Σε ποιες εταιρείες θέλουν να εργαστούν οι νέοι της χώρας μας;

Παρουσιάστηκαν στις 16 Απριλίου 2019 τα αποτελέσματα της μεγάλης έρευνας Καριέρα και Γενιές Υ & Ζ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και βραβεύτηκαν οι κορυφαίοι εργοδότες σύμφωνα με τις ψήφους των νέων της χώρας.

Τα γράμματα Υ και Ζ για κάποιους είναι δύο απλά γράμματα. Για άλλους -όπως εμείς- είναι τα γράμματα που ορίζουν τις δύο μεγαλύτερες αριθμητικά και ισχυρότερες παραγωγικά Γενιές της χώρας μας. Είναι οι κατά πλειοψηφία πιο ενεργοί συνάδελφοι, εργοδότες και υπάλληλοι του σήμερα, αλλά και του αύριο.

Άρα η άποψή τους έχει σημασία και παίζει καταλυτικό ρόλο στον τρόπο που βλέπουμε να διαμορφώνεται η εργασιακή κατάσταση όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο, δεδομένου ότι ζούμε στο πιο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον της Ιστορίας.

Γι’ αυτό για 5η συνεχή χρονιά, το kariera.gr σε συνεργασία με το Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, διεκπεραίωσαν αλλά και παρουσίασαν επίσημα την Τρίτη 16 Απριλίου 2019 τα αποτελέσματα της μεγάλης έρευνας για την Καριέρα και τη Γενιά Υ, προσθέτοντας για πρώτη φορά και δείγμα από την ανατέλλουσα Γενιά Ζ.

Στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων, που έγινε στον Φάρο του Κέντρου Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος με φόντο όλη την Αθήνα, βρέθηκαν στελέχη από τις πιο καταξιωμένες ελληνικές επιχειρήσεις, φορείς εκπαίδευσης, εργαζόμενοι και εργοδότες σε μια γιορτή που φέρνει τους καλύτερους ακόμα πιο κοντά.

Μαζί με την παρουσίαση, έγινε η βράβευση των 10 κορυφαίων εταιρειώνπου ψηφίστηκαν ως Εργοδότες Προτίμησης/ Employers of Choice από ένα δείγμα άνω των 2.700 ατόμων.

Οι εταιρείες αυτές είναι, με σειρά κατάταξης για το 2019:

  1. Google
  2. Mondelèz International
  3. Παπαστράτος – Philip Morris Int.
  4. Lidl Hellas
  5. Coca-Cola Τρία Έψιλον
  6. Skroutz
  7. Σκλαβενίτης
  8. Καρέλιας Καπνοβιομηχανία
  9. Όμιλος ΟΤΕ και 
  10. Nestlé.

Την παρουσίαση της έρευνας έκαναν η Managing Director του kariera.gr | CareerBuilder Greece & Sweden, κ. Μαντώ Πατσαούρα και η Διευθύντρια Marketing και Επικοινωνίας κ. Φωτεινή Γαϊτανλή.

Η κ. Πατσαούρα μεταξύ άλλων είπε:
«Ως μια εταιρεία που παρακολουθεί στενά από το 1997 τις εξελίξεις στην αγορά εργασίας, και έχει τη νέα γενιά στο DNA της, δεν θα μπορούσαμε παρά να την ακολουθήσουμε στην εργασιακή διαδρομή της, και να αποτυπώσουμε τις στάσεις της σε σχέση με την εργασία και την καριέρα. […]Η αγορά εργασίας ανακάμπτει. Οι αγγελίες στο kariera.gr το πρώτο τρίμηνο του 2019 είναι αυξημένες κατά 23% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι υποψήφιοι ταυτόχρονα εμφανίζονται περισσότερο επιλεκτικοί. Σε τομείς μάλιστα όπως η πληροφορική, χαρακτηρίζονται δυσεύρετοι. Και κατά συνέπεια, ο ανταγωνισμός σε ταλέντα οξύνεται. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, καλούμαστε να κατανοήσουμε περισσότερο τους υποψηφίους στους οποίους στοχεύουμε, μέσω της έρευνας που παρουσιάζεται σήμερα, και να στραφούμε στην τεχνολογία για λύσεις που θα συμβάλουν άμεσα στο να βρεθεί ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση».

Η κ. Γαϊτανλή σημείωσε: «Οι προκλήσεις είναι πολλές και καθημερινές. Παγκοσμιοποίηση, τεχνολογία και διαρκείς αλλαγές. Στο επίκεντρο όλων όμως βρίσκεται κάτι βαθιά ανθρωποκεντρικό και πανανθρώπινο, η ελπίδα. Η ελπίδα ότι δημιουργώντας γέφυρες κατανόησης και επικοινωνίας ανάμεσα στις γενιές, όλοι εμείς, θα μας δώσουμε την ευκαιρία να μεταμορφώσουμε τον κόσμο μας σε κάτι καλύτερο».

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, έγινε μια πολύ γόνιμη συζήτηση με κεντρικούς καλεσμένους:

-την κ. Λήδα Παναγιωτοπούλου, υπεύθυνη καθηγήτρια της έρευνας από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο (μαζί με την κ. Ειρήνη Νικάνδρου), η οποία σχολίασε τα φετινά αποτελέσματα

– τον κ. Κώστα Κασκαβέλη, Software Engineer στην εταιρεία Beat, ο οποίος αποτελεί δείγμα του brain gain, καθώς έφυγε στο εξωτερικό για εργασία αλλά επέστρεψε στην Ελλάδα, και μας μίλησε για τις υποδομές που πιστεύει ότι πρέπει να αλλάξουν στη χώρα

– και την κ. Ρόζα Ταπίνη, HR Manager της εταιρείας Skroutz, η οποία μας μίλησε για τις πρωτοποριακές πρακτικές και παροχές που χρησιμοποιεί η εταιρεία προς το ανθρώπινο δυναμικό της

Κατά τη βράβευση των εταιρειών, εκπρόσωποι από κάθε οργανισμό έδωσαν το στίγμα τους. Ο κ. Στέλιος Βλάχος, εκπρόσωπος Ανθρώπινου Δυναμικού από την εταιρεία Σκλαβενίτης (7η θέση) είπε: «Αυτή τη στιγμή έχουμε 8.200 millennials και από τις αρχές του 2017 έχουμε προσλάβει 2.200». Η κ. Σοφία Κάντα από την Coca-Cola Τρία Έψιλον (5η θέση), ανέφερε στον ευχαριστήριο λόγο της: «Είναι ιδιαίτερη τιμή που βρισκόμαστε εδώ ανάμεσα σε κορυφαίους εργοδότες – δεν είναι εύκολο».

Η κ. Ιώ Αγγέλου από την Mondelēz International (2η θέση) σημείωσε: «Ευχαριστούμε τους νέους για την εμπιστοσύνη που μας έδειξαν, το kariera.gr και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Το βραβείο αυτό είναι αποτέλεσμα όλου αυτού που βλέπουμε στην καθημερινότητά μας και στην επαφή μας με τους νέους». Ο κ. Γιώργος Μονοκάνδυλος από την Google (1η θέση) πρόσθεσε: «Οι περισσότεροι νομίζω θα περιμένετε να σας πω για τις υπέροχες παροχές που έχει η Google, για τις τσουλήθρες, το φαγητό, τα πινγκ πονγκ, το μπιλιάρδο. Όμως αυτό που μας κάνει ξεχωριστούς είναι η καθημερινή ανησυχία που έχουμε για τον επαναπροσδιορισμό των ορίων της τεχνολογίας μέσω της χρήσης του machine learning και της τεχνητής νοημοσύνης. Είναι αυτό που κάνει την κάθε μέρα μας τόσο ενδιαφέρουσα και γι’ αυτό νομίζω οι νέοι θέλουν να εργαστούν σε αυτό το περιβάλλον».