#ChangeTheFace: Πρωτοβουλία της Vodafone για ανάδειξη του νέου «προσώπου» της τεχνολογίας

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, η Vodafone παρουσιάζει το #ChangeTheFace, μια νέα πρωτοβουλία, με την οποία καλεί τους ηγέτες τεχνολογίας να δεσμευτούν για την ενίσχυση της διαφορετικότητας και της ισότητας στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της τεχνολογίας.

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη σε διεθνές επίπεδο από τη Vodafone αναδεικνύεται η ανάγκη για αλλαγή στο σύνολο του τεχνολογικού κλάδου. Η έρευνα διεξήχθη με τη συμμετοχή 8.504 ατόμων σε 10 χώρες (Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Νότια Αφρική, Ινδία, Ισπανία, Ιταλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ελλάδα και Τουρκία), ενώ οι ερωτηθέντες κλήθηκαν να περιγράψουν το πρόσωπο της τεχνολογίας. Συγκεκριμένα, με βάση την έρευνα:

  • Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων που κλήθηκαν να περιγράψουν τον κλάδο της τεχνολογίας σαν να ήταν άτομο, απάντησε ότι το άτομο αυτό θα ήταν νεαρό, λευκό, μεσαίας τάξης και ως επί το πλείστον αρσενικού φύλου
  • Μόνο το 13% των γυναικών στο Ηνωμένο Βασίλειο / το 18% των γυναικών στην Ιρλανδία / το 20% των γυναικών στη Γερμανία θεωρεί ότι οι θέσεις εργασίας στον τομέα της τεχνολογίας απευθύνονται και σε εκείνες
  • Το ένα τρίτο των ερωτηθέντων (33%) αισθάνεται αποξενωμένο από τη σύγχρονη διαφήμιση προϊόντων ή υπηρεσιών τεχνολογίας, ενώ σε μικρότερο ποσοστό οι γυναίκες πιστεύουν ότι οι διαφημίσεις προϊόντων ή υπηρεσιών τεχνολογίας απευθύνονται σε εκείνες, σε σχέση με τους άνδρες
  • Επιπρόσθετα στοιχεία καταδεικνύουν ότι στην Ευρώπη οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν μόνο το 21,5% του συνόλου των εργαζομένων σε ψηφιακές θέσεις εργασίας*

Στην Ελλάδα, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων που κλήθηκαν να περιγράψουν τον κλάδο της τεχνολογίας σαν να ήταν άτομο, απάντησε ότι το άτομο αυτό θα ήταν νεαρό, μεσαίας τάξης. Αντίστοιχά μόνο το 44% των γυναικών θεωρούν ότι οι θέσεις εργασίας στον τομέα της τεχνολογίας απευθύνονται και σε εκείνες. Επιπλέον, το 26% των ανθρώπων που ζουν στην Ελλάδα, αισθάνεται αποξενωμένο από τη σύγχρονη διαφήμιση προϊόντων ή υπηρεσιών τεχνολογίας.

«Η πρωτοβουλία #ChangeTheFace αναδεικνύει τη δέσμευση της Vodafone για ενίσχυση της διαφορετικότητας και την ισότιμη ένταξη όλων στην εταιρία», δήλωσε ο Nick Read, CEO του Ομίλου Vodafone. «Απευθύνουμε ένα κάλεσμα και σε άλλες εταιρίες τεχνολογίες να αναλάβουν δράση τώρα, ώστε να οικοδομήσουμε ένα ψηφιακό μέλλον που θα αντικατοπτρίζει την κοινωνία και θα λειτουργεί προς όφελος όλων».

Η πρωτοβουλία #ChangeTheFace στοχεύει στη δημιουργία μιας κοινότητας ατόμων και εταιριών που θα μπορεί να αποτελέσει παράγοντα θετικών αλλαγών στον τεχνολογικό κλάδο. Η Ericsson και η Nokia είναι δύο από τις πρώτες εταιρείες που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Vodafone, αναλαμβάνοντας τις σχετικές δεσμεύσεις.

Κάνοντας εγγραφή στο www.change-the-face.com όλοι όσοι ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στην πρωτοβουλία μπορούν να προσθέσουν τη δική τους δέσμευση για την αντιμετώπιση των ανισοτήτων και την εξάλειψη της προκατάληψης και των διακρίσεων στον κλάδο. Η πρωτοβουλία αυτή είναι η αρχή μιας σειράς ενεργειών που περιλαμβάνουν και τα βραβεία #ChangeTheFace για τη χρονιά 2021, με στόχο την αναγνώριση των πρωταθλητών σε θέματα διαφορετικότητας και ενσωμάτωσης.

Το #ChangeTheFace αποτελεί συνέχεια του έργου της Vodafone τα τελευταία δέκα χρόνια με στόχο την ενίσχυση της ισότητας και της διαφορετικότητας προς όφελος των πελατών, των συνεργατών και των τοπικών κοινωνιών όπου αυτή δραστηριοποιείται. Πρώτο βήμα στην κατεύθυνσή αυτή αποτελεί η ενημερωμένη έκδοση του εργαλείου Future Jobs Finder με στόχο την αντιμετώπιση του φθίνοντος αριθμού των γυναικών που αναλαμβάνουν καθήκοντα σε τεχνολογικές θέσεις ή σε θέσεις στην ψηφιακή οικονομία, καθώς και την ενθάρρυνση τους να διερευνήσουν τις δυνατότητες σταδιοδρομίας σε αυτούς τους τομείς**.

Το Future Jobs Finder περιλαμβάνει:

  • Μια σειρά σύντομων ψυχομετρικών τεστ, που συσχετίζουν τις ικανότητες και τα ενδιαφέροντα ενός ατόμου με συγκεκριμένες ευκαιρίες απασχόλησης στην ψηφιακή οικονομία, καθώς και τη σχετική κατάρτιση
  • Περιπτωσιολογικές μελέτες γυναικών που διέπρεψαν σε τεχνολογικούς ρόλους, αλλά δεν ακολούθησαν στερεοτυπικές διαδρομές στην καριέρα τους
  • Σύνδεση μεταξύ των δεξιοτήτων που αποκτώνται σε μη τεχνικούς τομείς, όπως για παράδειγμα είναι οι καλλιτεχνικές σπουδές, με μια σειρά σταδιοδρομιών στον τεχνολογικό κλάδο

Επιπλέον, η Vodafone αποσκοπεί στην ενίσχυση της διαφορετικότητας στην εφοδιαστική της αλυσίδα, μέσα από σχετικές πρακτικές, όπως για παράδειγμα:

  • Συμμετοχή στο παγκόσμιο δίκτυο της WEConnect International για τη σύνδεση με περισσότερες επιχειρήσεις σε διεθνές επίπεδο που ανήκουν σε γυναίκες
  • Διερεύνηση της χρήσης blockchain ως μέρος μιας νέας διαδικασίας για την προώθηση διαφορετικών προμηθευτών μέσω του δικτύου Trust Your Supplier
  • Εφαρμογή κριτηρίων διαφορετικότητας στις αποφάσεις περί προμηθειών παράλληλα με άλλα τυπικά κριτήρια, όπως η ασφάλεια, η αξία, η παράδοση και οι τεχνολογικές προδιαγραφές, στο πλαίσιο διαγωνισμών ή υποβολής προσφορών

Η Vodafone δεσμεύεται επίσης να επεκτείνει τη δράση της στο πλαίσιο του #ChangeTheFace για να διασφαλίσει ότι ο τεχνολογικός κλάδος είναι πιο αντιπροσωπευτικός της κοινωνίας και να δημιουργήσει ένα ψηφιακό μέλλον χωρίς αποκλεισμούς που να λειτουργεί προς όφελος όλων.

* Έρευνα με τίτλο «Οι γυναίκες στην ψηφιακή εποχή» που διεξήχθη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (2018)

** Το ποσοστό των γυναικών στον ψηφιακό τομέα μειώνεται: οι γυναίκες αποτελούν το 13% των πτυχιούχων σε τομείς που σχετίζονται με τις ΤΠΕ και εργάζονται σε ψηφιακές θέσεις εργασίας, σε σύγκριση με 15% το 2011 – σύμφωνα με την έρευνα «Οι γυναίκες στην ψηφιακή εποχή» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής