ΣΔΕ & ΣΕΕ στη συμμαχία 80 οργανισμών για τη μείωση της επιβλαβούς κατανάλωσης αλκοόλ

Ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ) και το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ)  υποστηρίζουν την Global Standards Coalition, μία νέα διεθνή συμμαχία που σκοπό έχει την περαιτέρω μείωση της επιβλαβούς κατανάλωσης αλκοόλ και την ενθάρρυνση της πιο υπεύθυνης εμπορικής επικοινωνίας αλκοολούχων ποτών.

 

H νεοσυσταθείσα αυτή συμμαχία αποτελεί πρωτοβουλία της International Alliance for Responsible Drinking (IARD), της διεθνούς ένωσης παραγωγών μπύρας, κρασιού και αλκοολούχων ποτών. Πρόκειται για σύμπραξη  περισσότερων από 80 κορυφαίων εμπορικών εταιρειών, επιχειρηματικών οργανισμών, εταιρειών ηλεκτρονικού εμπορίου και ψηφιακών πλατφορμών καθώς και διαφημιστικών ενώσεων, που συμπράττουν σε παγκόσμιο επίπεδο για τη μείωση της επιβλαβούς κατανάλωσης αλκοόλ και την προώθηση της λελογισμένης κατανάλωσης όσων επιλέγουν να πίνουν. H συμμαχία, στην οποία συμμετέχουν τόσο η Παγκόσμια Ομοσπονδία Διαφημιζομένων (WFA), όσο και η European Advertising Standards Alliance (EASA), ανταποκρίνεται στη Διακήρυξη των Ηνωμένων Εθνών για τις μη μεταδοτικές ασθένειες, η οποία καλεί στη λήψη μέτρων για την εξάλειψη των πωλήσεων, του μάρκετινγκ και της διαφήμισης αλκοόλ σε ανηλίκους.

 

Ο ΣΔΕ και το ΣΕΕ εργάζονται εδώ και πολλά χρόνια για να διασφαλίσουν την υπεύθυνη διαφήμιση των αλκοολούχων ποτών, μέσω της αποτελεσματικής αυτορρύθμισης, έχοντας υιοθετήσει στον Ελληνικό Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας συγκεκριμένες προβλέψεις για την επικοινωνία της μπύρας (Παράρτημα IV) και των αλκοολούχων ποτών (Παράρτημα VI). Σήμερα συνυπογράφουν αυτήν την πρωτοβουλία δηλώνοντας έτσι την υποστήριξη τους στις περαιτέρω εθελοντικές προσπάθειες του κλάδου των αλκοολούχων ποτών, τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο, όσο και στην Ελλάδα, να διαφημίζει υπεύθυνα, να συμβάλλει στη μείωση της επιβλαβούς κατανάλωσης αλκοόλ και να προστατεύει τους ανήλικους.

 

Η Global Standards Coalition επιδιώκει τη δημιουργία ενός θετικού κινήματος που θα μοιραστεί καλές πρακτικές, θα συμβάλλει στην κάλυψη ρυθμιστικών κενών και θα δημιουργήσει πόρους για να υποστηρίξει άλλους και άλλους να δράσουν, έτσι ώστε :

 

–          να αποτραπεί περαιτέρω η πώληση σε ανήλικους ή σε άτομα υπό την επήρεια μέθης,

–          να περιορισθεί το marketing και η διαφήμιση σε ανήλικους, όπου στην Ελλάδα όπως και σε πολλές ακόμα αγορές απαγορεύεται δια νόμου,

–          να υπάρχει εκπαίδευση προσωπικού για άρνηση πώλησης και παράδοσης αλκοόλ, όποτε χρειάζεται,

–          να υπάρχει σεβασμός στις επιλογές όσων επιλέγουν να μην καταναλώνουν αλκοόλ,

–          να αναβαθμιστούν τα πρότυπα του κλάδου για τη μείωση της επιβλαβούς χρήσης αλκοόλ.

 

Περισσότερα για την Global Standards Coalition εδώ