Η ΖΑΝΑΕ, με ιστορία που ξεκινά από το 1930, παρουσίασε την πρώτη της ESG Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή της στη διαφάνεια, τη θεσμική λογοδοσία και την υπεύθυνη επιχειρηματική λειτουργία.
Πολύ πριν ο όρος «βιωσιμότητα» γίνει ευρέως γνωστός, η ΖΑΝΑΕ είχε ήδη υιοθετήσει πρακτικές κοινωνικής και περιβαλλοντικής ευθύνης, επενδύοντας στην πράσινη ανάπτυξη, την εξοικονόμηση ενέργειας και τη στήριξη των τοπικών κοινωνιών. Η Έκθεση αποτυπώνει για πρώτη φορά επίσημα τις δράσεις, τις επιδόσεις και τις δεσμεύσεις της εταιρείας στους τρεις βασικούς πυλώνες του ESG: Περιβάλλον, Κοινωνία και Εταιρική Διακυβέρνηση.
Η δημοσίευση της Έκθεσης σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα για την εταιρεία, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη εργαζομένων, συνεργατών, καταναλωτών και κοινωνίας, και σηματοδοτώντας την πρόθεση της ΖΑΝΑΕ να αφήνει πίσω της θετικό αποτύπωμα για τις επόμενες γενιές.
Ενδεικτικά:
Η εταιρία ΖΑΝΑΕ συνέχισε και το 2024 να εδραιώνει τη θέση της ως μια από τις κορυφαίες εταιρίες στον κλάδο των τροφίμων, με σταθερή οικονομική επίδοση παρά τις προκλήσεις της αγοράς και ταυτόχρονα ενίσχυσε σημαντικά τη στρατηγική της βιωσιμότητας, μέσω στοχευμένων δράσεων και πρωτοβουλιών για το περιβάλλον, την κοινωνία και τη διακυβέρνηση.
Αποτίμηση δράσεων & επιδόσεων 2024 Στον τομέα του περιβάλλοντος, η ΖΑΝΑΕ προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις ύψους 2 εκατομμυρίων ευρώ για την πράσινη ενέργεια, με την εγκατάσταση και λειτουργία φωτοβολταϊκών πάνελ για την κάλυψη των ενεργειακών της αναγκών. Επιπλέον, ολοκληρώθηκε η αντικατάσταση των καυστήρων μαζούτ με σύγχρονες ατμογεννήτριες που λειτουργούν με φυσικό αέριο και ηλεκτρικό ρεύμα μειώνοντας δραματικά τις εκπομπές CO₂. Η εταιρία συνέχισε να εφαρμόζει πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας και νερού, ενώ προώθησε την κυκλική οικονομία μέσω ανακύκλωσης συσκευασιών και συνεργασιών για την κυκλική διαχείριση παλετών.
Στον τομέα των μετακινήσεων ο εταιρικός της στόλος της ΖΑΝΑΕ για το 2024 περιλάμβανε ήδη 2 ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σύνολο 11 οχημάτων, καθώς και 3 ηλεκτρικά ανυψωτικά οχήματα «κλαρκ», έναντι 4 πετρελαιοκίνητων.
Στον κοινωνικό τομέα, η ΖΑΝΑΕ ενίσχυσε την εταιρική κοινωνική ευθύνη μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων και συνεργασιών με εκπαιδευτικά ιδρύματα, προσφέροντας ευκαιρίες κατάρτισης και ευαισθητοποίησης κυρίως σε μαθητές, φοιτητές και άλλες κοινότητες, συμβάλλοντας έτσι στην ενίσχυση της γνώσης και της βιωσιμότητας. Παράλληλα, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση των εργαζομένων, διασφαλίζοντας ένα ασφαλές και υποστηρικτικό εργασιακό περιβάλλον εντός της εταιρίας.
Επιπλέον, η εταιρία στήριξε ποικίλες πρωτοβουλίες που προάγουν την κοινωνική συνοχή και τη βιώσιμη ανάπτυξη στις τοπικές κοινότητες, ενισχύοντας τη σύνδεσή της με την κοινωνία και συμβάλλοντας στην ευημερία των περιοχών όπου δραστηριοποιείται.
Η πλήρης Έκθεση είναι διαθέσιμη ΕΔΏ