#noplaceforplastic: Kαμπάνια της Thomas Cook για την κατάργηση των πλαστικών μιας χρήσης

AD/Stylist Cecilia Eklund Malmborg

H Thomas Cook, αποτελεί μια εταιρεία πλήρως ευαισθητοποιημένη σχετικά με την ρύπανση του περιβάλλοντος και προσηλωμένη στην αειφορία, έχοντας θέσει ως στόχο να αποκλείσει τη χρήση πλαστικών στα ξενοδοχεία της, ενώ παράλληλα πραγματοποιεί και άλλες δράσεις που αφορούν στην ανακύκλωση και την εξοικονόμηση ενέργειας ή νερού.

Στο πλαίσιο αυτό, παρουσίασε την νέα καμπάνια της, #noplaceforplastic («κανένας χώρος για πλαστικά») σχετικά με την εξάλειψη του πλαστικού μιας χρήσης σε όσο το δυνατόν περισσότερα κανάλια της εφοδιαστικής της αλυσίδας, των ξενοδοχειακών μονάδων της, αλλά και της αεροπορικής της εταιρείας, ξεκινώντας από τα καλαμάκια και τους αναδευτήρες μια χρήσης, αντικαθιστώντας τα με βιώσιμες, εναλλακτικές λύσεις. Η εταιρεία, συμπληρωματικά, πρόκειται να συνεργαστεί με τους αρμόδιους φορείς των περιοχών στις οποίες δραστηριοποιείται, με άλλους ταξιδιωτικούς πράκτορες, με τους πελάτες και τους υπαλλήλους της, ώστε να ενισχύσει τις υποδομές για ανακύκλωση και να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές.

Σύμφων με την έκθεση της WWF “The Holiday Plastic Choking Our Oceans” («Τα πλαστικά των διακοπών «πνίγουν» τους ωκεανούς μας») που δημοσιεύθηκε το 2018, το ποσοστό των πλαστικών απορριμμάτων στη Μεσόγειο αυξάνεται κατά 40% τους καλοκαιρινούς μήνες, αποδεικνύοντας πόσο άρρηκτα συνδέεται η βιομηχανία του τουρισμού με τη ρύπανση του περιβάλλοντος. Με γνώμονα τα ποσοστά αυτά και την ελάφρυνση των επιπτώσεων, η Thomas Cook έχει σχεδιάσει μια σειρά ενεργειών και δραστηριοτήτων στα ξενοδοχεία που διαχειρίζεται, με σκοπό την προώθηση βιώσιμου τουρισμού, στο πλαίσιο της δέσμευσής της για τη μείωση του περιβαλλοντικού της αντίκτυπου όπου δραστηριοποιείται.

Επιπλέον, σε έρευνα που πραγματοποίησε η Thomas Cook περισσότεροι από το ένα πέμπτο των πελατών της δηλώνει ότι είναι πιο πιθανό να πετάξουν το πλαστικό παρά να ανακυκλώσουν κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Έτσι, δημιουργήθηκε ένα πιλοτικό πρόγραμμα, που ξεκινά από τη Ρόδο, με σκοπό την ευαισθητοποίηση των τουριστών σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, αλλά και την προώθηση ενός νέου τρόπου ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης των πλαστικών αντικειμένων, σε μια προσπάθεια αναζήτησης νέων, ενναλακτικών και ενδιαφέροντων τρόπων αξιοποίησης των χρησιμοποιημένων πλαστικών.

Το πιλοτικό πρόγραμμα πραγματοποιείται για πρώτη φορά, στο Sunwing Kalithea της Ρόδου, όπου θα διαμορφωθούν τρία σημεία συλλογής πλαστικών ειδών προς ανακύκλωση για όλο το καλοκαίρι. Τα 12 ξενοδοχεία που διαχειρίζεται η Thomas Cook στο νησί διαθέτουν μια ειδική ομάδα ανθρώπων που εργάζονται για τη διατήρηση και ενίσχυση της βιωσιμότητας των ξενοδοχείων. Η εταιρεία επέλεξε να ξεκινήσει το συγκεκριμένο πρόγραμμα στη Ρόδο, καθώς το νησί διαθέτει περιορισμένες εγκαταστάσεις ανακύκλωσης και, ως εκ τούτου, υπάρχει επιτακτική ανάγκη να αναπτυχθούν λύσεις που θα μεταφέρουν τα πλαστικά σε εξειδικευμένες μονάδες ανακύκλωσης, αντί να ακολουθούν την πορεία των υπόλοιπων απορριμμάτων.

Στο πλαίσιο αυτό, η Thomas Cook ξεκίνησε μια πρωτοποριακή συνεργασία με τους σχεδιαστές Wyatt και Jack, οι οποίοι πρόκειται να δημιουργήσουν τσάντες θαλάσσης και αξεσουάρ διακοπών, επαναχρησιμοποιώντας τα κατεστραμμένα φουσκωτά στρώματα θαλάσσης και τα σκασμένα παιδικά σωσίβια (μπρατσάκια) των παραθεριστών που θα έχουν συγκεντρωθεί από τα σημεία συλλογής στο Sunwing Kalithea, καθώς κάθε εβδομάδα ξεχνιούνται περίπου 15 φουσκωτά στα ξενοδοχεία. Οι σχεδιαστές πρόκειται να μετατρέψουν το κατεστραμμένο πλαστικό σε ένα μοντέρνο αξεσουάρ, το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξανά σαν καινούριο. Εκτός από το πρόγραμμα αυτό, θα ακολουθήσουν δραστηριότητες μείωσης των πλαστικών σε όλα τα ξενοδοχεία της Thomas Cook, στη Ρόδο κατά τη θερινή περίοδο του 2019. Αυτές οι ενέργειες θα περιλαμβάνουν την προώθηση σταθμών ανανέωσης νερού, ανακύκλωσης χαρτιού και χρήσης άλλων εναλλακτικών ειδών μίας χρήσης, δοκιμών κομποστοποίησης τροφίμων, αλλά και την αναζήτηση διαφορετικών τρόπων εκπαίδευσης των πελατών σχετικά με τον τρόπο μείωσης των πλαστικών απορριμμάτων.

Ένας από τους πρώτους στόχους της Thomas Cook είναι η αφαίρεση 70 εκατομμύριων πλαστικών μια χρήσης – που ισοδυναμούν με 3.500 βαλίτσες – στη χρονική περίοδο των επόμενων 12 μηνών. Τα πλαστικά αυτά θα προέλθουν από τις δραστηριότητές στα ξενοδοχεία και τα αεροπλάνα της εταιρείας, αλλά και από τους πελάτες της, που απολαμβάνουν τη διαμονή τους στις ξενοδοχειακές μονάδες της Thomas Cook.

Ήδη, οι περισσότερες ιδιόκτητες ξενοδοχειακές μονάδες της εταιρείας ακολουθούν πιστά τη δέσμευση για τη βιωσιμότητα, με ένα από τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία του ομίλου, το Sunwing Καλλιθέα, να αναδεικνύεται ήδη από το 2003 στο πρώτο «οικολογικό» ξενοδοχείο στον κόσμο, αποκτώντας άξια το σήμα European Eco – Label. Οι ξενοδοχειακές μονάδες που λειτουργούν υπό την ομπρέλα του ομίλου, έχουν υιοθετήσει το σύστημα Travelife Sustainability System, που στόχο έχει την προώθηση των βιώσιμων πρακτικών στην ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία. Το Travelife αποτελεί ένα εργαλείο πιστοποίησης αναγνωρίζεται από το Συμβούλιο Παγκόσμιου Αειφόρου Τουρισμού (GSTC), το οποίο απευθύνεται σε ξενοδόχους, για να βελτιώνουν τον κοινωνικό, οικονομικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο, ενώ παρέχει και online εκπαίδευση και εργαλεία για το σχεδιασμό, τη διαχείριση και την υποβολή εκθέσεων για την βελτίωση της βιωσιμότητας των επιχειρηματικών πρακτικών των επιχειρήσεων του τουρισμού. Τα εγγεγραμμένα ξενοδοχεία ελέγχονται βάσει 163 διαφορετικών κριτηρίων που περιλαμβάνουν την περιβαλλοντική διαχείριση, την εμπλοκή των εργαζομένων και των πελατών, τις τοπικές προμήθειες και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Η Thomas Cook έχει εντάξει στην πολιτική των ξενοδοχείων της το σύστημα αυτό, συμβάλλοντας σημαντικά στη βιώσιμη ανάπτυξη και στην περιβαλλοντική και πολιτιστική προστασία των προορισμών, όπου δραστηριοποιείται.

Επιπλέον, η Thomas Cook έχει διαμορφώσει μια διαφορετική αλυσίδα εφοδιασμού, η οποία αποτελείται από μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις, αλλά και ιδιώτες, με στόχο να προσφέρει στους πελάτες της μοναδικές εμπειρίες διακοπών, δουλεύοντας στενά για την ανάπτυξη των υπηρεσιών και των προτύπων που προσδοκούν. Για το λόγο αυτό, η εταιρεία έχει συντάξει έναν Κώδικα Συμπεριφοράς Προμηθευτών, ο οποίος καθορίζει τις προσδοκίες και τα ζητούμενα από τους προμηθευτές με τους οποίους συνεργάζεται, ώστε να δουλεύουν ηθικά και να μειώνουν το περιβαλλοντικό τους επιπτώσεις.

Άλλωστε, το θέμα της περιβαλλοντικής ρύπανσης από το πλαστικό, επηρεάζει πάνω από το 90% των πελατών, σύμφωνα με σχετική έρευνα στους πελάτες της Thomas Cook, με τα δύο τρίτα να δηλώνουν πως είναι πιο πιθανό να απευθυνθούν σε μια ταξιδιωτική εταιρεία, η οποία ακολουθεί ένα σοβαρό πρόγραμμα για τη μείωση της χρήσης πλαστικών αντικειμένων και το ένα τρίτο να αναφέρει ότι τα απορρίμματα σε μια παραλία επηρεάζουν την απόφασή τους για το αν θα επισκεφθούν ξανά τον προορισμό.

Η κ. Μίνα Σπλαγκούνια Ζαχαρίου, Διευθύντρια Βιωσιμότητας, Υγιεινής και Ασφάλειας της Thomas Cook Hotels & Resorts δήλωσε: «Για μας, έχοντας ξεκινήσει να υιοθετούμε πρακτικές βιωσιμότητας και προστασίας του περιβάλλοντος από τη δεκαετία του ’90, οι ορθές πρακτικές πλέον έχουν ενσωματωθεί στην καθημερινή μας λειτουργία και η καθημερινή λειτουργία χρειάζεται παρακολούθηση από όλες τις πλευρές της, καθώς “δεν μπορούμε να μειώσουμε, αυτό που δεν μπορούμε να μετρήσουμε”.»