Η Nissan αποκαλύπτει το πρωτότυπο, μηδενικών ρύπων “παγωτατζίδικο”

Η Nissan “έβγαλε” το ICE (ακρωνύμια από το Internal Compustion Engine που σημαίνει κινητήρας εσωτερικής καύσης) από το βαν πώλησης παγωτού, δημιουργώντας ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο, μηδενικών εκπομπών πρωτότυπο όχημα, για την “Clean Air Day” που γιορτάζεται στο Ηνωμένο Βασίλειο, στις 20 Ιουνίου.

Για την υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος, η Nissan συνεργάστηκε με την Mackie’s of Scotland, μια οικογενειακή επιχείρηση γαλακτοπαραγωγής και παγωτού, που  τροφοδοτείται με ενέργεια από  ανανεώσιμες πηγές, όπως ο άνεμος και ο ήλιος. Το έργο αυτό, καταδεικνύει πώς μια προσέγγιση παραγωγής  με φιλικό τρόπο για το περιβάλλον, μπορεί να εξαλείψει την εξάρτηση από τον άνθρακα, σε κάθε στάδιο της παραγωγικής διαδικασίας του παγωτού.

Τα περισσότερα φορτηγά πώλησης παγωτού διαθέτουν κινητήρες ντίζελ που λειτουργούν συνεχώς, προκειμένου να διατηρηθεί η ψύξη. Αυτοί οι κινητήρες  παράγουν επιβλαβείς εκπομπές, συμπεριλαμβανομένου του διοξειδίου του άνθρακα. Ορισμένες πόλεις του Ηνωμένου Βασιλείου, ήδη προσπαθούν να απαγορεύσουν ή να επιβάλουν πρόστιμα στη διέλευση των οχημάτων αυτών. Το συγκεκριμένο πρωτότυπο φορτηγό της Nissan, αποτελεί μια ιδανική λύση για τους πλανόδιους πωλητές που θέλουν να μειώσουν το δικό τους “αποτύπωμα” άνθρακα, ωφελώντας παράλληλα την υγεία του κοινωνικού συνόλου.

Το πρωτότυπο βαν βασίζεται στο e-NV200, το αμιγώς ηλεκτροκίνητο LCV (ελαφρύ επαγγελματικό όχημα) της Nissan. Αποτελεί την ενσάρκωση  του Ηλεκτρικού Οικοσυστήματος της Nissan, συνδυάζοντας ένα μηδενικών ρύπων σύστημα μετάδοσης κίνησης, αποθήκευση ενέργειας σε μπαταρίες με  “ζωή” δεύτερου κύκλου και παραγωγή ηλιακής ενέργειας. Καθώς ο ηλεκτροκινητήρας του οχήματος τροφοδοτείται από μια μπαταρία 40kWh, ο εξοπλισμός του φορτηγού για το παγωτό, που περιλαμβάνει ένα μηχάνημα σερβιρίσματος μαλακού παγωτού, συρτάρι κατάψυξης και ψυγείο ποτών, τροφοδοτείται από το νέο-αποκαλυφθέν Nissan Energy ROAM.

Σχεδιασμένο τόσο για επαγγελματική χρήση, όσο και για αναψυχή, το ROAM είναι ένα φορητό σύστημα ισχύος αποτελούμενο από  κυψέλες ιόντων λιθίου, που ανακτώνται από ηλεκτροκίνητα οχήματα πρώτης γενιάς της Nissan (παραγωγής από το 2010 και μετά). Με αυτό τον τρόπο, παρέχεται η ευκαιρία για μια βιώσιμη “ζωή” δεύτερου κύκλου, για τις μπαταρίες ενός Nissan EV.

Ο Kalyana Sivagnanam, διευθύνων σύμβουλος της Nissan Motor (GB) Ltd, δήλωσε :  “Όλος ο κόσμος απολαμβάνει το  παγωτό, αλλά οι καταναλωτές έχουν όλο και μεγαλύτερη επίγνωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την παραγωγή τέτοιων απολαυστικών γεύσεων, καθώς και του τρόπου που φτάνουν σε μας. Αυτό το έργο είναι μια ιδανική επίδειξη της στρατηγικής Intelligent Mobility της Nissan, εφαρμόζοντας την εμπειρία εδώ και δέκα ετών στα EV, καθώς και την πρόοδο στην τεχνολογία μπαταριών, ώστε να προσφέρουμε καθαρότερες λύσεις ισχύος για την κινητικότητα, με  τρόπους που οι πελάτες μας ίσως δεν φαντάζονται. Με την εξάλειψη των επιβλαβών εκπομπών ρύπων και την αύξηση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, μπορούμε να βοηθήσουμε να γίνει ο κόσμος μας καλύτερος για όλους.”

Ο Karin Hayhow, διευθυντής μάρκετινγκ στη Mackie’s of Scotland, δήλωσε: “Είμαστε ευτυχείς που συνεργαστήκαμε με τη Nissan σε αυτό το έργο, καθώς είναι το τέλειο συμπλήρωμα στο δικό μας όραμα για να γίνουμε ενεργειακά αυτάρκεις από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και να εξαλείψουμε τον άνθρακα, σε όλα τα στάδια της επιχείρησής μας. Στη Mackie’s έχουμε ήδη κάνει στροφή  από τα ορυκτά καύσιμα, στην ανανεώσιμη ενέργεια. Τώρα τροφοδοτούμε  με 4,5 φορές περισσότερη ενέργεια το εθνικό δίκτυο, από ό,τι καταναλώνουμε. Αυτό το έτος, θα σημειώσουμε περαιτέρω πρόοδο προς το όραμά μας, με την εγκατάσταση ενός καινοτόμου συστήματος ψύξης, χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Είμαστε υπερήφανοι που είμαστε ένας κατασκευαστής παγωτού  με θετικό πρόσημο για το κλίμα.”

 

Το βαν πώλησης παγωτού Nissan e-NV200

Το e-NV200 μπορεί να διανύσει έως και 200 χιλιόμετρα χωρίς φόρτιση (σε μικτό κύκλο WLTP). Οι δύο μονάδες της Nissan Energy ROAM, έχουν συνδυασμένη χωρητικότητα αποθήκευσης 1,4kWh και η κάθε μια μπορεί να προσφέρει ισχύ  έως και 1kW. Μπορούν να επαναφορτιστούν είτε από τροφοδοσία 230V (μια πλήρη φόρτιση διαρκεί περίπου μία ώρα), είτε από τη συστοιχία ενός ηλιακού πάνελ που βρίσκεται στην οροφή του φορτηγού (με πλήρη επαναφόρτιση σε 2-4 ώρες).

Το πρωτότυπο φορτηγό θέτει μια σειρά νέων προσεγγίσεων στη μεταφορά και πώληση παγωτού. Το παγωτό σερβίρεται από μια θυρίδα που ανοίγει στο πλάι του οχήματος, με το σύστημα πώλησης να βρίσκεται δίπλα από το φορτηγό. Πρόκειται για μια διαφορετική εμπειρία εξυπηρέτησης για τον πελάτη, που πλέον δεν στέκεται πιο χαμηλά από το σημείο σερβιρίσματος. Το παγωτό μπορεί να πληρωθεί τόσο με μετρητά, όσο και με κάρτες ανέπαφης συναλλαγής, αλλά και με smartphone μέσω ενός πάνελ “tap-to-pay”, τοποθετημένου στην πλευρά του φορτηγού.

Αντί για ένα ηχείο που εκπέμπει ηχητικά μηνύματα για να προσελκύσει πελάτες, κάτι που για ευνόητους λόγους δεν συμπαθούν ιδιαίτερα οι γονείς των μικρών παιδιών, το πρωτότυπο φορτηγό έχει ένα έξυπνο κουμπί που δημιουργεί ένα tweet της ακριβούς θέσης του,  χρησιμοποιώντας την παγκόσμια υπηρεσία διευθύνσεων της What3Words. Η What3Words, κάνει κατάτμηση των τοποθεσιών σε κλίμακα 3m x 3m, όπου “βαφτίζει” την καθεμιά με μια μοναδική διεύθυνση τριών λέξεων, όπως π.χ. ///trendy.angel.define που είναι ένα σημείο μπροστά από την θάλασσα στο Brighton & Hove, στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες μπορούν εύκολα να βρουν την ακριβή θέση του φορτηγού σε ένα πάρκο ή κοντά στη θάλασσα,  εκεί δηλαδή που δεν υπάρχει η κανονική ονομασία των οδών. Χάρη στην αμφίδρομη δυνατότητα φόρτισης του e-NV200, οι ιδιοκτήτες  του μπορούν ακόμη και να κερδίσουν εισόδημα το χειμώνα, όταν το φορτηγό δεν χρησιμοποιείται και τόσο συχνά.

Μέσω ενός φορτιστή V2G (Vehicle-to-Grid), η μπαταρία του e-NV200 μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση της πλεονάζουσας ενέργειας από το εθνικό δίκτυο (ή για παράδειγμα από τις ανανεώσιμες πηγές του ανέμου και του ήλιου) και στη συνέχεια να την επιστρέψει στο δίκτυο όταν την χρειάζεται. Αυτή η τεχνολογία μπορεί να συμβάλει στην εξισορρόπηση του ενεργειακού ισοζυγίου κατά τις ώρες αιχμής,  καθώς και στην παροχή πρόσθετων εσόδων για τους ιδιοκτήτες του EV, όταν το όχημά τους δεν οδηγείται.