Εργαστήρι Πολιτισμού: «Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού»

Λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τις σύγχρονες ανάγκες της νέας γενιάς για δημιουργική εκπαίδευση και πολιτιστική αφύπνιση, που θα λειτουργήσουν ως εφαλτήριο για ένα καλύτερο μέλλον, το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» (www.SNF.org) αποφάσισε να στηρίξει με δωρεά το «Εργαστήρι Πολιτισμού», το οποίο δημιουργήθηκε από το «Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού» και θα εγκαινιαστεί στις 19 Οκτωβρίου 2012, στο κέντρο της Αθήνας.

Το «Εργαστήρι Πολιτισμού» αποτελεί έναν χώρο για όλα τα παιδιά που προσφέρει πολλές δημιουργικές και ψυχαγωγικές συλλογικές δραστηριότητες και πρωτοβουλίες για τον ελεύθερο χρόνο τους. Ειδικότερα, τα πρωινά, σχολικές τάξεις θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν το Εργαστήρι, προκειμένου να παρακολουθήσουν εκπαιδευτικά προγράμματα, να δανειστούν βιβλία, να συμμετάσχουν σε καλλιτεχνικές και οικολογικές δραστηριότητες, καθώς και σε ομαδικά παιχνίδια για τα δικαιώματα του παιδιού. Αντίστοιχα, τα απογεύματα, τα παιδιά θα μπορούν να επισκέπτονται ελεύθερα τον χώρο, ώστε να δανείζονται βιβλία, να περιηγούνται με ασφάλεια στο διαδίκτυο, να συμμετάσχουν σε συλλογικές δραστηριότητες και ομάδες ενδιαφέροντος, να παίζουν, να κοινωνικοποιούνται, καθώς και να αναζητούν βοήθεια για τα μαθήματά τους από εθελοντές εκπαιδευτικούς και επιστήμονες.

Το πρώτο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα ξεκινήσει μέσα στον Οκτώβριο, ονομάζεται «Μικροί Βιβλιοθηκονόμοι σε Δράση» και στηρίζεται στη μέθοδο της συμμετοχικής διαδικασίας  για την οργάνωση της μεγάλης δανειστικής βιβλιοθήκης που λειτουργεί στο «Εργαστήρι Πολιτισμού». Βασικός στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η ψυχαγωγική γνωριμία των παιδιών με τον κόσμο του βιβλίου, αλλά και τη λειτουργία μιας δανειστικής βιβλιοθήκης.

Με τη βοήθεια εκπαιδευτικών και επιστημόνων που συνεργάζονται με το «Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού», το «Εργαστήρι Πολιτισμού», αποσκοπεί στην ολοκληρωμένη και δημιουργική εκπαίδευση των παιδιών, καθώς και στη γνωριμία τους με βασικές παραμέτρους της σύγχρονης κοινωνίας, όπως είναι η τεχνολογία, ο αθλητισμός, η τέχνη και η φύση, καθώς και κοινωνικά θέματα, όπως η σχολική βία, τα ναρκωτικά και η προαγωγή υγείας και πρόληψης.