Project Future Junior: Ολοκληρώθηκε με τις βραβεύσεις καινοτόμων ιδεών που υπέβαλαν νέοι 14 -17 ετών

Oλοκληρώθηκε το Project Future Junior, με τις βραβεύσεις των ομάδων μαθητών και μαθητριών Γυμνασίου και Λυκείου από σχολεία όλης της Ελλάδας, που διακρίθηκαν στην εκπόνηση καινοτόμων e-commerce projects, τα οποία εμπνεύστηκαν από τους 17 στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ. Το πρόγραμμα εταιρικής υπευθυνότητας της Τράπεζας Πειραιώς απευθύνθηκε σε νέους από 14 έως 17 ετών και τους έδωσε την ευκαιρία να αναπτύξουν δεξιότητες του αύριο, να εξοικειωθούν με τις έννοιες και πρακτικές του σύγχρονου επιχειρείν και να διευρύνουν τους ορίζοντές τους σχετικά με τις δυνατότητες επιλογής επαγγελματικής σταδιοδρομίας σε σύγχρονους τομείς απασχόλησης, σε συνεργασία με το Junior Achievement Greece.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς Χρήστος Μεγάλου, κατά την εκδήλωση απονομής των βραβείων, σημείωσε ότι το πρόγραμμα διευρύνει το επιτυχημένο Project Future, το οποίο η Τράπεζα υλοποιεί από το 2018 για νέους πτυχιούχους που εισέρχονται στην αγορά εργασίας. «Με το Project Future Junior απευθυνθήκαμε στους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, με στόχο να  εξοικειωθούν με τις βασικές έννοιες της οικονομίας και του επιχειρείν, να τις εφαρμόσουν στην πράξη και να εμπλουτίσουν τις επιλογές τους όσο αφορά την μελλοντική τους καριέρα», επισήμανε ο κ. Μεγάλου ενώ αναφέρθηκε στη δράση «Profession has no Gender» που εντάσσεται στο πρόγραμμα του προγράμματος EQUALL της Τράπεζας, η οποία απευθύνεται επίσης σε μαθητές και μαθήτριες δημοσίων Γυμνασίων και Λυκείων σε όλη την Ελλάδα, με στόχο να τους παρακινήσει να ακολουθήσουν την ακαδημαϊκή και επαγγελματική πορεία που επιθυμούν, ανεξάρτητα από το φύλο τους.

Aναφερόμενος στο στόχο του προγράμματος, ο Πρόεδρος του Junior Achievement Greece Μάρκος Βερέμης σημείωσε ότι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της χώρας μας και ολόκληρου του δυτικού κόσμου είναι η έλλειψη ανθρώπων με ψηφιακές δεξιότητες. «Ο μόνος τρόπος για να αντιμετωπίσουμε τα μεγάλα προβλήματα του πλανήτη μέσα στα επόμενα χρόνια είναι τα νέα παιδιά, από πολύ νωρίς, να αποκτήσουν αυτές τις δεξιότητες που λείπουν, όχι μόνο από συνομήλικους τους αλλά και από μεγαλύτερους επαγγελματίες», είπε ο κ. Βερέμης.

Στο Project Future Junior συμμετείχαν 830 μαθητές και μαθήτριες από 261 δημόσια σχολεία (εκ των οποίων η πλειονότητα από την περιφέρεια), 79 εκπαιδευτικοί, 43 μέντορες και 50 μαθητικές ομάδες. Οι μαθητές και μαθήτριες τάξεων από την Γ’ Γυμνασίου έως και την Β’ Λυκείου, έλαβαν μέρος ως μέλη ομάδας του σχολείου τους ή ατομικά, και παρακολούθησαν, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, το ψηφιακό πρόγραμμα που περιελάμβανε εκπαιδευτικό υλικό, ειδικά σχεδιασμένο για την ηλικία τους, σε τρεις θεματικούς πυλώνες: Project Management, Digital Marketing, E-Commerce.

Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, ομάδες μαθητών, εκπόνησαν, έχοντας υποστήριξη από καθηγητές και μέντορες, e-commerce projects, με βάση μια καινοτόμο επιχειρηματική ιδέα που προέκυψε μέσα από την αξιοποίηση των γνώσεων που απέκτησαν και στα τρία πεδία, παίρνοντας έμπνευση από τους 17 στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ.

Το πρώτο βραβείο στον μαθητικό διαγωνισμό έλαβε η ομάδα VisionGivers για την εφαρμογή «Eyescan» που αποτελεί ηλεκτρονικό βοήθημα καθημερινής διαβίωσης για ανθρώπους με προβλήματα όρασης. Την ομάδα VisionGivers αποτελούσαν μαθητές και μαθήτριες από το Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας, το 1ο Γενικό Λύκειο Αγίου Αθανασίου Θεσσαλονίκης και το Ημερήσιο Γυμνάσιο Τσοτυλίου.

Το δεύτερο βραβείο απονεμήθηκε στους Green Futurists, για τη δημιουργία μιας «go green» πιστωτικής κάρτας με ανταποδοτικό χαρακτήρα, για αγορά προϊόντων και υπηρεσιών φιλικών προς το περιβάλλον. Στην ομάδα συνεργάστηκαν μαθητές και μαθήτριες από το  Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, το 8ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, το Γενικό Λύκειο Ψυχικού, το Αρσάκειο Τοσίτσειο Εκάλης και το 3ο Γενικό Λύκειο Κηφισιάς.

Το τρίτο βραβείο έλαβε η ομάδα Local Guides από το 3o ΕΠΑΛ Σιβιτανιδείου για τη δημιουργία της ψηφιακής πλατφόρμας ΤravelUnique που προσφέρει το ιδανικό ταξίδι για τον επισκέπτη αποκαλύπτοντας του συγκεκριμένες επιλογές.

Ειδικό Βραβείο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης δόθηκε στους Three Scooters από τα σχολεία 1o ΓΕΛ Σερρών, 1ο Γυμνάσιο Γλυφάδας, 1ο Γυμνάσιο Γέρακα, ομάδα που σχεδίασε ένα ολοκληρωμένο προϊόν μετακίνησης μέσα στις πόλεις με οικονομικά βιώσιμο και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο.

Ειδικό Βραβείο Διασχολικής Συνεργασίας έλαβε η ομάδα LAVRIUM (1ο ΓΕΛ Σερρών, Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, 1ο Γυμνάσιο Βύρωνα, Μουσικό Σχολείο Πτολεμαΐδας) καθώς συνεργάστηκε με τον πιο αποδοτικό τρόπο για να φέρει κοντά, έστω και  εξ αποστάσεως, μαθητές από διαφορετικά σχολεία της χώρας.

Ειδικό Βραβείο Κοινωνικής Αλληλεγγύης απονεμήθηκε στο project ΓυναίκαΑξιΖΩ που εκπονήθηκε από το ΓΕΛ Νέου Μαρμαρά και το Δέσκειο Γενικό Λύκειο Πάργας και παρουσίασε την ανάγκη για επιμόρφωση και χρηματοδότηση γυναικείων επιχειρηματικών ιδεών, προτείνοντας λύσεις με στόχο την ισότητα των δύο φύλων.

Ειδικό Βραβείο Κυκλικής Οικονομίας έλαβε το 1ο ΕΠΑΛ Κιάτου με την ομάδα Green Marketeers που κατάφερε με την ιδέα της να δείξει τον δρόμο για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση υφασμάτων της βιομηχανίας της μόδας και την ορθή επαναχρησιμοποίησή τους.

Ειδικό Βραβείο Αξιοποίησης Τοπικών Πόρων έλαβε το project ΕΘΕΝΕΣ της ομάδας από το 3ο Γυμνάσιο Καλύμνου, το Πετρίτσειο Γυμνάσιο Ληξουρίου και το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Σάμου που κατάφερε να προάγει με οικονομικά ωφέλιμο τρόπο τη σημαντικότητα της ανάδειξης τοπικών φυσικών πόρων και τα οφέλη τους μέσω της ανάπτυξης ενός νέου προϊόντος.

Η Τράπεζα Πειραιώς συνεργάστηκε για το Project Future Junior με το Junior Achievement Greece (JA Greece), Μη-Κερδοσκοπικό Οργανισμό, μέλος του παγκόσμιου οργανισμού εκπαίδευσης και επιχειρηματικότητας Junior Achievement Worldwide που υλοποιεί τα εκπαιδευτικά προγράμματα του οργανισμού στην Ελλάδα.

Σκοπός του JA Greece είναι η στήριξη της ελληνικής εκπαιδευτικής κοινότητας στην υλοποίηση προγραμμάτων που προάγουν την καινοτόμο σκέψη, την επιχειρηματικότητα και την πρακτική εφαρμογή των βασικών εννοιών των οικονομικών, με δημιουργικό και βιωματικό, για τους μαθητές, τρόπο.