Βασικό κεφάλαιο της κοινωνίας ο πολιτισμός

Το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο σε συνεργασία με τις Διεθνείς Σχέσεις Πολιτισμού, διοργάνωσαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο θέατρο Αλίκη –CityLink, το 1ο Athens Culture Symposium, το οποίο τέλεσε υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας, Κυρίου Προκοπίου Παυλοπούλου.

Ο Πρόεδρος του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, κ. Σίμος Αναστασόπουλος κατά την διάρκεια του χαιρετισμού του δήλωσε: « Η αξία του Πολιτισμού δεν εξαντλείται στη διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων. Ο ελληνικός Πολιτισμός δεν έχει ακόμη τύχει της διαχείρισης εκείνης που θα τον αναδείκνυε σε ισχυρό μοχλό ανάπτυξης , προσέλκυσης επενδύσεων, και όπλο στα χέρια της οικονομικής διπλωματίας. Ο πολιτισμός και οι άνθρωποί του είναι πολύτιμοι για την Ελλάδα και την Ευρώπη. Ο πολιτισμός βρίσκεται στη βάση της κοινωνίας, δίνει περιεχόμενο και νόημα στις αξίες μας, μας ξεχωρίζει και ταυτόχρονα μας ενώνει με την Ευρώπη». Καταλήγοντας με το συμπέρασμα ότι « Με την κατάλληλη διαχείριση, προβολή και αξιοποίηση του πολιτισμικού κεφαλαίου, της πολιτιστικής παραγωγής, αλλά και την ανάπτυξη πολιτιστικής επιχειρηματικότητας,  οι πολιτιστικές και δημιουργικές δράσεις μπορούν να συμβάλουν θετικά στην ανάπτυξη της οικονομίας και στη δημιουργία θέσεων εργασίας. Και αυτή η συμβολή είναι ιδιαίτερα πολύτιμη τον καιρό της κρίσης».

Κεντρική ομιλία στο συνέδριο πραγματοποίησαν η Πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών, κα. Λούκα Κατσέλη και ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων κ. Werner Hoyer.

Η έναρξη του συνεδρίου πραγματοποιήθηκε με την παρουσίαση της Πανελλαδικής Στατιστικής Έρευνας «Σφυγμός Πολιτισμού» η οποία διεξήχθη από την Εταιρεία Στατιστικών Ερευνών ΑΠΟΨΙΣ για λογαριασμό των Διεθνών Σχέσεων Πολιτισμού και του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, από τις 16-21 Οκτωβρίου 2015, στο σύνολο της χώρας, με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων, σε 1000 άτομα του ευρύτερου κοινού και σε 250 άτομα που ασχολούνται επαγγελματικά με πολιτιστικές δραστηριότητες.

Από τα θετικά συμπεράσματα της έρευνας είναι ότι οι άνθρωποι του ευρύτερου κοινού, σε σύγκριση με το 2010 που ήταν ο πρώτος «Σφυγμός Πολιτισμού», παρακολουθούν πολύ περισσότερο πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενώ και το αντίτιμο για τα πολιτιστικά προϊόντα πλέον το θεωρούν «κανονικό» και όχι «ακριβό» που το χαρακτήριζαν παλαιότερα.