RB Awards: Retailer της Χρονιάς η ΑΒ Βασιλόπουλος

Με τις διακρίσεις των ΑΒ Βασιλόπουλος ως Retailer της Χρονιάς και του Αριστοτέλη Παντελιάδη της Metro ως Retail Manager της Χρονιάς, κορυφώθηκε η Τελετή Απονομής της 14ης διοργάνωσης των RetailBusiness Awards, που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 25 Ιανουαρίου, στο Metropolitan Expo.

Με κεντρικό μήνυμα “Κeep Calm and Reward Retail!”, η φετινή διοργάνωση υπογράμμισε ότι ειδικά στις δύσκολες συνθήκες και τις μεγάλες προκλήσεις που βιώνουν τα τελευταία χρόνια η ελληνική αγορά και η οικονομία, οι αξίες, οι άριστοι και εκείνοι που βρίσκουν λύσεις και απαντήσεις στα προβλήματα πρέπει να αναγνωρίζονται και να επιβραβεύονται. Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης, ο οποίος απηύθυνε χαιρετισμό, ενώ παρέδωσε και το βραβείο του Retailer της Χρονιάς, αλλά και περισσότερα από 800 στελέχη της αγοράς του Λιανεμπορίου, της Βιομηχανίας και της Επικοινωνίας, καθώς και εκπρόσωποι του πολιτικού και δημοσιογραφικού κόσμου.

Να σημειωθεί ότι στα φετινά RetailBusiness Awards προστέθηκαν και τέσσερις νέες κατηγορίες, αυτές των Retail Franchisor, Social Media Retail Strategy, Retailer Mobile App και ECommerce Mobile App. Συγκεκριμένα, πέρα από τις μεγάλες διακρίσεις των ΑΒ Βασιλόπουλος και Αριστοτέλη Παντελιάδη που αναφέρθηκαν, βραβεία έλαβαν επίσης οι Adidas Original Superstar Store (Αιόλου 25, Αθήνα) και Intersport (11ο χλμ Ε.Ο. Θεσ/νίκης Αεροδρομίου, Πυλαία), [Retail Store – Ένδυση / Υπόδηση], Media Markt (Λ. Κηφισίας 49, Μαρούσι), [Retail Store – Ηλεκτρικά & Ηλεκτρονικά Είδη], OK!Bread (Αρχελάου 26 & Χείρωνος, Παγκράτι) [Retail Store – Εστίαση], AB City (Β. Αλεξάνδρου 18 & Πλουτάρχου, Μαρούσι) [Retail Store – Super Market / Convenience 2015], ΑΒ Βασιλόπουλος για το πρόγραμμα «Τρόφιμα Αγάπης», Πρόγραμμα Δωρεάς Κοντόληκτων Τροφίμων [CSR Retail Strategy], Deliveras.gr [E-Commerce Mobile App], Cosmote για την εφαρμογή My Cosmote [Retailer Mobile App], Πλαίσιο για το www.plaisio.gr [E-Retailer], Public για το πρόγραμμα Πωλήσεων, Εξυπηρέτησης πελατών & Engagement μέσα από Social Media [Social Media Retail Strategy], Lidl Hellas και GPD για την καμπάνια «Σκαρμούτσος εναντίον Λαζάρου» [Retail Campaign], καθώς και η Coffee Island [Retail Franchisor].

Προμηθευτές της χρονιάς, βάσει της έρευνας που πραγματοποίησαν για μία ακόμα φορά, αποκλειστικά για το περιοδικό “RetailBusiness” και την Direction το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πανεπιστήμιο Πατρών, αναδείχθηκαν οι Septona (Non Food), Nestlé (Food & Drink), Philips (Λευκές – Μαύρες Συσκευές) και Dell (Τεχνολογία).

Επιπλέον, Τιμητικά Βραβεία δόθηκαν στις εταιρείες Green Cola για τη δυναμική πορεία μιας ελληνικής μάρκας στη διεθνή και εγχώρια αγορά και στη Διαμαντής Μασούτης για τα 40 χρόνια πορείας στην ελληνική αγορά.

Βαγγέλης Παπαλιός: Τα RetailBusiness Awards είναι η φωνή της αγοράς

Στον εναρκτήριο χαιρετισμό του ο εκδότης και διευθυντής της Direction, Βαγγέλης Παπαλιός, περιέγραψε τις δυσκολίες και τις προκλήσεις που βίωσε η αγορά και η χώρα το 2015, σημείωσε όμως ότι «μέσα σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον που βιώνουμε όλοι μας υπάρχουν και κάποιες ενδείξεις που μας επιτρέπουν μια συγκρατημένη αισιοδοξία». Όπως υπογράμμισε, «αυτό όμως που κυρίως μας κάνει αισιόδοξους είναι πως και σε αυτές τις ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες που βιώνει η ελληνική αγορά, το Λιανεμπόριο και η Βιομηχανία κατόρθωσαν να επιδείξουν πολύ γρήγορα αντανακλαστικά. Οι επιχειρήσεις του χώρου προχώρησαν σε άμεσες και ταχύτατες κινήσεις και κατόρθωσαν να προσαρμοστούν με επιτυχία στα νέα αυτά δεδομένα. Επίσης, η κρίση και οι δυσκολίες της αποτέλεσαν τον καταλύτη για να προχωρήσουν και να ολοκληρωθούν πολύ σημαντικά deals την περασμένη χρονιά. Είχαμε συγχωνεύσεις, εξαγορές, συμπράξεις και συμμαχίες, που άλλαξαν το χάρτη της αγοράς και βοήθησαν να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας».

Σε αυτό το πλαίσιο τόνισε πως τα RetailBusiness Awards επιβράβευσαν για ακόμη μια χρονιά τις υγιείς δυνάμεις της αγοράς, υπογραμμίζοντας πως δεν ήταν, δεν είναι και ούτε πρόκειται ποτέ να γίνουν, «βιομηχανία παραγωγής βραβείων». «Αποτελούν την φωνή της αγοράς που επιβραβεύει τους ανθρώπους της, που τιμά αυτούς που ξεχωρίζουν και αναδεικνύει τους  Άριστους του Λιανεμπορίου και της Βιομηχανίας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Γιώργος Σταθάκης: Να κινητοποιήσουμε όλες τις επιχειρηματικές δυνάμεις

O Υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης, στον δικό του χαιρετισμό, αφού αναφέρθηκε σε όσα έχουν γίνει τον τελευταίο χρόνο, σημείωσε πως πρόθεση της κυβέρνησης «είναι η κινητοποίηση όλων των επιχειρηματικών δυνάμεων, προκειμένου να πετύχουμε όλοι μαζί από κοινού μια μεγάλη μεταστροφή της ελληνικής οικονομίας, ενίσχυση της παραγωγής, ανοιχτή και εξωστρεφή οικονομία, υψηλή προστιθέμενη αξία και επιχειρήσεις επιτυχημένες και ισχυρές, σαν αυτές που συμμετέχουν στο θεσμό των RetailΒusiness Awards». Aκόμη αναφέρθηκε στη δέσμευση της κυβέρνησης για τη «δημιουργία ενός πολύ φιλικού περιβάλλοντος για τις επιχειρήσεις και τους επενδυτές, που περιλαμβάνει απλοποιημένα συστήματα αδειοδοτήσεων, αυτόματα αν πρόκειται για επιχειρηματικά πάρκα, απλοποίηση των συναλλαγών με το δημόσιο και δεκάδες άλλα μέτρα με σημαντικό αντίκτυπο». Επιπρόσθετα, σημείωσε πως ο αναπτυξιακός νόμος είναι έτοιμος και θα συμβάλει προς αυτή την κατεύθυνση.

ΑΒ Βασιλόπουλος: Μια διαφορετική εταιρεία

Το μεγάλο βραβείο της ΑΒ Βασιλόπουλος παρέλαβαν ο Λεωνίδας Βρεττάκος, Chief Operating Officer της εταιρείας, και ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας, Executive Vice President του Delhaize Group και CEO of Southeastern Εurope & Asia του Delhaize Group, ο οποίος εμφανώς συγκινημένος λίγο πριν αποχωρήσει από τον όμιλο τον Απρίλιο, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Για την πορεία της ΑΒ δεν φοβάμαι. Διαθέτει μια πολύ καλή και ικανή ομάδα, με στρατηγική σκέψη, που πρέπει να κάνει τεράστια λάθη για να μην παραμείνει η κορυφαία εταιρεία στο χώρο του λιανεμπορίου τα επόμενα χρόνια. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η  ΑΒ παραμένει μια από τις 50 κορυφαίες εταιρείες λιανεμπορίου στον κόσμο. Έχει θαυμάσιο management και ανθρώπους που δουλεύουν συνεχώς για τον πελάτη και σέβονται όσους περνούν την πόρτα του για οποιονδήποτε λόγο. Αυτός ο συγχρονισμός κάνει διαφορετική την εταιρεία, που βοηθά περίπου 1.700 εταιρείες να ταξιδέψουν τα προϊόντα τους σε 6.500 καταστήματα στην Αμερική, σε 4.500 καταστήματα στην Ευρώπη. Εύχομαι καλή τύχη και καλή συνέχεια».

Αριστοτέλης Παντελιάδης: Επιβράβευση όλων μας

Από την πλευρά του ο Αριστοτέλης Παντελιάδης της Metro σημείωσε πως η διάκρισή του «σημαίνει επιβράβευση των προσπαθειών όλων των ανθρώπων της εταιρείας και είμαι πολύ χαρούμενος που αυτή η προσπάθεια ειδικά αυτό τον καιρό αναγνωρίζεται. Αισθάνομαι ότι είναι μεγάλη μας τιμή που παίρνουμε αυτό το θετικό μήνυμα για τα επόμενά μας βήματα». Ακόμη ανέφερε πως η METRO, μετά την εξαγορά του Βερόπουλου, «είναι ακριβώς η ίδια και σκέφτεται με τον ίδιο τρόπο που σκεφτόταν και πριν την εξαγορά» και τόνισε πως «τα δύσκολα τώρα ξεκινάνε για μας και οι προκλήσεις τώρα αρχίζουν. Είμαι βέβαιος ότι θα τα καταφέρουμε».

Η διοργάνωση

Τα RetailBusiness Awards 2015 διοργανώθηκαν από την Direction και το περιοδικό “RetailBusiness” και πραγματοποιήθηκαν, όπως κάθε χρονιά, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού. Διοργανώθηκαν σε συνεργασία με την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας και το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος, ενώ η KPMG Ορκωτοί Ελεγκτές Α.Ε. αποτέλεσε για 10η συνεχή χρονιά τον ελεγκτικό φορέα της διοργάνωσης, διασφαλίζοντας την εγκυρότητα της διαδικασίας.

Μάλιστα, θα πρέπει να σημειωθεί πως για ακόμη μια χρονιά η διοργάνωση των βραβείων ήταν ανθρακικά ουδέτερη. Πιο συγκεκριμένα, η Green Evolution υπολόγισε τις σχετικές εκπομπές σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο GreenHouse Gas Protocol. Αυτές τις αντιστάθμισε πλήρως, σύμφωνα με τους κανόνες του σχήματος πιστοποίησης CO2 Neutral Seal, με δικαιώματα άνθρακα επαληθευμένα βάσει του προτύπου Verified Carbon Standard, εκδίδοντας και το σχετικό πιστοποιητικό. Αξίζει να σημειωθεί πως πρόκειται για την έβδομη συνεχή χρονιά που η διοργάνωση είναι ανθρακικά ουδέτερη, ενώ το ίδιο ισχύει τα τελευταία δυο χρόνια και για το site www.retailawards.gr.

Τη διοργάνωση στήριξαν οι LeasePlan, Wind, West (Χορηγοί), ΑΒ Βασιλόπουλος (Χορηγός κατηγορίας Προμηθευτής της Χρονιάς Food & Drink – Non Food), Media-Saturn (Χορηγός κατηγορίας Προμηθευτής της Χρονιάς Τεχνολογία – Λευκές/Μαύρες Συσκευές), Βογιατζόγλου Systems (Χορηγός κατηγορίας Retailer Store Super Market – Convenience), e-satisfaction (Χορηγός κατηγορίας E-Retailer), καθώς και οι NAI Hellas και Transcombi Express (Υποστηρικτές). Χορηγοί διαδικτυακής επικοινωνίας ήταν τα Businessnews.gr και Euro2day.gr, χορηγός τηλεοπτικής επικοινωνίας το SBC, ενώ χορηγός επικοινωνίας Τα Νέα και tanea.gr. Την εκδήλωση υποστήριξαν, επίσης, οι Asset Ogilvy Public Relations, Aria Fine Catering, Flex Book, DVC, Green Evolution, Image Pro, Sound & Visual Κ. Παπαθανασίου Α.Ε., Vision (Official Partners), Pressious Arvanitidis (Χορηγός Εκτυπώσεων), Polichromo (Χορηγός Ψηφιακών Εκτυπώσεων), Mass Courier (Χορηγός Διανομών), Future Models Management (Απονομές), Σάμινθος Δήμητρα Στάθη (Δημιουργός Βραβείων), KPMG (Ελεγκτικός Φορέας) και Metropolitan Expo (Congress hall sponsor).