Νέο ρεκόρ για το Fiat Panda

Στις 14 Μαρτίου, ήταν η πρώτη επέτειος της δοκιμής του Panda που κινείται αποκλειστικά με βιομεθάνιο από τον σταθμό επεξεργασίας λυμάτων του CAP Group στην Bresso-Niguarda (Μιλάνο). Στις 14 Μαρτίου του 2017, η Elisa Boscherini (Head of  FCA Istitutional Relations  για την περιοχή της  EMEA) παρέδωσε το αυτοκίνητο στον Alessandro Russo, πρόεδρο του CAP Group, στο Mirafiori Motor Village στο Τορίνο. Αυτό σηματοδότησε την εκκίνηση του project #BioMetaNow, στο οποίο συμμετείχαν οι όμιλοι FCA και CAP από κοινού με το δίκτυο LifeGate, το οποίο είναι υπεύθυνο για την προώθηση της ανάπτυξης της βιωσιμότητας στην Ιταλία.

Από τότε, το Panda Natural Power έχει διανύσει χιλιάδες χιλιόμετρα – πάντα με το βιομεθάνιο του Ομίλου CAP – ενώ παρακολουθείται συστηματικά, με διεξοδικούς ελέγχους που πραγματοποιούνται στο CRF (το Ερευνητικό Κέντρο του ομίλου FCA) για να διασφαλιστεί ότι το βιομεθάνιο που παράγεται από τα λύματα δεν παρουσιάζει αντενδείξεις ή αρνητικές επιπτώσεις στον κινητήρα – όπως, δηλαδή, αυτό που παράγεται από αγροτικά ή στερεά αστικά απόβλητα.

Αυτή την περίοδο, το Panda βρίσκεται σε pit-stop στις εγκαταστάσεις του CRF στο Orbassano, όπου υποβάλλεται σε δύο επιθεωρήσεις για να επιβεβαιωθεί ότι, για τον κινητήρα, το βιομεθάνιο είναι απόλυτα ισοδύναμο με το φυσικό αέριο που προέρχεται από ορυκτά. Συγκεκριμένα, θα πραγματοποιηθεί μέτρηση εκπομπών καυσαερίων σε δυναμόμετρο για να υπολογιστεί η αποδοτικότητα του καταλύτη, και θα γίνει επίσης τεστ για τις επιδόσεις του κινητήρα.

Κατά τύχη, με τη συγκεκριμένη επέτειο συνέπεσαν και οι εγκρίσεις, από τα Υπουργεία Οικονομικής Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος, Γεωργίας και Δασοκομίας της Ιταλίας, του διυπουργικού διατάγματος για την προώθηση της χρήσης του βιομεθανίου και άλλων προηγμένων βιοκαυσίμων στον τομέα των μεταφορών. Αυτό το μέτρο το περίμεναν με ανυπομονησία οι τομείς γεωργίας και διαχείρισης αποβλήτων. Με το συγκεκριμένο διάταγμα, η Ιταλία – που ήδη δείχνει το δρόμο στην υπόλοιπη Ευρώπη – θέτει από μόνη της το στόχο της κάλυψης του 10% των ενεργειακών αναγκών των μετακινήσεων από ανανεώσιμες πηγές μέχρι το 2020, με έναν επιπρόσθετο στόχο για το προηγμένο βιομεθάνιο και τα υπόλοιπα προηγμένα βιοκαύσιμα στο 0.9% το 2020 και στο 1.5% το 2022.

Στα πολλά χιλιόμετρα που έχει ταξιδέψει για να λάβει μέρος σε εκθέσεις και events, το Fiat Panda έχει αποδείξει ότι, χρησιμοποιώντας βιομεθάνιο, οι εκπομπές μπορούν να μειωθούν κατά 97% σε σύγκριση με τη βενζίνη. Το Μάϊο το Panda είχε ήδη γίνει “star”, καταπλήσσοντας τους φοιτητές και τις οικογένειες που το είδαν από κοντά στις open days του σταθμού επεξεργασίας Bresso-Niguarda.

Στις 20 Ιουνίου, το project #BioMetaNow ήρθε στο Cagliari για το “Transport G7”, όπου παραβρέθηκαν οι Υπουργοί Μεταφορών των 7 πιο εκβιομηχανισμένων χωρών. Το Panda παρουσιάστηκε στα εγκαίνια της “G7allery”, της σύνοψης των καλύτερων προτάσεων που έχουν εφαρμοστεί στον κόσμο της κινητικότητας για την βιωσιμότητα.

Στις 6 Οκτωβρίου, το Panda Natural Power ξεκίνησε από τον δικό του σταθμό επεξεργασίας για να ταξιδέψει έως το Μπάρι για το National Water Festival και να υποδεχτεί τους επισκέπτες στις εγκαταστάσεις του Bari University, ως υπόδειγμα της αριστείας της κυκλικής οικονομίας στην Ιταλία. Επιπλέον, το Panda #BioMetaNow ήταν παρόν και στην Ιταλική σκηνή του LNG Blue Corridor (το διεθνές project για έναν φυσικό δρόμο για φορτηγά οχήματα που θα συνδέει την ανατολική με τη δυτική Ευρώπη) στο Μιλάνο, ενώ η ιστορία του έγινε γνωστή και στην Expo 2017 στο Καζακστάν.

Tο Νοέμβριο, το Panda συμμετείχε στην κορυφαία έκθεση κυκλικής και πράσινης οικονομίας “Ecomondo 2017”. Το project #BioMetaNow πρωταγωνίστησε ως παράδειγμα βιώσιμης μετακίνησης στο LifeGate Lounge, έναν χώρο που εστίασε σ’ αυτά τα θέματα καταφέρνοντας να εμπλέξει και την ευρύτερη ιταλική κοινότητα: πάνω από 6 εκατομμύρια ανθρώπους που ονειρεύονται έναν βιώσιμο πλανήτη, το μέλλον του οποίου είναι η μετακίνηση. Χάρη στο LifeGate και το project “Foreste in Piedi” για την προστασία των δασών, το CAP Group και ο όμιλος FCA έχουν δεσμευθεί ότι, για κάθε χιλιόμετρο που ταξιδεύει το Panda, θα συντηρείται και ένα τετραγωνικό μέτρο του Δάσους του Αμαζονίου, αποδεικνύοντας έμπρακτα την ειλικρινή αφοσίωσή τους στον συγκεκριμένο σκοπό.