπηρία

2.990 μαθητές σε 53 σχολεία, από τον Οκτώβριο 2015 έως και τον Απρίλιο 2016, συμμετείχαν στο Πρόγραμμα “Εξοικειώνοντας τους μαθητές γενικής εκπαίδευσης με την αναπηρίατου Σ.Κ.Ε.Π. – Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους.

Οι διακρίσεις αποτελούν βαθιά ριζωμένες πεποιθήσεις. Την κοινωνία μας χαρακτηρίζουν προκαταλήψεις και στερεοτυπικές αντιλήψεις για την διαφορετικότητα και την αναπηρία. Η έλλειψη της καθημερινής επαφής, της απαραίτητης γνώσης και το αίσθημα της άγνοιας είναι εκείνα που συχνά αποτελούν την αιτία διαμόρφωσης αρνητικών στάσεων και άκαμπτων αντιλήψεων σχετικά με την εικόνα της αναπηρίας.

76% των Ελλήνων πιστεύουν ότι το σχολείο παίζει σημαντικό ρόλο στην καταπολέμηση των διακρίσεων (European CommissionDiscrimination in the European Union – 2006).

Ταυτόχρονα, όλες οι έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση επισημαίνουν ότι η απουσία προγραμμάτων ευαισθητοποίησης των μαθητών αλλά και γενικά ενός ευρύτερου συνόλου, απέναντι στα άτομα με αναπηρία:
– Διαιωνίζει τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις
– Ισχυροποιεί το στιγματισμό και την περιθωριοποίηση

Αφυπνίζοντας τους μαθητές γενικής αγωγής και κατ’ επέκταση το άμεσο και έμμεσο περιβάλλον τους, το πρόγραμμα του Σ.Κ.Ε.Π. δημιουργεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις συνειδητοποίησης του ευρύτερου πληθυσμού, με προσδοκώμενο μελλοντικό αντίκτυπο, να διασφαλιστούν και να αποδοθούν στους ανθρώπους με αναπηρία τα βασικά τους δικαιώματα.

Το πρόγραμμα “Εξοικειώνοντας τους μαθητές γενικής εκπαίδευσης με την αναπηρία εστίασε στην:
– Κατανόηση των μαθητών γενικής εκπαίδευσης για την πραγματικότητα της  διαφορετικότητας: “Ενημερώνομαι, Εξοικειώνομαι, Συνειδητοποιώ, Σκέφτομαι Αλλιώς, Αλλάζω Στάση”
Κοινωνική ένταξη όλων των νέων με αναπηρία σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας: “Με βλέπουν, Συνειδητοποιούν  τις δυνατότητες που έχω αλλά και τα εμπόδια που αντιμετωπίζω, Με σκέφτονται, Αλλάζουν Στάση”

Μέσα από τον ανοιχτό διάλογο, ο ρόλος των motivational speakers του Σ.Κ.Ε.Π., οι ίδιοι νέοι με αναπηρία, είναι να συντονιστούν με τους μαθητές και να μοιραστούν την πραγματικότητα της καθημερινότητας τους, με απλές περιγραφές,  πηγαία ειλικρίνεια, θετική διάθεση και χιούμορ.

Το έργο συγχρηματοδοτείται και υποστηρίζεται από το «αλληλεγγύη-Solidarity Now».