Η ΕΚΕ ως Κριτήριο Επένδυσης

Ολοένα και μεγαλύτερη σημασία αποκτούν οι πολιτικές ΕΚΕ σαν κριτήριο επένδυσης σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα «CSR and the Investment Market: Coming Together». Θα πρέπει να σημειωθεί πως στην πλειονότητά τους (72%), οι συμμετέχοντες -επαγγελματίες του επενδυτικού κλάδου- στην έρευνα θεώρησαν ότι οι πολιτικές ΕΚΕ που εφαρμόζονται αυτή τη στιγμή παίζουν μικρό ή και κανένα ρόλο στην άποψή τους σχετικά με τη δυναμική μιας επένδυσης. Στον αντίποδα, μόλις το 28% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε ότι ο ρόλος των πολιτικών ΕΚΕ είναι σημαντικός όσον αφορά στο αντικείμενο μιας επένδυσης. Οι περισσότεροι σχολίασαν ότι η ΕΚΕ είναι σημαντική από τη σκοπιά της διαχείρισης κινδύνων. Επίσης, τα στελέχη του κλάδου θεωρούν ότι η ΕΚΕ είναι καθοριστική για τη διαμόρφωση της εταιρικής εικόνας, αλλά όχι για τις στάσεις γύρω από μια επενδυτική επιλογή. Το εξαιρετικά σημαντικό γεγονός όμως, είναι πως οι παραπάνω απόψεις άλλαξαν ουσιαστικά, όταν οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν για τη βαρύτητα των πολιτικών ΕΚΕ στις αντιλήψεις των επενδυτών μεσοπρόθεσμα. Το 63% των συμμετεχόντων τόνισε ότι η σημασία της ΕΚΕ είναι πιθανό να αυξάνεται όλο και περισσότερο. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις το 9% των συμμετεχόντων ανέφερε ότι η ΕΚΕ είναι απίθανο να παίξει σημαντικό ρόλο σε αυτό το πλαίσιο. Η διαφοροποίηση σε σχέση με τις υπάρχουσες αντιλήψεις βασίζεται στις προσδοκίες για την περαιτέρω διείσδυση των social media στους τομείς των πωλήσεων και του μάρκετινγκ, καθώς και στην ανάγκη των εταιρειών να αποδείξουν τη δέσμευσή τους σε βασικά ζητούμενα της ΕΚΕ, όταν εισέρχονται σε νέες αγορές. Αυτό που επισημάνθηκε συχνά ως προαπαιτούμενο ήταν η ανάγκη οι εταιρείες όχι μόνο να συμπεριφέρονται σωστά, αλλά και να φαίνεται ότι το κάνουν. Ακόμη αναφοράς αξίζει το γεγονός πως η έρευνα καταδεικνύει πως οι σχέσεις με τους εργαζόμενους, η περιβαλλοντική βιωσιμότητα και η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι οι πλέον κρίσιμοι άξονες ΕΚΕ για το επενδυτικό κοινό ενώ τα ευρήματα της τονίζουν την   ανάγκη να περάσει η ΕΚΕ από τη διαχείριση κινδύνων στη λειτουργική ανάπτυξη και να ευθυγραμμιστεί με την εταιρική διακυβέρνηση.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων Burson-Marsteller (Β-Μ), σε συνεργασία με την Independent Corporate Access (ICA), εξειδικευμένη εταιρεία στον τομέα της εταιρικής πληροφόρησης και της διαχείρισης εταιρικών ζητημάτων, και τη Smithfield, εταιρεία συμβούλων  χρηματοοικονομικής επικοινωνίας και μέλος του δικτύου της B-M. Συμμετείχαν επενδυτικοί αναλυτές από 27 οργανισμούς.