OTE- Cosmote: Μακροχρόνια και ουσιαστική δέσμευση

Με κοινωνική ευαισθησία, ο ΟΤΕ και η COSMOTE δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, ακολουθώντας τις αρχές βιώσιμης ανάπτυξης.

Με κοινωνική ευαισθησία, ο ΟΤΕ και η COSMOTE δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, ακολουθώντας τις αρχές βιώσιμης ανάπτυξης, μέσα από τη λειτουργία, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού τους, την ενίσχυση της κοινωνίας, καθώς και την προστασία του περιβάλλοντος.

Μερικά από τα σημαντικότερα επιτεύγματα Εταιρικής Υπευθυνότητας του ΟΤΕ και της COSMOTE το 2012 σε σχέση με τον απολογισμό, είναι:

• Έκδοση 1ου Κοινού Απολογισμού Εταιρικής Υπευθυνότητας (ΕΥ) ΟΤΕ-COSMOTE 2012.
• Δημιουργία Κοινής Ομάδας Εταιρικής Υπευθυνότητας και Περιβαλλοντικής Επιτροπής OTE-COSMOTE, που αποτελείται από 50 στελέχη προερχόμενα από διαφορετικά τμήματά του από όλες τις Γενικές Διευθύνσεις OTECOSMOTE.
• Δημοσίευση Απολογισμού σε 2 γλώσσες (ελληνικά και αγγλικά), 2 εκδόσεις (πλήρη και συνοπτική) και 2 μορφές (ηλεκτρονική για τον πλήρη απολογισμό και σε έντυπη για το συνοπτικό απολογισμό).
• Επίτευξη περίπου 90% των στόχων Εταιρικής Υπευθυνότητας που είχαν τεθεί για το 2012.
• Σύνταξη απολογισμού ΕΥ βάσει τριών διεθνών αρχών και προτύπων: του προτύπου ΑΑ1000 AccountAbility Principles Standard (ΑΑ1000APS), των αρχών του Οικουμενικού Συμφώνου των Ηνωμένων Εθνών (UNGC) και των κατευθυντήριων γραμμών του Global Reporting Initiative.
• Παρουσίαση της επίδοσης ΟΤΕ-COSMOTE, σύμφωνα με τις τρεις αρχές του ΑΑ1000APS.
• Καταγραφή των ενεργειών ΟΤΕ-COSMOTE, σύμφωνα με τις 10 αρχές του UNGC.
• Κάλυψη 115 δεικτών του GRI και παρουσίαση των διοικητικών δεσμεύσεων σε 36 θέματα (aspects) που θέτει το GRI.
• Διατήρηση του επιπέδου εφαρμογής B+ κατά το GRI.

Πιο αναλυτικά, το 2012 ο OTE και η COSMOTE παρουσίασαν μια νέα οργανωτική δομή Εταιρικής Υπευθυνότητας, με ενοποιημένα τμήματα Εταιρικής Υπευθυνότητας και Περιβαλλοντικής Διαχείρισης Σταθερής και Κινητής.

Επιπλέον, δημιουργήθηκε μια κοινή Ομάδα Εταιρικής Υπευθυνότητας OTE-COSMOTE, η οποία αποτελείται από 50 εκπροσώπους που λειτουργούν ως πρεσβευτές σε όλες τις λειτουργικές μονάδες της εταιρείας. Επικεφαλής της νέας οργανωτικής δομής Εταιρικής Υπευθυνότητας καθώς και της Ομάδας Εταιρικής Υπευθυνότητας είναι η Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας, η οποία αναφέρεται απευθείας στον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο.

Η στρατηγική και το πρόγραμμα Εταιρικής Υπευθυνότητας OTE-COSMOTE στηρίζονται στις βασικές αξίες των δύο εταιρειών και στην εφαρμογή της μεθοδολογίας και των συστημάτων διαχείρισης ΕΥ που διέπονται από διεθνή πρότυπα, όπως οι κατευθυντήριες οδηγίες για την έκδοση απολογισμών βιωσιμότητας (Sustainability Reporting Guidelines) του GRI (Global Reporting Initiative) και οι Αρχές της Συμμετοχικότητας, της Ουσιαστικότητας και Ανταπόκρισης του ΑΑ1000 AccountAbility Standard. Και οι δύο εταιρείες είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένες με τις αρχές του Οικουμενικού Συμφώνου του ΟΗΕ.

Το κοινό πλαίσιο ΕΥ εστιάζει στα πιο ουσιαστικά ζητήματα σε ό,τι αφορά την αγορά, τους εργαζομένους, το περιβάλλον και την κοινωνία, και συμπληρώνεται από τη συμμετοχή των ενδιαφερόμενων μερών, την ανάλυση της ουσιαστικότητας και τον καθορισμό των εταιρικών στόχων. Tα πιο σημαντικά ανά πυλώνα επιτεύγματα, όπως αυτά περιγράφονται στον Απολογισμό Εταιρικής Υπευθυνότητας OTE-COSMOTE 2012, είναι τα ακόλουθα:

Αγορά

• Οι εταιρείες επενδύουν στη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών που στοχεύουν στην οικονομική ανάπτυξη, την προστασία του περιβάλλοντος και την υποστήριξη της κοινωνίας. Για πρώτη φορά διέθεσαν στην ελληνική αγορά υπηρεσίες VDSL ο ΟΤΕ και υπηρεσίες 4G η COSMOTE, καθώς και προγράμματα μειωμένων τιμών, «Νέα εποχή τιμών» και Απεριόριστα προγράμματα «OTE Double Play».
• Γίνεται συνεχής προσπάθεια για ενημέρωση των πολιτών σχετικά με την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου, την ασφαλή χρήση των κινητών τηλεφώνων και την ανακύκλωση των ηλεκτρονικών συσκευών (περισσότερα από 350.000 άτομα το 2012).
• Η COSMOTE πραγματοποίησε αξιολογήσεις για το 91,74% των προμηθευτών της.
• Η ικανοποίηση των πελατών το 2012 παρέμεινε για άλλη μια χρονιά σε υψηλά επίπεδα, αγγίζοντας τις 72 μονάδες για τον OTE και τις 66 για την COSMOTE.

Εργαζόμενοι

• Το Δεκέμβριο του 2012 ολοκληρώθηκαν με επιτυχία τα Προγράμματα Οικειοθελούς Αποχώρησης Προσωπικού του ΟΤΕ, στο πλαίσιο του μετασχηματισμού της εταιρείας μέσα από κοινωνικά υπεύθυνες λύσεις. Περισσότεροι
από 1.500 εργαζόμενοι αποδέχθηκαν τα κίνητρα που δόθηκαν από την εταιρεία, κυρίως για εργαζόμενους που βρίσκονται κοντά στη συνταξιοδότηση και χωρίς επιβάρυνση των ασφαλιστικών ταμείων.
• Το 2012, η ετήσια διαδικασία Αξιολόγησης Απόδοσης και Ανάπτυξης Εργαζομένων του ΟΤΕ αναθεωρήθηκε, με στόχο τη βελτίωση των επαγγελματικών δεξιοτήτων, αλλά και την ίδια τη ροή εργασιών.

Περιβάλλον

• Το 2012 ξεκίνησε η ανάπτυξη ολοκληρωμένου Συστήματος Περιβαλλοντικής Διαχείρισης, σύμφωνα με το πρότυπο ISO 14001:2004 για το σύνολο των δραστηριοτήτων του ΟΤΕ και ολοκληρώθηκε το 2013.
• Ξεκίνησε η ανάπτυξη ενός πληροφοριακού συστήματος για τη συλλογή και αναφορά των περιβαλλοντικών δεδομένων ΟΤΕ και COSMOTE.
• Βρίσκεται σε εξέλιξη η διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής για την κλιματική αλλαγή του OTE και της COSMOTE, στο πλαίσιο της ευρύτερης πολιτικής για το κλίμα του ομίλου Deutsche Telekom. Η στρατηγική αυτή θα έχει ως τελικό αποτέλεσμα τη θέσπιση στόχου μείωσης των εκπομπών ΑΦΘ το 2020, συνοδευόμενου από σειρά μέτρων προς εφαρμογή.
• Το 2012 ξεκίνησε η διαμόρφωση μιας ενιαίας στρατηγικής για τη διαχείριση απορριμμάτων στον όμιλο DT, η οποία βασίζεται στο τρίπτυχο «Μείωση – Επαναχρησιμοποίηση – Ανακύκλωση».
Οι άμεσες εκπομπές ΑΦΘ (scope 1) του ΟΤΕ και της COSMOTE από την κατανάλωση ενέργειας υπολογίστηκαν σε 17.025 t CO2 eq, το 2012, παρουσιάζοντας μείωση 10% σε σχέση με το 2011.
• Ο ΟΤΕ και η COSMOTE εξασφάλισαν από τη ΔΕΗ Α.Ε., προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας του Οργανισμού κατά το 2012, Εγγυήσεις Προέλευσης Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΠ) από ΑΠΕ, πιστοποιώντας με αυτόν τον τρόπο πως για το σύνολο των ηλεκτρικών καταναλώσεων του ΟΤΕ και της COSMOTE που καλύφθηκαν από το δίκτυο της ΔΕΗ Α.Ε., έχει παραχθεί ισόποση ενέργεια από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Κοινωνία

• Η Κοινωνική Συνεισφορά του ΟΤΕ και της COSMOTE το 2012 ανήλθε στο ποσό των 2,2 εκατ. ευρώ περίπου, μέσω χορηγιών, δωρεών, αλλά και παροχών σε είδος.
• Το 2012 συγκεντρώθηκαν 550.000 ευρώ για την υποστήριξη παιδιών που χρήζουν βοήθειας, μέσω της Χριστουγεννιάτικης Καμπάνιας του ΟΤΕ και της εκστρατείας «Θεσμός Αγάπης» της COSMOTE.
• Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Ο κόσμος μας, εσύ», η COSMOTE υποστήριξε περισσότερες από 200 οικογένειες, μέσω του «Προγράμματος Αλληλεγγύης στην Οικογένεια».
• Με στόχο την προσπάθεια ενίσχυσης της χρήσης των τηλεπικοινωνιακών προϊόντων /υπηρεσιών από ευαίσθητες ομάδες του πληθυσμού, η COSMOTE διέθεσε 12.661 κινητά τηλέφωνα, ειδικά σχεδιασμένα για άτομα τρίτης
ηλικίας και άτομα με προβλήματα όρασης. Παράλληλα, ο ΟΤΕ παρείχε υπηρεσίες σε 24.065 άτομα με αναπηρία. Συμπληρωματικά, ο ΟΤΕ παρείχε εκπτώσεις ύψους 4.030.004 ευρώ για άτομα τρίτης ηλικίας και άτομα με αναπηρία.
• Ενίσχυση του «Προγράμματος Υποτροφιών ΟΤΕ-COSMOTE», με 46 υποτροφίες και τιμητικές διακρίσεις να χορηγούνται σε φοιτητές, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 10%, από το 2011.
Ο ΟΤΕ και η COSMOTE συνεχίζουν με πράξεις να αποδεικνύουν πως η προσφορά σε όλους τους άξονες Εταιρικής Υπευθυνότητας αποτελεί και για τις δύο εταιρείες μακροχρόνια και ουσιαστική δέσμευση.

Πρώτη δημοσίευση στην ετήσια ειδική έκδοση CSR Reports 2014.

Μπορείτε να βρείτε διαδικτυακά την έκδοση εδώ