Αθηναϊκή Ζυθοποιία: «Είμαστε Εδώ. Είμαστε Μαζί»

«Είμαστε Εδώ. Είμαστε Μαζί». Αυτή είναι η φράση με την οποία η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υπογράφει την 4η Έκθεση Αειφόρου Ανάπτυξης 2012-13, στις σελίδες της οποίας αποτυπώνεται η σταθερή προσήλωση της εταιρείας στην υπεύθυνη ανάπτυξη, στην καινοτομία, στην επιχειρηματική αριστεία και στην Ελλάδα.

Για πάνω από πέντε δεκαετίες, άλλωστε, η πορεία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στηρίζεται σε σχέσεις εμπιστοσύνης και διαρκή διάλογο με τους συμμετόχους της, με στόχο την ανάπτυξη δράσεων, οι οποίες ανταποκρίνονται κατά τον καλύτερο τρόπο στις ανάγκες της εποχής, δημιουργούν όφελος για όλους και υπηρετούν την προοπτική για ένα καλύτερο μέλλον.

Η επιτυχία αυτής της στρατηγικής επιβεβαιώνεται μέσα από διακρίσεις που τοποθετούν την εταιρεία στην κορυφή της εταιρικής υπευθυνότητας στη χώρα, όπως η κατάκτηση της «διαμαντένιας» διάκρισης του Εθνικού Δείκτη Εταιρικής Ευθύνης (CR Index), καθώς και η βεβαίωση εφαρμογής του προτύπου ISO 26000 για την εταιρική κοινωνική ευθύνη.

Στην Έκθεση 2012-13 περιγράφονται αναλυτικά οι σημαντικότερες πρωτοβουλίες των τελευταίων δύο ετών για τον άνθρωπο, την κοινωνία, την αγορά και το περιβάλλον, καθώς και το όραμα της εταιρείας για τη βιώσιμη ανάπτυξή της στο μέλλον. Παράλληλα, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη συστηματοποίηση του διαλόγου με τους συμμετόχους της και στον τρόπο που οι προσδοκίες τους έγιναν στη συνέχεια μέρος της εταιρικής στρατηγικής.

Στο πλαίσιο αυτό, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δημιούργησε τη νέα πλατφόρμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, «εφοδιΑΖουμε», προσφέροντας υποστήριξη, κατάρτιση και τεχνογνωσία σε νέους, επιχειρήσεις και παραγωγούς κριθαριού, με στόχο να στηρίξει στην πράξη τη νεανική επιχειρηματικότητα και να δώσει νέες διεξόδους ανάπτυξης σε αγρότες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις της περιφέρειας.

Υπηρετώντας σταθερά τη στρατηγική της για τόνωση της εγχώριας αγροτικής παραγωγής και ελληνικές πρώτες ύλες, η εταιρεία ανέπτυξε περισσότερο το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού και πέτυχε μέσα σε μια 7ετία, με τη συμμετοχή 3.000 αγροτών, να καλύψει κατά 100% τις ανάγκες παραγωγής από ελληνικό κριθάρι και για τις 12 μπίρες που παράγει στην Ελλάδα, ακολουθώντας μια αμιγώς ελληνική διαδρομή.

Παράλληλα, το Πρόγραμμα δημιούργησε 830 νέες θέσεις απασχόλησης και ενίσχυσε σημαντικά την τοπική οικονομία. Επιπλέον, με στοχευμένες δράσεις στάθηκε στο πλευρό της κοινωνίας, δίπλα σε αυτούς που το έχουν ανάγκη, με έμφαση στην ευαισθητοποίηση του κοινού για την υπεύθυνη κατανάλωση, τη φροντίδα για το περιβάλλον και τον εθελοντισμό. Δείχνοντας έμπρακτα τη συνεισφορά της, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία επένδυσε και στήριξε το έργο πέντε Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και δημιούργησε ισχυρούς δεσμούς με την κοινωνία και τις τοπικές κοινότητες, βασισμένους στη συνεργασία και την αλληλεγγύη, εγκαινιάζοντας το πρώτο συστηματικό πρόγραμμα εθελοντισμού με τη συμμετοχή 180 εργαζομένων της.

Ακόμα, συνέχισε να επενδύει στην ανάπτυξη των εργαζομένων της, δίνοντας ιδιαίτερο βάρος στην κατάρτισή τους και στη διατήρηση ενός ασφαλούς και δίκαιου εργασιακού περιβάλλοντος. Η μεγαλύτερη επιβράβευση της προσπάθειας αυτής είναι οι διακρίσεις της εταιρείας στις κορυφαίες θέσεις των εταιρειών με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα.

Την ίδια στιγμή, η εταιρεία διατήρησε τους υψηλούς στόχους της για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, υιοθετώντας πράσινες πρακτικές και βελτιώνοντας τις περιβαλλοντικές επιδόσεις σε κάθε στάδιο της παραγωγικής διαδικασίας.

Ορίζοντας την καινοτομία ως μοχλό ανάπτυξης και με βασική της μέριμνα να προσφέρει περισσότερες επιλογές στον καταναλωτή και νέες γευστικές εμπειρίες, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία λάνσαρε, επίσης, έξι νέα προϊόντα και δύο νέες κατηγορίες μπίρας και προχώρησε στη δημιουργία Κέντρου Καινοτομίας στις εγκαταστάσεις της στην Αθήνα, επιδιώκοντας να τριπλασιάσει το ποσοστό του κύκλου εργασιών που προέρχεται από αυτόν τον πυλώνα ανάπτυξης μέχρι το 2015.

Παράλληλα, επένδυσε στην εξωστρέφεια με εξαγωγές των προϊόντων της και στις πέντε ηπείρους και παραγωγή στην Ελλάδα προϊόντων του ομίλου της HeIneken που προορίζονται για αποκλειστική διάθεση σε αγορές του εξωτερικού, αναβαθμίζοντας την εξαγωγική δυναμική της χώρας και πραγματοποιώντας επενδύσεις που προσεγγίζουν το ένα εκατομμύριο ευρώ.

Η στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας για το μέλλον είναι ξεκάθαρη και βασίζεται στην υποστήριξη της απασχόλησης, στην ανάπτυξη καινοτομιών, στην έμπρακτη στήριξη της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας, στη φροντίδα για το περιβάλλον, στη μεταφορά τεχνογνωσίας αλλά και στην ανάπτυξη των ανθρώπων της. Έτσι, θεωρεί ότι ανταποδίδει στην κοινωνία και στους καταναλωτές της την εμπιστοσύνη τους και παράλληλα δημιουργεί σταθερές βάσεις για την υγιή πορεία της στο μέλλον.

Δέσμευση της εταιρείας είναι να συνεχίσει να λειτουργεί ως πρότυπο υπεύθυνης επιχείρησης, διευρύνοντας διαρκώς το διάλογο με τους συμμετόχους της και προσπαθώντας να πετυχαίνει μαζί τους περισσότερα, δημιουργώντας από κοινού ένα βιώσιμο και καλύτερο μέλλον για όλους.

Aντικειμενικότητα και διαφάνεια

Η εταιρεία, και σε αυτόν τον Απολογισμό, δίνει έμφαση στην αντικειμενικότητα και στη διαφάνεια των πληροφοριών που δημοσιεύει, ακολουθώντας για τρίτη φορά τις διεθνείς κατευθυντήριες οδηγίες του Global Reporting Initiative (GRI), υιοθετώντας μάλιστα το νεότερο πρότυπο, G4, και διασφαλίζοντας την ακρίβεια του περιεχομένου της Έκθεσης από την εταιρεία KPMG. Ολόκληρη η Έκθεση βρίσκεται στην ιστοσελίδα www.athenianbrewery.gr.

*To παρόν αποτελεί αναδημοσίευση από το τεύχος 49 του περιοδικού CSR Review.