Action Global: Η ευαισθητοποίηση σε ζητήματα ESG διαμορφώνει την επιτυχία των brands και τη συμπεριφορά των καταναλωτών

Η Action Global Communications ανακοίνωσε τα πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα της πρόσφατης έρευνας που πραγματοποίησε σε Ελλάδα, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κύπρο και Βουλγαρία για τις πρακτικές ESG, αναδεικνύοντας τον αντίκτυπό που έχουν στη φήμη των brands και στη συμπεριφορά των καταναλωτών.

Τα αποτελέσματα της έρευνας στην Ελλάδα αποκαλύπτουν μια αυξανόμενη ευαισθητοποίηση και σημαντικότητα των ESG πρακτικών, ιδιαίτερα μεταξύ των νεότερων ηλικιών. Η περιβαλλοντική βιωσιμότητα και η κοινωνική ευθύνη κατατάσσονται υψηλά, ενώ οι υψηλές προσδοκίες των καταναλωτών ωφελούν το κοινωνικό σύνολο και προάγουν τη διαφάνεια. Ωστόσο, παρατηρείται απόκλιση στις αντιλήψεις για τους κινδύνους που ενέχει η παραμέληση του ESG, γεγονός που υποδηλώνει ότι, ενώ πολλοί αναγνωρίζουν τη σημασία του, χρειάζεται ακόμη μεγαλύτερη εκπαίδευση κι ενημέρωση για τα οφέλη και τον αντίκτυπο του ESG. Συνολικά, οι εταιρείες στην Ελλάδα θα πρέπει να δώσουν προτεραιότητα και να επικοινωνούν ξεκάθαρα τις ESG πρωτοβουλίες τους, ώστε να ευθυγραμμίζονται με τις προσδοκίες και να κερδίζουν την εμπιστοσύνη του κοινού.

Βασικά Συμπεράσματα:

  • Διαφορετικά Επίπεδα Ενημέρωσης για το ESG: Η έρευνα ανέδειξε μια αναντιστοιχία στη γνώση για το ESG ανά περιοχή, με ορισμένους συμμετέχοντες να δηλώνουν καλά ενημερωμένοι και άλλους να έχουν περιορισμένη γνώση, υποδεικνύοντας την ανάγκη των εταιρειών να ενισχύσουν την επικοινωνία και την εκπαίδευση για τις πρωτοβουλίες αυτές. Στην Ελλάδα, το 58% των ερωτηθέντων αναφέρει κάποιο επίπεδο εξοικείωσης, υποδηλώνοντας αυξημένη ευαισθητοποίηση στις έννοιες του ESG, γεγονός που ευνοεί τη μεγαλύτερη εμπλοκή και κατανόηση επί των συγκεκριμένων ζητημάτων.
  • Καίριος Ρόλος του ESG στη Στρατηγική Επιχειρήσεων: Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων τόνισε τη σημασία της προτεραιοποίησης της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και της κοινωνικής ευθύνης από τις επιχειρήσεις. Στην Ελλάδα ένα ποσοστό 94% πιστεύει ότι η περιβαλλοντική βιωσιμότητα είναι σημαντική για τις εταιρείες, δείχνοντας ότι τα περιβαλλοντικά ζητήματα συνολικά θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις εταιρικές πρακτικές.
  • Υιοθέτηση Ηθικών Επιχειρηματικών Πρακτικών: Η συντριπτική πλειοψηφία (92%) των Ελλήνων πιστεύει ότι οι εταιρείες, πέραν τους κέρδους πρέπει να συμβάλλουν θετικά και να διαδραματίζουν ενεργό ρόλο στην επίτευξη της κοινωνικής ευημερίας. Η κοινωνική ευθύνη θεωρείται πρωτεύουσας σημασίας, με το 74% των ερωτηθέντων να την αξιολογεί ως «πολύ σημαντική». Οι δίκαιες εργασιακές πρακτικές και η συμμετοχή στην κοινότητα εκτιμώνται ιδιαίτερα, γεγονός που επιβεβαιώνεται μέσω της έντονης δημόσιας απαίτησης για υιοθέτηση ηθικών επιχειρηματικών πρακτικών.
  • Διαφάνεια και Εμπιστοσύνη: Η διαφάνεια για τις ESG πρακτικές κρίνεται ως ιδιαίτερα σημαντική και φαίνεται να επηρεάζει τους καταναλωτές, με το 85% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα να δηλώνει ότι η καλύτερη ενημέρωση για τις ESG πρωτοβουλίες μιας εταιρείας θα επηρέαζε σημαντικά ή εν μέρει τις αποφάσεις τους. Παράλληλα, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (89%) συμφωνεί ότι οι εταιρείες πρέπει να δημοσιεύουν τις ESG πρακτικές και τα σχετικά αποτελέσματα, καθώς κάτι τέτοιο θα μπορούσε να ενισχύσει την εταιρική αξιοπιστία και εμπιστοσύνη.
  • Άμεσος Αντίκτυπος στη Συμπεριφορά Καταναλωτών: Η έρευνα ανέδειξε την άμεση σύνδεση μεταξύ των πρωτοβουλιών ESG και των αποφάσεων αγοράς των καταναλωτών, δείχνοντας ότι οι πρακτικές ESG δεν είναι μόνο ηθική υποχρέωση, αλλά και στρατηγικός επιχειρηματικός μοχλός. Η βελτιωμένη φήμη (62%) και η αυξημένη αφοσίωση των πελατών (58%) θεωρούνται τα κύρια οφέλη των ESG πρακτικών μεταξύ των ερωτηθέντων στην Ελλάδα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι ESG ενέργειες δεν είναι μόνο ηθικά σημαντικές, αλλά προσφέρουν σημαντικά επιχειρηματικά πλεονεκτήματα.
  • Κίνδυνοι από την Παράβλεψη του ESG: Ένα σημαντικό ποσοστό των συμμετεχόντων (83%) στην Ελλάδα τονίζει ότι η αγνόηση των ESG πρακτικών θα μπορούσε να βλάψει τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα και φήμη μιας εταιρείας, με μόλις το 17% να διαφωνεί, δείχνοντας ότι η πλειοψηφία αναγνωρίζει τη σημασία του ESG και ότι πρόκειται για έναν κεντρικό πυλώνα επιχειρηματικής στρατηγικής. Παράλληλα, η ενεργή προώθηση του ESG επηρεάζει θετικά τη δημόσια εικόνα, με το 87% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι είναι πιθανό να δουν πιο θετικά μια εταιρεία που υιοθετεί τέτοιες πρακτικές.

Ο Chris Christodoulou, CEO της Action Global Communications, τόνισε ότι τα ευρήματα της έρευνας αναδεικνύουν πώς το ESG έχει εξελιχθεί από κάτι προαιρετικό σε αναπόσπαστο στοιχείο στρατηγικής. «Η έρευνα επιβεβαιώνει ότι το ESG δεν αποτελεί πλέον πολυτέλεια, αλλά βασικό συστατικό της στρατηγικής κάθε brand. Οι εταιρείες που υιοθετούν ειλικρινά και επικοινωνούν ξεκάθαρα τις δεσμεύσεις τους στο ESG είναι καλύτερα τοποθετημένες στην καρδιά των καταναλωτών και εμπνέουν εμπιστοσύνη και αφοσίωση, βασικά στοιχεία για τη δημιουργία μακροχρόνιων σχέσεων με τους πελάτες. Αντίθετα, εκείνες που αγνοούν αυτές τις ολοένα αυξανόμενες προσδοκίες κινδυνεύουν να χάσουν τη θέση τους σε μια αγορά που καθοδηγείται από τις αξίες. Η έρευνά μας προσφέρει ζωτικής σημασίας πληροφορίες που μπορούν να βοηθήσουν τους επαγγελματίες επικοινωνίας και marketing να προσαρμοστούν στο συνεχώς εξελισσόμενο τοπίο. Ευθυγραμμίζοντας τις στρατηγικές τους με τις προτεραιότητες των καταναλωτών, τα brands μπορούν να ενισχύσουν την φήμη και την αφοσίωσή  τους, και να προωθήσουν τη βιώσιμη ανάπτυξη μέσα από υπεύθυνες, διαφανείς πρακτικές.»

Για να βοηθήσει τα brands να αξιοποιήσουν αυτή την τάση, η Action Global Communications προσφέρει πλέον ολοκληρωμένες υπηρεσίες επικοινωνίας ESG. Η ολιστική, εξατομικευμένη προσέγγιση της εταιρείας ενσωματώνει κάθε πτυχή της επικοινωνίας ESG, από τη στρατηγική και το stakeholder engagement έως την ανάπτυξη μηνυμάτων και το storytelling, τη δημιουργία περιεχομένου, τη διαχείριση κρίσεων και το thought leadership, χτίζοντας εμπιστοσύνη και αξιοπιστία σε κάθε στάδιο.

Τοποθετώντας τους πελάτες σε ηγετική θέση στον χώρο του ESG, μέσω της στρατηγικής και αυθεντικής επικοινωνίας, η Action προσφέρει στους πελάτες την καθοδήγηση που χρειάζονται προκειμένου να επηρεάσουν θετικά τη συμπεριφορά των καταναλωτών, να ενδυναμώσουν τις σχέσεις με τους stakeholders και να δώσουν ώθηση στη βιώσιμη ανάπτυξη. Παράλληλα, καθώς η ζήτηση για εταιρική ευθύνη μεγαλώνει, οι λύσεις ESG της Action Global Communications επιτρέπουν στα brands να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των καταναλωτών, να γίνουν φορείς θετικής αλλαγής και να συμβάλουν σ΄ένα υπεύθυνο, βιώσιμο μέλλον.