Ξεκινά η δεύτερη φάση του Προγράμματος «Νοιάζομαι και Δρω»

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω», που υλοποιείται από το Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο Δεσμός σε συνεργασία με το Ίδρυμα Λαμπράκη, ολοκλήρωσε με μεγάλη επιτυχία την πιλοτική φάση υλοποίησής του και επεκτείνεται φέτος σε 150 σχολεία όλων των βαθμίδων, πανελλαδικά.

Το «Νοιάζομαι και Δρω» στοχεύει στην καλλιέργεια του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης στο σχολείο ως βασική διάσταση στη διαμόρφωση ενεργών πολιτών, μέσα από βιωματικές δράσεις και πρωταγωνιστές τους ίδιους τους μαθητές. Το πρόγραμμα παρέχει υποστήριξη καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς στους εκπαιδευτικούς και πλούσιο υλικό, με:

  • ειδικά σχεδιασμένο εκπαιδευτικό υλικό αποτελούμενο από 3 τεύχη για εκπαιδευτικούς και μαθητές,
  • ιστοσελίδα αφιερωμένη στο πρόγραμμα,
  • προτεινόμενες βιωματικές δράσεις, δραστηριότητες και θέματα συζήτησης και προβληματισμού για τους μαθητές, ώστε να βγουν από την τάξη και να αναλάβουν πρωτοβουλίες για τη λύση προβλημάτων της κοινότητας και της κοινωνίας τους,
  • πλατφόρμα επικοινωνίας για την αλληλεπίδραση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών,
  • εκπαίδευση από εξειδικευμένους συνεργάτες τόσο δια ζώσης όσο και εξ αποστάσεως.

Κατά την πιλοτική φάση υλοποίησης του προγράμματος το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016, τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά. Έπειτα από έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, συμμετείχαν 321 εκπαιδευτικοί από 66 σχολεία σε όλη την Ελλάδα οι οποίοι ενεργοποίησαν 5.498 μαθητές Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού και Α’ και Β’ Γυμνασίου, να αναλάβουν δράση στις τοπικές τους κοινότητες. Σε πολλές περιπτώσεις η δραστηριότητα των μαθητών ξεκίνησε κύματα θετικής αλλαγής και δημιουργικής συμμετοχής στα κοινά για όλη την τοπική κοινωνία, με 7 στους 10 γονείς να συμμετέχουν συστηματικά στις κατά τόπους δράσεις.

Τα λόγια εκπαιδευτικού από την Αστυπάλαια αποτυπώνουν την επίδραση του «Νοιάζομαι και Δρω» πέρα από τα όρια της σχολικής κοινότητας:«Το πρόγραμμα είχε μεγάλο αντίκτυπο στην τοπική κοινωνία, γιατί πέρα από τους μαθητές, ενεπλάκησαν και οι γονείς, αλλά ακόμα και ο δήμαρχος του νησιού και οι τοπικοί φορείς». Η πιλοτική φάση χρηματοδοτήθηκε χάρη σε επιχορήγηση από το πρόγραμμα «Είμαστε Όλοι Πολίτες», Διαχειριστής Επιχορήγησης του οποίου ήταν το Ίδρυμα Μποδοσάκη για τα σχολεία της Αττικής, και ευγενική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος για σχολεία της υπόλοιπης Ελλάδος.

Για τη δεύτερη φάση υλοποίησής του, το «Νοιάζομαι και Δρω» με εμπλουτισμένο εκπαιδευτικό υλικό, έχει λάβει εκ νέου έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να υλοποιηθεί σε όλες πλέον τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο και σε σχολεια δεύτερης ευκαιρίας, σε 150 σχολεία και στις 13 περιφέρειες της χώρας. Αναμένεται δε να επωφεληθούν πάνω από 450 εκπαιδευτικοί, πάνω από 9.000 μαθητές και δεκάδες χιλιάδες ακόμη συνάνθρωποί μας μέσα από τις δράσεις των σχολείων στις τοπικές τους κοινότητες.

Η επίσημη έναρξη της δεύτερης φάσης υλοποίησης του προγράμματος «Νοιάζομαι και Δρω» έγινε στις αρχές Νοεμβρίου, κατά την 4ήμερη εντατική Επιμόρφωση του προγράμματος, για την οποία συγκεντρώθηκαν στην Αθήνα 350 εκπαιδευτικοί και συντονιστές και πάνω από 30 εκπρόσωποι κοινωφελών οργανισμών από όλη την Ελλάδα.

Αξίζει να σημειωθεί πως το εκπαιδευτικό υλικό του «Νοιάζομαι και Δρω» διατίθεται ελεύθερα για το ευρύ κοινό στην ιστοσελίδα του προγράμματος, και προσφέρεται να χρησιμοποιηθεί από οποιονδήποτε το επιθυμεί. Σχολεία που συμμετείχαν είτε επισήμως, είτε “άτυπα” στην πιλοτική φάση αναφέρουν συγκινητικά αποτελέσματα: «Είδα πάρα πολλά παιδιά που δεν ήταν στο πρόγραμμα να θέλουν να έρθουν, να μπαίνουν καινούργια άτομα και να δημιουργούν μια μεγάλη ομάδα ευαισθητοποίησης και δραστηριοποίησης» μας ανεφερε εκπαιδευτικός από σχολείο της Λέσβου.

Η υλοποίηση της δεύτερης φάσης του προγράμματος, σε υπερδιπλάσιο μάλιστα αριθμό σχολείων σε όλη τη χώρα σε σχέση με την περασμένη χρονιά, είναι δυνατή χάρη στην υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Α. Κ. Λασκαρίδη. Ευχαριστούμε πολύ το ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία για τη φιλοξενία και την υποστήριξη της συνέντευξης τύπου για τη δεύτερη φάση του προγράμματος.