Η Επιτροπή προτείνει μέτρα για την ενίσχυση της κυκλικότητας της αυτοκινητοβιομηχανίας, τα οποία καλύπτουν τον σχεδιασμό, την παραγωγή και την επεξεργασία των οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Η πρωτοβουλία αυτή θα βελτιώσει την πρόσβαση της οικονομίας της ΕΕ σε πόρους, θα συμβάλει στην επίτευξη των περιβαλλοντικών και κλιματικών στόχων της ΕΕ, ενώ παράλληλα θα ενισχύσει την ενιαία αγορά και θα συμβάλει στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που συνδέονται με τον εν εξελίξει μετασχηματισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι προτεινόμενες δράσεις αναμένεται να αποφέρουν καθαρά έσοδα 1,8 δισ. ευρώ έως το 2035, να δημιουργήσουν πρόσθετες θέσεις εργασίας και να βελτιώσουν τις ροές εσόδων της βιομηχανίας διαχείρισης και ανακύκλωσης αποβλήτων. Επιπλέον, θα συμβάλουν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε τρίτες χώρες, αποτρέποντας την εξαγωγή μη κατάλληλων για κυκλοφορία οχημάτων και μειώνοντας την επιβλαβή ρύπανση και τους κινδύνους για την υγεία στις χώρες που εισάγουν μεταχειρισμένα οχήματα από την ΕΕ.
Ο προτεινόμενος κανονισμός, ο οποίος αντικαθιστά τις ισχύουσες οδηγίες για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους και για τη δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης, ανακύκλωσης και ανάκτησης, αναμένεται να έχει σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, όπως την ετήσια μείωση των εκπομπών CO2 κατά 12,3 εκατ. τόνους έως το 2035, την καλύτερη αξιοποίηση 5,4 εκατ. τόνων υλικών και την αύξηση της ανάκτησης κρίσιμων πρώτων υλών. Η εφαρμογή του κανονισμού θα οδηγήσει σε μακροπρόθεσμη εξοικονόμηση ενέργειας στο στάδιο της κατασκευής, στη μείωση της εξάρτησης από εισαγόμενες πρώτες ύλες και στην προώθηση βιώσιμων και κυκλικών επιχειρηματικών μοντέλων.