Barbie: Δωρίζει κούκλες για παγκόσμια δημοπρασία και διοργανώνει διεθνή εκπαιδευτικά προγράμματα

Η δημοπρασία και τα διεθνή εκπαιδευτικά προγράμματα συμβάλλουν στη διάδοση της δέσμευσης του brand να εξαλείψει τους περιοριστικούς παράγοντες που ενισχύουν την ανισότητα των φύλων και να καταρρίψει τα εμπόδια για τα κορίτσια σε όλο τον κόσμο.

Η Mattel γιορτάζει πέντε χρόνια από τη δημιουργία της παγκόσμιας πρωτοβουλίας Barbie Dream Gap Project. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Κοριτσιού και σε συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Inspiring Girls, προγραμματίζεται μια παγκόσμια δημοπρασία με replica κούκλες της σειράς Role Model που κυκλοφόρησαν τα τελευταία πέντε χρόνια. Οι κούκλες των 5 Role Models είναι μοναδικές και προσωποποιημένες και δημιουργήθηκαν για να τιμήσουν τις γυναίκες που έχουν καταρρίψει τα εμπόδια και ανοίγουν τον δρόμο στην επόμενη γενιά ηγετών. Με δεδομένο ότι οι κούκλες είναι μοναδικές και δημιουργήθηκαν ώστε να προσφερθούν ως δώρο στις συγκεκριμένες γυναίκες για τα επιτεύγματά τους, είναι η πρώτη φορά, μέσω δημοπρασίας, που αυτές οι προσωποποιημένες κούκλες θα είναι διαθέσιμες για όλους τους θαυμαστές.

Το 2018, η Barbie λάνσαρε την πρωτοβουλία Barbie Dream Gap Project, μετά από έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το NYU και έδειξε πως από την ηλικία των πέντε ετών πολλά κορίτσια αρχίζουν να αναπτύσσουν αυτό-περιοριζόμενες πεποιθήσεις και πιστεύουν ότι δεν είναι τόσο έξυπνα και ικανά όσο τα αγόρια. Το χάσμα αυτό εξακολουθεί να υπάρχει για τα νεαρά κορίτσια, αλλά νέα έρευνα από το NYU δείχνει ότι η πρόκληση δεν έγκειται στο ότι τα κορίτσια δεν έχουν αυτοπεποίθηση αλλά ότι το χάσμα υπάρχει στον κόσμο γύρω τους.

Παρόλο που έχει σημειωθεί πρόοδος για την ισότητα των φύλων, εξακολουθούν να υπάρχουν στερεότυπα και κοινωνικές προκαταλήψεις που μπορούν να επηρεάσουν την πορεία και τις μελλοντικές επιλογές ενός κοριτσιού. Το Dream Gap Project είναι μια παγκόσμια αποστολή αφιερωμένη στο να γεφυρώσει αυτό το χάσμα αμφισβητώντας τα στερεότυπα φύλου και βοηθώντας στην άρση των προκαταλήψεων που εμποδίζουν τα κορίτσια να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους.

Καθώς γιορτάζουμε την 5η επέτειο, αυτή η παγκόσμια δημοπρασία είναι μοναδική ευκαιρία για τους θαυμαστές σε όλον τον κόσμο να πάρουν αντίγραφο των κούκλων Barbie εμπνευσμένες από 5 γυναίκες πρότυπα. Κάθε μία από αυτές έχει τιμηθεί με μια μοναδική, προσωποποιημένη κούκλα για να επιβραβεύσουν τα επιτεύγματα τους και να ενισχύσουν τις ευκαιρίες για τα κορίτσια.

Οι κούκλες Role Models που θα δημοπρατηθούν είναι:

  • Η Shonda Rhimes (Ηνωμένες Πολιτείες) – Βραβευμένη Συγγραφέας, Παραγωγός και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Shondaland
  • Η Helene Darroze (Γαλλία) –Michelin Σεφ
  • Η Bebe Vio (Ιταλία) – Παραολυμπιονίκης και ακτιβίστρια της συμπερίληψης
  • Η Katya Echazaretta (Μεξικό) – Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Πρώτη Μεξικανή που ταξίδεψε στο Διάστημα και Πρόεδρος του Ιδρύματος Katya Echazarreta A.C.
  • Η Hui Ruoqi (Κίνα) – Ολυμπιονίκης στο βόλεϊ

 

Στα πέντε χρόνια από τη δημιουργία του Dream Gap Project, η Barbie συνέχισε να εργάζεται με ερευνητές για να κατανοήσει καλύτερα το χάσμα και από πού προέρχονται τα εμπόδια των κοριτσιών στο να κατακτήσουν τα όνειρά τους και να λάμψουν. Από τη δημιουργία της πολυετούς πρωτοβουλίας το 2018, η Barbie προσπαθεί να εξαλείψει το Dream Gap, προσφέροντας περισσότερα από 2 εκατομμύρια δολάρια σε Μη Κερδοσκοπικούς Οργανισμούς που έχουν την ίδια αποστολή και βοηθούν τα κορίτσια. Η πρωτοβουλία Dream Gap Project ανέπτυξε, σχεδίασε και αξιολόγησε μοναδικά προγράμματα σπουδών, τα οποία παρουσιάζουν στα παιδιά ένα ευρύ φάσμα ευκαιριών σε πολλές, διαφορετικές καριέρες. Επίσης, η Barbie συνεργάστηκε με τον Οργανισμό Inspiring Girls και διοργανώνει πάνω από 100 εργαστήρια σε επτά χώρες προβάλλοντας 250+ καριέρες, ενδυναμώνοντας 25 εκατομμύρια παιδιά με στόχο να δημιουργήσουν περισσότερες ευκαιρίες για τα κορίτσια παγκοσμίως.

Η τελευταία έρευνα από το Εργαστήριο Γνωστικής Ανάπτυξης του NYU* κατέδειξε ότι εξωτερικοί παράγοντες όπως οι προκαταλήψεις ή η περιορισμένη υποστήριξη είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο που αποτρέπει τα κορίτσια να βλέπουν τον εαυτό τους ως ηγέτες. Γνωρίζουμε ότι τα κορίτσια έχουν την αυτοπεποίθηση και την επιθυμία να ηγηθούν, αλλά η κοινωνία τους κλείνει το δρόμο τους. Στο επόμενο στάδιο της πρωτοβουλίας Dream Gap Project, η Barbie θα αγωνιστεί για να αλλάξει τον κόσμο ώστε να είναι πιο υποστηρικτικός και ανοιχτός στις φιλοδοξίες και τα όνειρα των νεαρών κοριτσιών.

Τα επόμενα πέντε χρόνια, η πρωτοβουλία Dream Gap Project προσβλέπει στην ενίσχυση της επίδρασής της, προβάλλοντας περισσότερες γυναίκες πρότυπα ως βασικό κομμάτι στην εξάλειψη του χάσματος. Λειτουργώντας ως ισχυρός καταλύτης για την αλλαγή, το Barbie Dream Gap Project ελπίζει να εμπνεύσει ένα ευρύτερο κίνημα που θα αναδιαμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο η κοινωνία αντιλαμβάνεται και υποστηρίζει την ενδυνάμωση των κοριτσιών.