To ταξίδι του Ιπποκράτη

    Βασική προτεραιότητα αποτελεί για την Johnson & Johnson η Eταιρική Κοινωνική Ευθύνη, τόσο σε διεθνές όσο και σε εγχώριο επίπεδο, όπου αυτή τη στιγμή υλοποιείται η πολύ σημαντική πρωτοβουλία «Ιπποκράτης». Στόχος της είναι να χαρίσει χαμόγελα σε 18.000 παιδιά!

    H Johnson & Johnson είναι παγκοσμίως μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον τομέα της φροντίδας της υγείας. Δραστηριοποιείται στις αγορές καταναλωτικών, φαρμακευτικών και ιατρικών προϊόντων. Έχοντας την πιο ολοκληρωμένη σειρά προϊόντων για τη φροντίδα της υγείας σε 175 χώρες, καλύπτει τις ανάγκες ενός ευρέως φάσματος καταναλωτών, ασθενών και επαγγελματιών υγείας. Σήμερα το ανθρώπινο δυναμικό της ανέρχεται στους 128.000 εργαζόμενους.

    Κοινωνική Υπευθυνότητα

    Η διαχρονικά επιτυχημένη πορεία της εταιρείας οφείλεται στη δυνατή ηγεσία, στους ανθρώπους, στην οικονομική ευρωστία και στις ξεκάθαρες προτεραιότητες. Επίσης, θα πρέπει να σημειωθεί η δέσμευση των ανθρώπων της στις βασικές αξίες της εταιρείας, όπως αυτές αποτυπώνονται στο «Πιστεύω», το οποίο αποτελεί ηθική και στρατηγική «πυξίδα» και γράφτηκε το 1943 από τον R.W. Johnson – πολύ πριν ακουστούν έννοιες όπως «Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη». Το «Πιστεύω» εμπεριέχει αξίες που αφορούν τους πελάτες, τον άνθρωπο, την κοινωνία, το περιβάλλον, με γνώμονα τις οποίες οι ηγέτες των εταιρειών της Johnson & Johnson και των θυγατρικών τους διοικούν και παίρνουν σημαντικές αποφάσεις.

    Η Eταιρική Kοινωνική Eυθύνη βασισμένη στο διαχρονικό σύστημα αξιών, το «Πιστεύω» της εταιρείας, αποτελεί βασικό τρόπο διαχείρισης και ανάπτυξης για την επιχείρηση και ορίζεται γύρω από τέσσερις μεγάλες προτεραιότητες:

    • Συμβολή στην ανθρώπινη υγεία και ευημερία.
    • Προστασία του πλανήτη.
    • Υγιής επιχείρηση.
    • Κοινωνική υπευθυνότητα.

    Johnson & Johnson Corporate Citizenship Trust

    Στην Ευρώπη, το κοινωνικό έργο της Johnson & Johnson υλοποιείται μέσω του Johnson & Johnson Corporate Citizenship Trust. Είναι ένας μη κερδοσκοπικός ανεξάρτητος οργανισμός, με έδρα τη Σκωτία, που ιδρύθηκε με πρωτοβουλία και χρηματοδότηση των εταιρειών της Johnson & Johnson και με ευρεία δράση σε όλη την περιοχή της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής (ΕΜΕΑ). Υλοποιεί ενέργειες Εταιρικής
    Κοινωνικής Ευθύνης, με σκοπό την επένδυση σε στρατηγικές συνεργασίες και καινοτόμες λύσεις που προσθέτουν αξία στο κοινωνικό σύνολο και επηρεάζουν τις ζωές των συνανθρώπων μας. Για να εκπληρώσει τον σκοπό του το J&J Corporate Citizenship Trust βασίζεται στη συνεργασία με στρατηγικούς εταίρους, τη μεταφορά γνώσης και την ανάπτυξη καινοτόμων κοινωνικών προγραμμάτων. Το 2011-2012, το Trust έχει υποστηρίξει 118 projects σε περισσότερες από 40 χώρες. Χάρη στην οικονομική ενίσχυση του οργανισμού διασφαλίζονται οι απαραίτητοι
    πόροι για την υλοποίηση πολλών προγ ραμμάτων.

    Καθ’ οδόν ο «Ιπποκράτης»

    για τα παιδιά που τον χρειάζονται Με τη στήριξη του Johnson & Johnson Corporate Citizenship Trust πραγματοποιείται αυτή την περίοδο στη χώρα μας η πολύ σημαντική πρωτοβουλία «Ιπποκράτης», σε συνεργασία με το «Χαμόγελο του Παιδιού». Δυστυχώς, η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει τα τελευταία χρόνια στην ολοένα δυσκολότερη πρόσβαση στα συστήματα υγείας για σημαντική μερίδα του πληθυσμού. Ειδικά τώρα, εν μέσω αυτού του δυσχερούς οικονομικού κλίματος, όλες οι εταιρείες της Johnson & Johnson στην Ελλάδα νιώθουν την ευθύνη της στήριξης όλων των συμπολιτών και της ελληνικής κοινωνίας στην αντιμετώπιση των προκλήσεων της εποχής, δίνοντας έμφαση στους ασθενέστερους, στα παιδιά. Σε αυτό το πλαίσιο συμβάλλουν σε στοχευόμενες κοινωνικές δράσεις με νόημα και αξία, που θα μπορούν να κάνουν τη διαφορά στην ποιότητα ζωής της ελληνικής κοινωνίας-πρωτοβουλίες όπως το πρόγραμμα «Ιπποκράτης».

    Ο «Ιπποκράτης» είναι το κινητό πολυϊατρείο παροχής Προληπτικής Ιατρικής του οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού», που δίνει τη δυνατότητα δωρεάν προληπτικών εξετάσεων σε παιδιά που δεν έχουν εύκολα πρόσβαση στην κατάλληλη παρακολούθηση και φροντίδα. Διαθέτει τμήματα παιδιατρικού, παιδοκαρδιολογικού, ακουολογικού, οφθαλμολογικού και οδοντιατρικού εξοπλισμού, με δυνατότητα τηλεϊατρικής σύνδεσης με εξειδικευμένες μονάδες του οργανισμού.

    Το «ταξίδι» του Ιπποκράτη ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2013 και θα διαρκέσει έως τα τέλη Δεκεμβρίου. Στο διάστημα αυτό οι μονάδες θα επισκεφθούν 5 γεωγραφικές περιφέρειες της Ελλάδας, διανύοντας χιλιάδες χιλιόμετρα με στόχο την παροχή υπηρεσιών σε περισσότερα από 18.000 παιδιά. Η εκκίνηση του νέου «οδοιπορικού» του κινητού πολυϊατρείου Ιπποκράτης δόθηκε στις 5 Φεβρουαρίου σε μια ξεχωριστή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο. Το «ταξίδι» ξεκίνησε με πρώτο σταθμό την Κρήτη και τον «Ιπποκράτη» συνόδευσαν και οι δύο άλλες κινητές μονάδες προληπτικής ιατρικής που διαθέτει «Το Χαμόγελο του Παιδιού», Οφθαλμιατρικής & Ωτορινολαρυγγολογίας και Παιδιατρικής & Οδοντιατρικής.

    Το ταξίδι του Ιπποκράτη στην Κρήτη ολοκληρώθηκε, εξετάζοντας συνολικά 4.800 παιδιά και χαρίζοντας χιλιάδες χαμόγελα. Από τις 11 Φεβρουαρίου έως και τις 24 Μαρτίου ο «Ιπποκράτης» επισκέφτηκε και τους τέσσερις νομούς της Κρήτης. 20 Δήμοι συνολικά καλωσόρισαν τους γιατρούς και το νοσηλευτικό προσωπικό του «Ιπποκράτη» οι οποίοι προσφέρουν εθελοντικά τις υπηρεσίες τους. Πιο αναλυτικά εξετάστηκαν στα Χανιά 1.500 παιδιά, στο Ρέθυμνο 800 παιδιά, στο Ηράκλειο 1.500 παιδιά και στο Λασίθι 1.000 παιδιά. Ακολούθησε η Εύβοια. Πιο συγκεκριμένα η Χαλκίδα, από την 1η έως τις 26 Απριλίου, ενώ η κινητή μονάδα Προληπτικής Παιδιατρικής & Οδοντιατρικής επισκέπτεται σχολεία σε όλους τους δήμους του νομού Ευβοίας. Λίγο πριν από το τέλος της επίσκεψης, μόνο στην Χαλκίδα είχαν εξεταστεί 1.372 παιδιά! Οι επόμενοι σταθμοί είναι τα Κύθηρα και η Αθήνα.

    Η Johnson & Johnson με τη στήριξη όλων των εταιρειών στην Ελλάδα έχει έναν και μοναδικό σκοπό: να μεταφέρει το μήνυμα του Ιπποκράτη σε κάθε ελληνική οικογένεια, με παιδιά που έχουν ανάγκη να εξεταστούν, ένα μήνυμα αισιοδοξίας που έχει στόχο να διανύσει χιλιάδες χιλιόμετρα και να χαρίσει χαμόγελα σε περισσότερα από 18.000 παιδιά.

    Η οικογένεια της Johnson & Johnson στην Ελλάδα

    Στην Ελλάδα η εταιρεία είναι παρούσα από το 1972 με ιατρικά, φαρμακευτικά και καταναλωτικά προϊόντα. Όπως και στο παγκόσμιο μοντέλο, όλες οι εταιρείες της Johnson & Johnson στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται σε τρεις τομείς:

    Ο φαρμακευτικός τομέας εκπροσωπείται στην Ελλάδα από τη φαρμακευτική εταιρεία Janssen. Η Janssen είναι απόλυτα προσανατολισμένη στην παροχή καινοτόμων και υψηλής ποιότητας προϊόντων που στοχεύουν στη βελτίωση της ανθρώπινης ζωής. Με κύριο μέλημά της τη φαρμακευτική έρευνα, ανακαλύπτει, αναπτύσσει και διαθέτει πρωτοποριακά φάρμακα σε πολλούς τομείς, όπως στην ογκολογία, στην ανοσολογία, στη νευροεπιστήμη, στα λοιμώδη νοσήματα και στα εμβόλια, στα καρδιαγγειακά και μεταβολικά νοσήματα. Ωθούμενοι από τη δέσμευσή της στους ασθενείς, αναπτύσσει καινοτόμα προϊόντα, υπηρεσίες και λύσεις για τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

    Η Janssen εφαρμόζοντας στην πράξη τις αρχές της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης προχωρά εδώ και χρόνια σε ενέργειες και δράσεις που έχουν σχέση με τους υπαλλήλους, συνεργάτες, προμηθευτές, μετόχους, πελάτες, τους συλλόγους ασθενών αλλά και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Στόχος της είναι να διδάξει, να προσφέρει και να υπογραμμίσει τη σημασία της υγείας στη δημιουργία ενός ασφαλούς και ευτυχισμένου μέλλοντος για όλους.

    Ο τομέας ιατροτεχνολογικών προϊόντων που εκπροσωπείται στην Ελλάδα από την Johnson & Johnson Ελλάς ΑΕΒΕ προσφέρει μία ολοκληρωμένη σειρά ιατρικών προϊόντων για ένα ευρύ φάσμα θεραπευτικών επιλογών. Ο Ιατροτεχνολογικός Κλάδος της εταιρείας προσφέρει καινοτόμες λύσεις σε όλες τις χειρουργικές ειδικότητες και πρωτοπορεί με μία ευρεία γκάμα προϊόντων, όπως χειρουργικά ράμματα, λαπαροσκοπικά / συρραπτικά εργαλεία των οίκων Ethicon, Ethicon Endo-Surgery, ορθοπεδικά υλικά του οίκου DePuy-Synthes, καθώς και προϊόντα διαγνωστικής / επεμβατικής καρδιολογίας και ηλεκτροφυσιολογίας των οίκων Cordis / Biosense Webster. Επίσης προσφέρει προϊόντα αποστείρωσης χειρουργικών εργαλείων του οίκου ASP, προϊόντα αυτομέτρησης σακχάρου του οίκου Lifescan και φακούς επαφής ACUVUE για οπτική διόρθωση. Αξιοποιώντας τις εξελίξεις της σύγχρονης τεχνολογίας, δεσμεύεται να ανοίγει νέους δρόμους θεραπείας, να
    διευκολύνει το έργο των γιατρών και να προσφέρει σε κάθε ασθενή λιγότερο παρεμβατικές, περισσότερο ανώδυνες και πιο αποτελεσματικές λύσεις για μια καλύτερη ζωή.

    Τέλος, ο καταναλωτικός τομέας εκπροσωπείται στην Ελλάδα από την Johnson & Johnson Ελλάς Καταναλωτικά Προϊόντα ΑΕΕ, που αναπτύσσει προϊόντα σε κατηγορίες όπως τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα (Ιmodium, Nicorette, Regaine κα), την περιποίηση του δέρματος (RoC, Neutrogena, Aveeno, Le Petit Marseillais), τη βρεφική φροντίδα (Johnson’s Baby), τη γυναικεία ατομική υγιεινή (Carefree, ob) και τη στοματική υγιεινή (Listerine, Reach). Για την Johnson & Johnson που η φροντίδα είναι άρρηκτα δεμένη με την καλή φυσική κατάσταση και την υγεία του οργανισμού μας, τα προϊόντα του καταναλωτικού κλάδου έχουν ξεχωρίσει και έχουν δημιουργήσει μοναδικές εξειδικευμένες σειρές περιποίησης για όλη την οικογένεια. Βασίζονται στις πιο σημαντικές καινοτομίες του ιατρικού χώρου, σέβονται τις ανάγκες της επιδερμίδας και έχουν άριστα αποτελέσματα.

    Στην Ελλάδα εκτός από την εμπορική δραστηριότητα η Johnson & Johnson διαθέτει εργοστάσιο στην Μάνδρα Αττικής, το οποίο παράγει μια ευρεία γκάμα καλλυντικών προϊόντων.

    Προγράμματα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης

    Ιστορικά όλες οι εταιρείες της Johnson & Johnson στην Ελλάδα έχουν υλοποιήσει πολλά προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης με επίκεντρο τον ασθενή, τα παιδιά, τον καταναλωτή, το περιβάλλον:

    • Συνεργασία το 2008 με τη μη κυβερνητική οργάνωση Πράκσις στο Πρόγραμμα αναδάσωσης 25.000 δέντρων σε μια έκταση 250.000 στρεμμάτων στο όρος Πάρνωνα. Οι εταιρείες της Johnson & Johnson συνέβαλλαν με εθελοντική συμμετοχή υπαλλήλων σε απάντηση στις καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού του 2007.

    • Στήριξη στο Πρόγραμμα Μήτις του ιδρύματος Θεοτόκος, για την ένταξη παιδιών με νοητική υστέρηση στο σχολείο και στην εργασία.

    • Υποστήριξη της λειτουργίας Operation Smile, που είναι μέρος μιας παγκόσμιας φιλανθρωπικής προσπάθειας για την παροχή δωρεάν περίθαλψης σε παιδιά, που πάσχουν από παραμορφώσεις του προσώπου σε αναπτυσσόμενες χώρες. Για την περίθαλψη και τη θεραπεία τους, πραγματοποιούνται δράσεις στις οποίες συμμετέχουν οι εργαζόμενοι της J&J στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, με στόχο την οικονομική ενίσχυση των αποστολών με εθελοντές γιατρούς, όπου υπάρχει ανάγκη.

    • Υποστήριξη εκπαιδευτικών σεμιναρίων Ληπτών Ψυχιατρικών Υπηρεσιών, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Οικογενειών και Φίλων για την Ψυχική Υγεία (ΣΟΦΨΥ) Νομού Σερρών, υπό την αιγίδα του υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Τα σεμινάρια απευθύνονται σε ειδικούς ψυχικής υγείας και κυρίως σε λήπτες ψυχιατρικών υπηρεσιών. Στόχος τους είναι η εκπαίδευση των ληπτών ψυχιατρικών υπηρεσιών ως συντονιστές ανάπτυξης ομάδων αυτοβοήθειας, η εκπαίδευση και ενδυνάμωσή τους.

    • Υποστήριξη σημαντικών ερευνών για το στίγμα και εκστρατείες Ενημέρωσης για τον HIV / AIDS, σε συνεργασία με το Σύλλογο Οροθετικών Ελλάδος Θετική Φωνή. Η Janssen υποστήριξε το 2010-2011 στοχευόμενη εκστρατεία ενημέρωσης για το AIDS, εστιαζόμενη αρχικά στα ηλικιακά στρώματα 18-30 στα οποία εμφανίζεται αύξηση των κρουσμάτων του ιού, ενώ στη συνέχεια επεκτάθηκε στο ευρύ κοινό.

    • Καμπάνια ενημέρωσης κοινού για την Ψωρίαση σε συνεργασία με το Σύλλογο Ψωριασικών Ασθενών Καλυψώ, με τίτλο «Η Αλήθεια είναι άλλη». Στόχος της εκστρατείας ήταν η ενημέρωση του κόσμου σχετικά με την ψωρίαση, τις νέες θεραπείες, τη σημασία της ψυχολογικής υποστήριξης, αλλά και για την καταπολέμηση του στίγματος που δημιουργεί η άγνοια γύρω από τη νόσο.

    • Οδηγός ενημέρωσης για την Ψωρίαση και βιωματικά εργαστήρια, στοχευμένα προς τους ασθενείς, με σκοπό την ενημέρωση αλλά και τη βιωματική προσέγγιση των ασθενών σχετικά με την ψωρίαση και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά.

    • Καμπάνια Ενημέρωσης για τον Καρκίνο του Προστάτη, σε συνεργασία με τη μη Κυβερνητική Οργάνωση ατόμων που εμπλέκονται με τον καρκίνο «Μείνε Δυνατός», με στόχο την ενημέρωση και πρόληψη του κοινού για θέματα που αφορούν στη νόσο.

    • Ενίσχυση προγραμμάτων ψυχολογικής υποστήριξης για τα κακοποιημένα παιδιά με «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και υποστηρίζουν προγράμματα στα ιδρύματα «Φλόγα» και «Παιδικά Χωριά SOS».

    • Οι εργαζόμενοι όλων των εταιρειών είναι ευαισθητοποιημένοι και προσπαθούν να βοηθήσουν το κοινωνικό σύνολο συμμετέχοντας σε δράσεις εθελοντισμού παρέχοντας τρόφιμα, ρουχισμό, παιχνίδια και δωρεάν προϊόντα σε ασθενέστερες κοινωνικές ομάδες.

     

     Αναδημοσίευση από το τεύχος 41 του περιοδικού CSR Review.