Η Chiquita δημοσιεύει τον Απολογισμό Βιωσιμότητας για το 2019

Η δημοσίευση του απολογισμού στην Ευρώπη θα πραγματοποιηθεί στην έκθεση Fruit Logistica, που διοργανώνεται κάθε χρόνο στις αρχές Φεβρουαρίου στο Βερολίνο. Ο απολογισμός βιωσιμότητας επικεντρώνεται στο βασικό όχημα που χρησιμοποιεί η εταιρεία για να επιτύχει τη βιωσιμότητα, την προσέγγιση «Behind the Blue Sticker», στην οποία εμπεριέχονται πρωτοποριακές πρακτικές που κατευθύνουν τον κλάδο από τη δεκαετία του 1990.

Ο πυλώνας Farmers Code επικεντρώνεται στις λειτουργίες της εταιρείας, το Being a Good Neighbour στη σχέση της Chiquita με τις κοινότητες και το For the Greater Good στη δέσμευση της εταιρείας προς τον κλάδο και την αντιμετώπιση του TR4. Αυτή η προσέγγιση, ενσωματωμένη σε όλες τις λειτουργίες, περιλαμβάνει συνεργασίες με σημαντικές οργανώσεις και ενισχύεται από τα πολλά πρότυπα και πιστοποιήσεις της Chiquita. Ξεκίνησε με την πιστοποίηση των φυτειών από το Rainforest Alliance πριν από 20 χρόνια, το 1994, και τώρα περιλαμβάνει πιστοποιήσεις SA8000 και Global Gap για όλες τις φυτείες της.

Δεν πρόκειται για μια νέα προσέγγιση και ως εκ τούτου ο απολογισμός αυτός αποτελεί μια ενημέρωση και όχι μια έκδοση ριζικά καινούργια σε σχέση με τους προηγούμενους απολογισμούς. Mόνο εάν υπάρχει μια μακροπρόθεσμη προσέγγιση, η οποία ενσωματώνεται σε όλες τις λειτουργίες της Chiquita, είναι εφικτή η δημιουργία και η αναφορά μακροπρόθεσμων επιπτώσεων. Περισσότερα σχετικά με αυτήν την προσέγγιση παρατίθενται στην αρχή του απολογισμού, από τον καθηγητή του Πανεπιστημίου της Ζυρίχης, Philipp Aerni.

Η Chiquita ηγείται του κλάδου σε σημαντικά περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα

H Διεθνής Οργάνωση Τροφίμων και Γεωργίας (Food and Agriculture Organization) των Ηνωμένων Εθνών ανακήρυξε το 2020 ως το Διεθνές Έτος Υγείας των Φυτών (IYPH) και η Chiquita δεν θα μπορούσε να παραλείψει τις ενέργειες που πραγματοποιεί προς αυτή την κατεύθυνση, για να ενισχύσει τον αγώνα που κάνει ο κλάδος για την καταπολέμηση του TR4, μιας ασθένειας που προσβάλλει τις μπανάνες και απειλεί τη διαβίωση 400 εκατομμυρίων ανθρώπων.

Για σχεδόν 20 χρόνια η Chiquita είναι η μόνη εταιρεία στον κλάδο που πέτυχε διεθνή συμφωνία-πλαίσιο με τις διεθνείς συνδικαλιστικές ομοσπονδίες IUF και COLSIBA. Τα οφέλη και για τα δύο μέρη είναι πολλαπλά, ενώ η εταιρεία προσφέρει μισθούς, οι οποίοι ακόμη και στο χαμηλότερο επίπεδό τους, υπερβαίνουν το όριο διαβίωσης κατά 30%.

Ο στόχος της εταιρείας «No Banana Wasted» βρίσκεται σε εφαρμογή και πολύ κοντά στο να επιτευχθεί μέσα στο 2020: νέες πρακτικές έχουν βελτιώσει την ποιότητα των τσαμπιών μπανάνας και έχουν μειώσει σημαντικά τον αριθμό των φρούτων που δεν είναι κατάλληλα για εξαγωγή ή κατανάλωση σε τοπικό επίπεδο.

Με δέσμευση σε τομεακές προσεγγίσεις, οι προσπάθειες βιωσιμότητας της εταιρείας συμβάλλουν επίσης στην εκπλήρωση των στόχων βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ (SDGs) – για παράδειγμα, στον SDG 6, διασφαλίζοντας τη διαθεσιμότητα και την αειφόρο διαχείριση των υδάτων, καθώς και τη βιώσιμη διαχείριση για όλους, ιδίως με τη σημαντική μείωση της ρύπανσης, την αύξηση της αποδοτικότητας της χρήσης νερού και την προστασία και αποκατάσταση των οικοσυστημάτων που σχετίζονται με το νερό.

Εξίσου θεμελιώδους σημασίας για τη Chiquita είναι η βιοποικιλότητα: η εταιρεία πρωτοστάτησε στην εξάλειψη της αποψίλωσης των δασών για αγροτική εκμετάλλευση και δεσμεύεται για την προστασία και την αποκατάσταση των δασών και ζωτικών οικοσυστημάτων. Χρησιμοποιούνται επίσης ορθές γεωργικές πρακτικές για την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων των δραστηριοτήτων στη βιοποικιλότητα: για παράδειγμα, μέσω της εναλλαγής των προϊόντων και της ενσωμάτωσης της γεωργίας ακριβείας στην καταπολέμηση των επιβλαβών οργανισμών.

Η Chiquita είναι επίσης πρωτοπόρα στην ενδυνάμωση των γυναικών και τα δικαιώματα των παιδιών: προασπίζεται τα δικαιώματα των γυναικών, εργάζεται για την εξάλειψη των μισθολογικών διαφορών μεταξύ των δύο φύλων και υιοθετεί μια προσέγγιση μηδενικής ανοχής στη βία, τις διακρίσεις και τη σεξουαλική παρενόχληση. Η εταιρεία ήταν επίσης η πρώτη που ανέλαβε την ανεξάρτητη αξιολόγηση των δικαιωμάτων των παιδιών την οποία ανέπτυξε η UNICEF στην Κόστα Ρίκα και τον Παναμά. Βαθιά ριζωμένη στις κοινότητες που στηρίζουν τις φυτείες της, η Chiquita έχει δεσμευτεί για την ασφάλεια και την ευημερία των εργαζομένων και έχει υιοθετήσει ισχυρά μέτρα προστασίας για τον εκφοβισμό και τους πληροφοριοδότες.

Μπορείτε να κατεβάσετε τον απολογισμό δημοσιότητας εδώ: https://chiquitabrands.com/wp-content/uploads/2019/12/Sustainability-Report_2019_Chiquita.pdf

Μάθετε περισσότερα για τη Βιωσιμότητα στην Chiquita εδώ: https://chiquitabrands.com/sustainability/