Μαρινόπουλος Α.Ε.: Υπεύθυνα & Αξιόπιστα

Με μια διαδρομή 53 ετών στην ελληνική αγορά, η Μαρινόπουλος Α.Ε. αποτελεί τη μεγαλύτερη αλυσίδα λιανικού εμπορίου στη χώρα. Βασικός στόχος της εταιρείας είναι να παρέχει άρτιες υπηρεσίες και ποιοτικά προϊόντα στις πιο ανταγωνιστικές τιμές στους πελάτες της, διατηρώντας την ηγετική της θέση, καθώς και τη δυναμική της πορεία σε όλα τα επίπεδα. Παράλληλα, η εταιρεία προσαρμόζει τη στρατηγική της ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις απαιτήσεις των πελατών της και της ελληνικής κοινωνίας σε κάθε εποχή. Ωστόσο, όλα αυτά τα χρόνια, ένα σταθερό σημείο αναφοράς διέπει τις δράσεις και τη φιλοσοφία της: η απόφαση της Μαρινόπουλος Α.Ε. να συνιστά μια υπεύθυνη και αξιόπιστη εταιρεία, η οποία λειτουργεί στη βάση των αρχών της Βιώσιμης Ανάπτυξης και της Εταιρικής Υπευθυνότητας.

 

«5ος Απολογισμός Βιώσιμης & Υπεύθυνης Ανάπτυξης»

Υλοποιώντας τη δέσμευσή της για διαφάνεια και δικαιοσύνη, η Μαρινόπουλος Α.Ε. εξέδωσε τον 5ο Απολογισμό Βιώσιμης και Υπεύθυνης Ανάπτυξης, για το 2014. Μάλιστα, αποτελεί τη μοναδική ελληνική εταιρεία στο χώρο του λιανεμπορίου, η οποία εκδίδει ολοκληρωμένο Απολογισμό με βάση τις διεθνείς οδηγίες G4 του Global Reporting Initiative.

Ο Απολογισμός διατηρεί το επίπεδο συμφωνίας “Core”, ακολουθώντας τις διεθνείς οδηγίες G4 (έκδοση 2013) του Global Reporting Ιnitiative (κάνοντας αναφορά σε 74 δείκτες GRI), και παράλληλα επεκτείνει για λόγους διαφάνειας την αναφορά σε συνολικά 240 ποσοτικούς δείκτες αποτελεσμάτων (60 περισσότερους από την προηγούμενη χρονιά). Για λόγους πρακτικής δέσμευσης περιλαμβάνει 24 ποσοτικούς στόχους για το 2015, ενώ για πρώτη φορά παρουσιάζονται τα κυριότερα αποτελέσματα της παρουσίας της Μαρινόπουλος Α.Ε. στις χώρες του εξωτερικού όπου δραστηριοποιείται (Αλβανία, Κύπρο και ΠΓΔΜ), με ενδεικτικές αναφορές στις δραστηριότητές της στη Βουλγαρία.

Ο Απολογισμός Βιώσιμης και Υπεύθυνης Ανάπτυξης αποτελεί ακόμη ένα μέσο επικοινωνίας με τους Κοινωνικούς Εταίρους, ενώ παράλληλα οριοθετεί -βάσει διεθνών προτύπων- την αξιολόγηση της επίδοσης της εταιρείας τόσο εσωτερικά, όσο και από τους ίδιους τους Κοινωνικούς Εταίρους.

Όπως αποτυπώνεται στον Απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης της Μαρινόπουλος Α.Ε. για το 2014:

  • Η εταιρεία παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους ιδιώτες εργοδότες στην Ελλάδα, με 12.015 εργαζομένους.
  • Δημιούργησε πάνω από 2.500 έμμεσες θέσεις εργασίας στους franchisees της.
  • Ενέγραψε πάνω από 500.000 άτομα στο εκπτωτικό πρόγραμμα για τους κοινωνικά ασθενέστερους.
  • Αύξησε κατά 27,3%, τις οικογένειες που επωφελούνται από τα Κοινωνικά Παντοπωλεία, σε συνολικά 1.791. Παράλληλα, αύξησε, κατά 27,3% την αξία των προϊόντων που διανεμήθηκαν από αυτά το 2014.
  • Μείωσε το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα με συνολικές επενδύσεις ύψους 5 εκατ. ευρώ.
  • Εκπαίδευσε, τουλάχιστον μία φορά, πάνω από το 25% των εργαζομένων της μέσα στο 2014.
  • Μείωσε τις συνολικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 1,4%, την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας κατά 4,8%, τη χρήση χαρτιού για εμπορικούς σκοπούς κατά 11%, τη χρήση νερού κατά 2%, τη συνολική ποσότητα ψυκτικών υλικών που χρησιμοποιεί κατά 4% και τη δυνητική επίδραση των ψυκτικών υλικών που χρησιμοποιεί κατά 30,2%.
  • Μείωσε κατά 1,3% τη διάθεση πλαστικών σακουλών, ενώ αύξησε κατά 22,6% τη διάθεση επαναχρησιμοποιούμενων τσαντών.
  • Το ποσοστό των προμηθειών τροφίμων που πραγματοποίησε από εγχώριους προμηθευτές έφτασε το 87,5% των συνολικών αγορών.
  • Αύξησε τον αριθμό διαθέσιμων βιολογικών προϊόντων στα καταστήματά της κατά 10,5%. Παράλληλα, σε κάθε χίλια προϊόντα που πωλούνται στα καταστήματά της, σχεδόν τα 4 είναι βιολογικά.
  • Διατήρησε το ποσοστό προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας Carrefour σε επίπεδο πάνω από το 26% των συνολικών πωλήσεων.
  • Βελτίωσε το δείκτη απουσίας λόγω ατυχημάτων κατά 80% σε σχέση με το 2013.
  • Διατήρησε το ποσοστό των γυναικών σε διοικητικές θέσεις πάνω από 40%.
  • Το 100% των προμηθευτών προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας Carrefour υπέγραψαν ότι τηρούν τις απαιτήσεις του κανονισμού REACH.

 

«Κοινωνικά Παντοπωλεία» Προσφοράς και Αλληλεγγύης

Το 2007, πολύ πριν τα «σημάδια» της κρίσης αρχίσουν να διαφαίνονται τόσο έντονα στη χώρα, η Μαρινόπουλος Α.Ε. προχώρησε στην ίδρυση του θεσμού των «Κοινωνικών Παντοπωλείων», με στόχο την ανάληψη ουσιαστικής δράσης για την καταπολέμηση της φτώχειας και την εξάλειψη του κοινωνικού αποκλεισμού. Στη σημαντική αυτή προσπάθεια, η Μαρινόπουλος συνεργάστηκε με τους τρεις μεγαλύτερους δήμους της χώρας, της Αθήνας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, όπου σήμερα λειτουργούν τα τρία Κοινωνικά Παντοπωλεία.

Τα Κοινωνικά Παντοπωλεία παραμένουν ανοικτά σε εβδομαδιαία βάση, ως κανονικά καταστήματα, πληρώντας τις ίδιες αυστηρές προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας της Μαρινόπουλος Α.Ε. Συνολικά, 200 οικογένειες ανά εξάμηνο επιλέγονται από τις Κοινωνικές Υπηρεσίες των Δήμων για κάθε Κοινωνικό Παντοπωλείο, βάσει συγκεκριμένων κοινωνικών και οικονομικών κριτηρίων, που θέτουν οι ίδιες οι υπηρεσίες.

Σήμερα, τα Κοινωνικά Παντοπωλεία συνεχίζουν να επιτελούν ένα πολύ σημαντικό έργο, που χαρακτηρίζεται περισσότερο αναγκαίο από ποτέ, ενώ από το 2007 έχουν επιτευχθεί πολύ σημαντικά αποτελέσματα σε επίπεδο κοινωνικής προσφοράς. Μέχρι σήμερα, 10.475 άπορες οικογένειες, δηλαδή, περίπου 36.163 άνθρωποι με σοβαρά κοινωνικοοικονομικά προβλήματα, έχουν δεχτεί υποστήριξη από τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία, ενώ η Μαρινόπουλος Α.Ε. έχει επενδύσει 12.000.000 ευρώ για τη λειτουργία και τροφοδοσία τους. Παράλληλα, η Μαρινόπουλος Α.Ε. συνεχίζει να διερευνά διαρκώς τους τρόπους επέκτασης της δράσης των Κοινωνικών Παντοπωλείων, αντιλαμβανόμενη την επιτακτική ανάγκη της εποχής για ακόμη μεγαλύτερη στήριξη, ακόμη μεγαλύτερη προσφορά στην κοινωνία και στις ευπαθείς ομάδες του τόπου μας.

 

«Με Σεβασμό στο Περιβάλλον»

Ως μια ουσιαστικά υπεύθυνα δραστηριοποιούμενη εταιρεία, η Μαρινόπουλος Α.Ε. φροντίζει να υιοθετεί, να εφαρμόζει και να εξελίσσει ένα σύνολο πολιτικών και πρακτικών περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Στόχος της είναι να περιορίζει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα και να ενισχύει την εφαρμογή πρακτικών και τεχνολογιών φιλικών προς το περιβάλλον, αποτελώντας παράδειγμα και για τον υπόλοιπο κλάδο του λιανικού εμπορίου. Στο πλαίσιο της δράσης της για την προστασία του περιβάλλοντος, η Μαρινόπουλος έχει επενδύσει 5.000.000 ευρώ. Οι τομείς στους οποίους εστιάζει περιλαμβάνουν τη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών, τη χρήση λιγότερων πλαστικών σακουλών, τη μείωση και την ανακύκλωση απορριμμάτων, τη μείωση της χρήσης νερού, τη μείωση των εκπομπών του CO2 και την εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας.

Το πρόγραμμα δράσης της Μαρινόπουλος Α.Ε. σχετικά με την εξοικονόμηση ενέργειας εστιάζει σε πέντε βασικούς τομείς: α) Παρακολούθηση της κατανάλωσης μέσω BMS, mini-BMS και των συνεργαζόμενων λογισμικών τους, β) Αντικατάσταση λαμπτήρων με LED, γ) Εκσυγχρονισμός παλαιών ψυκτικών συστημάτων με σύγχρονα ενεργειακής κλάσης Α, δ) Εκσυγχρονισμός κλιματιστικών μονάδων, ε) Ενημέρωση και εκπαίδευση προσωπικού καταστημάτων.

Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία έχει παρατηρήσει ορατή μείωση στις δαπάνες ενέργειας με στόχο την κάλυψη των λειτουργικών της αναγκών αλλά και βελτίωση του επιπέδου των υπηρεσιών που προσφέρει, μέσω της αντικατάστασης του εξοπλισμού των καταστημάτων της με νέα, φιλικότερα προς το περιβάλλον. Μάλιστα, συνολικά, μόνο τα δύο τελευταία χρόνια εξοικονομήθηκαν 25.000.000 KWh σε 445 καταστήματα και αποθήκες.

 

Αναδημοσίευση από το Τεύχος 52 του CSR Review.