Αθηναϊκή Ζυθοποιία: «Είμαστε εδώ»

Λίγο πριν συμπληρώσει μισό αιώνα λειτουργίας στην Ελλάδα, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αποτυπώνει τη μακρά παράδοση συνεισφοράς στην ελληνική οικονομία και κοινωνία και την έμπρακτη δέσμευσή της στη βιώσιμη ανάπτυξη
στις σελίδες της 3ης Έκθεσης Αειφόρου Ανάπτυξης για την περίοδο 2010-11.

«Είμαστε εδώ» είναι το κεντρικό μήνυμα της 3ης Έκθεσης Αειφόρου Ανάπτυξης της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας για το 2010 και το 2011 που κυκλοφόρησε πρόσφατα και αποτυπώνει το σύνολο των αξιών,τις δράσεις αλλά και τις δεσμεύσεις της εταιρείας στον τομέα της βιώσιμης ανάπτυξης. Η διαρκής δέσμευση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας να παράγει,να δημιουργεί και να προσφέρει αξία εδώ στην Ελλάδα, ανταποκρινόμενη έμπρακτα στις αυξανόμενες ανάγκες που διαμορφώνει η βαθιά οικονομική και κοινωνική κρίση αποτελούν την ουσία του μηνύματος «Είμαστε εδώ». Ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Ζωούλλης Μηνά αναφέρει χαρακτηριστικά: «Το όραμά μας για τη βιώσιμη ανάπτυξη είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ελληνική μας ταυτότητα, με τη συνεισφορά μας στον τόπο και τους ανθρώπους που μας περιβάλλουν», ενώ ο Διευθυντής Επικοινωνίας κ. Μηνάς Μαυρικάκης συμπληρώνει: «Σήμερα σε μια περίοδο βαθιάς οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, πιστεύουμε πως έχουμε χρέος να εντάσσουμε στο σχεδιασμό μας τις ανάγκες όλων των συμμετόχων μας με ακόμη περισσότερη συνέπεια και αποτελεσματικότητα».

Η δημιουργία αξίας για τους καταναλωτές και την ελληνική οικονομία, η έμπρακτη ανταπόκριση στις ανάγκες της κοινωνίας, η μέριμνα για το περιβάλλον, αλλά και η αναγνώριση της προσφοράς των εργαζομένων της είναι τα θεμέλια που έχουν διαμορφώσει τον μισό αιώνα υπεύθυνης επιχειρηματικής λειτουργίας της Αθηναϊκής
Ζυθοποιίας και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής της ανάπτυξης. Στις σελίδες της Έκθεσης καταγράφεται η επικαιροποιημένη εικόνα των δεσμεύσεων της εταιρείας, όπως και η διαρκής προσπάθεια να διασφαλίσει το θετικό αντίκτυπο της επιχειρηματικής της δραστηριότητας στην Ελλάδα. Επίσης, περιλαμβάνονται σημαντικά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η εταιρεία «είναι εδώ»:

Εδώ για την ελληνική οικονομία και την αγορά

Στην καρδιά της λειτουργίας της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας βρίσκεται η ελληνική παραγωγή και η στήριξη της ελληνικής οικονομίας, μέσα από τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας. Σήμερα η εταιρεία διατηρεί 4 εργοστάσια παραγωγής και
απασχολεί 1.050 εργαζομένους, ενώ προμηθεύεται ελληνικές πρώτες ύλες από 4.530 Έλληνες προμηθευτές. Είναι επίσης η μόνη εταιρεία που παράγει στην Ελλάδα βύνη για τα προϊόντα της, έχοντας προμηθευτεί 70.000 τόνους εγχώριου κριθαριού από Έλληνες παραγωγούς τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Συνολικά, το 90% του κόστους των προϊόντων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας μένει στην Ελλάδα. Παράλληλα, πραγματοποιεί σταθερά σημαντικές επενδύσεις, οι οποίες έχουν ανέλθει σε μισό δισ. ευρώ τα τελευταία 14 χρόνια, ενώ έχει συνεισφέρει στον κρατικό προϋπολογισμό σχεδόν 1 δισ. ευρώ με τη μορφή φόρων, τελών και εισφορών την πενταετία 2007-2011. Τέλος, η σημαντική εξαγωγική της δράση σε 17 χώρες δίνει διέξοδο στην παραγωγική δραστηριότητά της κατά τη διάρκεια της κρίσης, καθώς οι εξαγωγές σήμερα αντιστοιχούν στο 10% της παραγωγής της, Επίσης, την τελευταία διετία η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έθεσε σε προτεραιότητα τη στήριξη των χιλιάδων συνεργατών και πελατών της, προκειμένου να ανταποκριθούν από κοινού στις προκλήσεις που διαμόρφωσε η αρνητική οικονομική συγκυρία, όπως η μείωση της καταναλωτικής ζήτησης και ο περιορισμός της ρευστότητας.

Εδώ για τους εργαζομένους της

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παρέμεινε προσηλωμένη στις δεσμεύσεις της απέναντι στους ανθρώπους της, επενδύοντας συστηματικά στην υλοποίηση σειράς προγραμμάτων ανθρωπίνου δυναμικού με στόχο να παρέχει ίσες ευκαιρίες,να διασφαλίζει ανοιχτή επικοινωνία, αναγνώριση και αξιολόγηση για όλους, γεγονός που την ανέδειξε για δύο συνεχόμενα έτη ως την εταιρεία με το Καλύτερο Εργασιακό Περιβάλλον στην Ελλάδα το 2010 και το 2011.

Εδώ για την κοινωνία

Θέλοντας να ανταποκριθεί στις δυσκολίες της οικονομικής ύφεσης, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προσάρμοσε την τιμολογιακή και εμπορική της πολιτική, ώστε να διασφαλίσει ότι όλοι οι καταναλωτές θα έχουν πρόσβαση σε προϊόντα με προσιτή τιμή, που καλύπτουν κάθε ανάγκη, προτίμηση και εμπειρία. Συγκεκριμένα, για τη διετία 2010-11, αν και το κόστος παραγωγής των προϊόντων της υπολογίζεται ότι αυξήθηκε κατά 6% περίπου,η εταιρεία απορρόφησε αυτήν την αύξηση, καταναλωτών για νέες προτάσεις, εισήγαγε στην αγορά δύο νέα προϊόντα, την Amstel Premium Pilsener και τη ΒΙΟΣ 5,την πρώτη μπίρα στον κόσμο από 5 δημητριακά. Την ίδια στιγμή, έδειξε έμπρακτα το κοινωνικό της πρόσωπο όπου υπάρχει ανάγκη. Συνέχισε το εκτεταμένο πρόγραμμά της για την προώθηση του μηνύματος της υπεύθυνης κατανάλωσης με τη ΜΚΟ «Νηφάλιοι – Στην Υγειά μας» και ενίσχυσε την κοινωνική της δράση στηρίζοντας το έργο Μη Κυβερνητικών Οργανισμών με 160.000, ενώ διέθεσε δωρεάν προϊόν αξίας 110.000 ευρώ σε κοινωφελείς σκοπούς.

Εδώ για το περιβάλλον

Τέλος, παρά την ύφεση, διατήρησε τους υψηλούς της στόχους για τη μείωση του αποτυπώματός της στο περιβάλλον, επενδύοντας 37,6 εκατ. ευρώ τα τελευταία δύο χρόνια για τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού των παραγωγικών μονάδων, την προμήθεια «πράσινων» ψυγείων και τα επιστρεφόμενα υλικά συσκευασίας. Παράλληλα, συνέχισε το περιβαλλοντικό πρόγραμμα Amstel Eco. Για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η προσπάθεια μεγιστοποίησης της θετικής επίδρασης της επιχειρηματικής δραστηριότητάς της στην Ελλάδα είναι μια συνεχής διαδικασία και μια σταθερή δέσμευση. Μέσα από συστηματικό και ειλικρινή διάλογο με όλους όσοι εμπλέκονται, επηρεάζουν ή επηρεάζονται από τη λειτουργία της, η βασική μέριμνά της είναι να κατανοεί τις ανησυχίες της ελληνικής κοινωνίας και να στηρίζει ενεργά τις ανάγκες της. Να παράγει μακροπρόθεσμα οφέλη για τους καταναλωτές, τους εργαζομένους, τους συνεργάτες της αλλά και το κοινωνικό σύνολο. Το περιεχόμενο της Έκθεσης Αειφόρου Ανάπτυξης ακολουθεί για δεύτερη φορά τις διεθνείς οδηγίες του Global Reporting Initiative (GRI), με στόχο τη διασφάλιση της  αντικειμενικότητας και της διαφάνειας, ενώ έχει λάβει πιστοποίηση ως προς την εγκυρότητα του περιεχομένου από την KPMG.