Η αξία του ‘like’ για τους ΜΚΟ

Της Αλεξίας Χαραμη, General manager sponsor it

«Η συμμετρία είναι κομψή», αναφέρει το Economist σε πρόσφατο τεύχος του. Πολλοί είναι οι Μη Κερδοσκοπικοί Οργανισμοί (ΜΚΟ) που βρίσκουν τρόπους να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες των social media για να προσελκύσουν υποστήριξη. 9 από τους 10 ΜΚΟ στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν παρουσία στο Facebook, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα Nonprofit Social Network Benchmark (NSNB Report).

Έχουν υλοποιηθεί πολλές δημιουργικές ιδέες που καταφέρνουν να προσελκύσουν χρήματα για τους ΜΚΟ. Για παράδειγμα, το Walking Forward, που ιδρύθηκε μόλις πέρυσι, πρόκειται για μια ιστοσελίδα σχεδιασμένη σαν φωτογραφικό άλμπουμ, η οποία επιτρέπει στους χρήστες της να αγοράσουν ‘χώρο’ για τους φίλους τους (στην τιμή των 10 δολαρίων για το κάθε πορτρέτο).

Πλήθος άλλων εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης έχουν κάνει την εμφάνισή τους: το ‘Causes’ του Facebook, το Crowdrise και το Νetwork for Good. Οι πλατφόρμες αυτές επιτρέπουν στους χρήστες να επικοινωνούν με τους ΜΚΟ αλλά και μεταξύ τους, να οργανώνουν εκδηλώσεις, να κάνουν δωρεές με εύκολο τρόπο, η να βρίσκουν τρόπους οι ίδιοι για να προσελκύουν δωρεές από τους φίλους τους. Το ‘Causes’ για παράδειγμα, δίνει την δυνατότητα σε όσους το χρησιμοποιούν να συγκεντρώσουν χρήματα από το στενό τους περιβάλλον για καλό σκοπό, με αφορμή κάποια γενέθλια. Ένας άλλος οnline ΜΚΟ, ο DonorsChoose, έχει συλλέξει περισσότερα από 101 εκατομμύρια δολάρια, επιτρέποντας στον κόσμο να χρηματοδοτεί έργα στο πλαίσιο της Αμερικάνικης δημόσιας σχολικής εκπαίδευσης.

Πράγματι οι ιδέες μετατρέπονται σε εφαρμογές ανά τον κόσμο, ωστόσο η έρευνα NSNB μας ενημερώνει ότι λιγότεροι από τους μισούς ΜΚΟ που ερωτήθηκαν κατάφεραν να αποκομίσουν περισσότερα από 10.000 δολάρια από το Facebook, και μόνο το 0.4% ανέφερε ότι προσέλκυσε περισσότερα από 100.000 δολάρια. Οδηγείται κανείς επομένως στο συμπέρασμα ότι το παραδοσιακό fundraising έχει μεγαλύτερη αξία, ότι δηλαδή μέθοδοι όπως κοινωνική δικτύωση και e-mailing πιθανόν να υστερούν έναντι σε παραδοσιακούς τρόπους όπως είναι η αλληλογραφία και οι εκδηλώσεις. Επιπλέον, έχει διαπιστωθεί ότι οι Αμερικανοί που υποστηρίζουν τους ΜΚΟ στην online διάσταση τους είναι γενικότερα ενεργοί στην offline πραγματικότητα, σε παρόμοια θέματα (έρευνα του Πανεπιστημίου του Georgetown σε συνεργασία με την Ogilvy PR), γεγονός που υπονομεύει την σημασία που έχουν τα social media για τους ΜΚΟ.

Παρ’ όλα αυτά, ακόμη και για τις εκστρατείες που δεν καταφέρνουν να συγκεντρώσουν μεγάλα ποσά, δημιουργείται ένα δυναμικό δίκτυο υποστήριξης που αποτελείται από μελλοντικούς δωρητές. Πιο σημαντικά, η κοινωνική δικτύωση παραμένει η πιο οικονομική μέθοδος για να χτίσει κάνεις ένα δίκτυο από υποστηρικτές που μοιράζονται ιδέες και πληροφόρηση, όπως μας ενημερώνει η Αllison Fine, μια από τους συγγραφείς του επώνυμου βιβλίου με τίτλο ΄The Networked NonProfit’.

Μπορούμε να πούμε ότι το ‘like’ μεταξύ των άλλων εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης, για τους ΜΚΟ σήμερα, αν χρησιμοποιηθεί σωστά, έχει υποσχόμενες δυνατότητες. Η Κatie Bisbee, της DonorsChoose, μας πληροφορεί πως το πιο δυνατό εργαλείο για fundraising είναι η προβολή της δωρεάς ενός χρήστη από τον ίδιο στο Facebook. Τέλος, φαίνεται πως ο αριθμός των χρηστών καθώς και η αποκλειστική αφοσίωση προσωπικού ενός ΜΚΟ στην κοινωνική δικτύωση παίζουν σημαντικό ρόλο στην επιτυχία που θα έχει το ΄like’ για αυτόν.

Πηγή: Για το άρθρο αυτό χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία από το Economist, τεύχος 7-13 Ιανουαρίου, 2012

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ