Η κυρία Μάρθα Μυλωνά Πρόεδρος Δ.Σ, του ΣΔΑΔΕ, μίλησε στο Csr Week για την εφετινή διοργάνωση του HR forum 2013, δίνοντας το στίγμα του χώρου της Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων τόσο για το παρόν όσο και το μέλλον.
Μιλήστε μας για την εφετινή διοργάνωση του HR Forum. Ποια ήταν η απήχηση που είχε στα στελέχη; Ποια τα δικά σας συμπεράσματα από τη διοργάνωση;
Η φετινή διοργάνωση του HR Forum είχε σαν αποδέκτες κατ εξοχήν τα στελέχη της κοινότητας της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού αφού εστίασε στην ενίσχυση των δεξιοτήτων μας, αναδεικνύοντας το επείγον και την αμεσότητα του θέματος που είναι η ενδυνάμωση του ρόλου μας στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων και των ανθρώπων τους. Γιατί μόνο με την ισχυροποίηση συγκεκριμένων δεξιοτήτων, οι επαγγελματίες του ανθρώπινου δυναμικού θα είναι σε θέση να προσαρμοσθούν στις νέες συνθήκες εργασίας και να συμβάλουν αποφασιστικά στην αύξηση της παραγωγικότητας των εταιριών τους. Η απήχηση του Συνεδρίου αποτυπώθηκε στην μεγάλη προσέλευση και στην παραμονή των συμμετεχόντων μέχρι το τέλος της πρώτης ημέρας του Συνεδρίου όπου ο κάθε ομιλητής έδωσε το δικό του στίγμα εμπειριών και απόψεων με μεγάλη επιτυχία . Η συνεργασία φέτος του ΣΔΑΔΕ με τον όμιλο της RBL Group ,ιδρυτής του οποίου είναι ο David Ulrich και η παρουσία του συνεργάτη του k. Αllen Freed ανέβασε τον πήχη των προσδοκιών ψηλά και έδωσε στο Συνέδριο ένα διεθνές “input”. Στον φαύλο κύκλο ύφεσης και ανάπτυξης που έχει δημιουργήσει η οικονομική και κοινωνική κρίση στην χώρα μας η κοινότητά μας πλήττεται ιδιαίτερα γιατί ενώ πρέπει να διεκπεραιώνουμε το δύσκολο έργο των απολύσεων περικοπών και αναδιοργανώσεων συγχρόνως οφείλουμε να κρατάμε το ηθικό των εργαζομένων μας υψηλό και να συνεργαζόμαστε στενά με όλα τα επιμέρους τμήματα των εταιριών για την βέλτιστη απόδοση τους.
Ποια είναι η άποψή σας αναφορικά με το ρόλο που αναμένεται να διαδραματίσουν τα στελέχη του χώρου του HR στο άμεσο μέλλον; Πόσο σημαντική πιστεύετε πως θα είναι η συμβολή τους στην πρόοδο και την εξέλιξη της επιχειρηματικότητας;
Τα στελέχη της κοινότητας του ανθρώπινου Δυναμικού διαδραμάτιζαν και θα διαδραματίζουν πάντοτε «μοναδικό» ρόλο στα τεκταινόμενα των εταιριών. Καλούμαστε καθημερινά να διαχειριστούμε, ισορροπήσουμε, να λάβουμε αποφάσεις ,να υλοποιήσουμε στρατηγικές και να οραματιστούμε σε συνεργασία με το management και τους εργαζόμενους το μέλλον των εταιριών μας .Άρα θα πρέπει να είμαστε στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων και ο ρόλος μας θα πρέπει να είναι συμβουλευτικός της Διοίκησης με συντονισμένα πλάνα δράσης που θα εγγυώνται την ομαλή λειτουργία της εταιρίας . Επίσης θα πρέπει να είμαστε στο πλευρό των εργαζομένων να λαμβάνουμε υπόψη τις απόψεις τους και να τους κινητοποιούμε για το κοινό καλό. Η συμμετοχή λοιπόν των στελεχών της κοινότητας ανθρώπινου δυναμικού στην επιχειρηματική δράση έχει διπλή διάσταση τόσο νοητική όσο και ψυχική. Αναδεικνύοντας τον καλύτερο εαυτό των εργαζομένων και την δυναμική τους στον χώρο της δουλειάς συμβάλλουν άμεσα στην δυναμική εξέλιξη των εταιριών τους.
Ποιες είναι οι νέες τάσεις στον χώρο της εργασίας; Τι είναι αυτό που αλλάζει ριζικά τα σύγχρονα δεδομένα και ποια από τα παλαιότερα δεδομένα διατηρούν σταθερά μία θέση στο portfolio των στελεχών HR;
Ο κόσμος μεταλλάσσεται σε μία μορφή πλανητικού χωριού. Ζούμε στην εποχή των εξαγορών, συνενώσεων ,απορρόφησης εταιριών και έντονου ανταγωνισμού. Στον χώρο εργασίας τα πάντα αλλάζουν. Η εξέλιξη της τεχνολογίας κάνει άλματα καθημερινά και αυτό επηρεάζει τον τρόπο εργασίας -τηλεργασία,Skype,teleconference –είναι μερικά από τα νέα εργαλεία που αλλάζουν ριζικά τον τρόπο που εργαζόμαστε και επικοινωνούμε. Οι τεχνολογίες αλληλομπλέκονται και η εξάρτησή μας από αυτές μεγαλώνει μέρα με την μέρα. Η μεγάλη έκρηξη γνώσεων και πληροφοριών αλλάζει τα στερεότυπα δεδομένα της μάθησης και της εκπαίδευσης . Η θέση εργασίας πεθαίνει σταδιακά καθώς και οι ιεραρχίες που κατείχαν σημαντικό ρόλο στις εταιρίες . Σήμερα ο πρωταρχικός ρόλος στην επιχείρηση είναι η εξυπηρέτηση των πελατών και ο πελάτης του στελέχους της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού είναι ο εξωτερικός πελάτης ,ο πελάτης της επιχείρησης . Σε αυτόν πρέπει να εστιάσουμε όλοι μας και εμείς τα στελέχη του HR θα πρέπει να προσαρμόσουμε όλες τις πολιτικές ,τις διαδικασίες, την εκπαίδευση και την επικοινωνία μας με τρόπο ώστε όλοι οι εργαζόμενοί μας να στοχεύουν στην άριστη ικανοποίηση και εξυπηρέτηση του εξωτερικού τους πελάτη. Εκείνο όμως που δεν προσαρμόζεται και δεν είναι διαπραγματεύσιμο είναι οι αρχές ,οι αξίες και το ήθος μας για την δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου.