Λιανεμπόριο & ΕΚΕ

Οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις δείχνουν να έχουν συνειδητοποιήσει πως στη δύσκολη οικονομική συγκυρία για τη χώρα και την οικονομία θα πρέπει να στηρίξουν ενεργά τους Έλληνες καταναλωτές.

Όλο και αυξάνονται οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις που έχουν επιλέξει να σταθούν στο πλευρό του Έλληνα καταναλωτή στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνει τα τελευταία χρόνια η χώρα μας. Στελέχη από μεγάλες αλυσίδες του χώρου του Retail μιλάνε στο CSR Review για τον τρόπο με τον οποίο ενσωματώνουν την ΕΚΕ στη γενικότερη στρατηγική τους, τις ενέργειες και τις δράσεις που πραγματοποιούν και τους λόγους που τους οδήγησαν στη συγκεκριμένη στρατηγική.

Η έμπρακτη συμβολή της Μαρινόπουλος

Όπως μας σημειώνει η Αγγελική Μοτσάκου, Διευθύντρια Επικοινωνίας & Εταιρικής Υπευθυνότητας της Μαρινόπουλος Α.Ε., η εταιρεία «συμβάλλει έμπρακτα στην ελληνική κοινωνία με δράσεις και πρωτοβουλίες που συμβαδίζουν με την επιχειρηματική της ανάπτυξη». Το πλήθος των ενεργειών και δράσεων ΕΚΕ που υλοποιεί η Μαρινόπουλος είναι αρκετά ευρύ και η κ. Μοτσάκου υπογραμμίζει την εξαιρετικά σημαντική πρωτοβουλία των Κοινωνικών Παντοπωλείων. Χαρακτηριστικά αναφέρει πως «η εταιρεία δημιούργησε τρία Κοινωνικά Παντοπωλεία, ένα στην Αθήνα το 2007, ένα στον Πειραιά το 2008 και ένα στη Θεσσαλονίκη το 2009, σε συνεργασία με τους εκάστοτε Δήμους». Όπως μας εξηγεί, «τα Κοινωνικά Παντοπωλεία της Μαρινόπουλος Α.Ε. καλύπτουν τις πρωτογενείς ανάγκες 600 απόρων οικογενειών για διάστημα έξι μηνών, ώστε σε συνδυασμό με άλλες κοινωνικές δράσεις των δήμων να είναι σε θέση σταδιακά να στηρίζονται στις δικές τους δυνάμεις. Μέσω των Κοινωνικών Παντοπωλείων, χιλιάδες άπορες οικογένειες βρίσκουν κάθε μέρα εντελώς δωρεάν όλα τα προϊόντα που χρειάζονται για να ζήσουν αξιοπρεπώς. Μέχρι σήμερα, 6.000 οικογένειες-περίπου 15.095 άνθρωποι σε ανάγκη- έχουν μπει στο πρόγραμμα των Κοινωνικών Παντοπωλείων, ενώ έχουν επενδυθεί από τη Μαρινόπουλος Α.Ε. περίπου 10.000.000 ευρώ για τη λειτουργία και τροφοδοσία τους».

Πολύ σημαντικό δε, είναι πως η κ. Μοτσάκου μας τονίζει πως «η Μαρινόπουλος Α.Ε. λαμβάνοντας υπόψη τον διαρκώς και ανησυχητικά αυξανόμενο αριθμό των Ελλήνων που ζουν κάτω από τα όρια της φτώχειας, χωρίς να μπορούν να διασφαλίσουν τα απαραίτητα για την επιβίωσή τους, έχει εντείνει τις προσπάθειές της για περαιτέρω ενίσχυση του θεσμού των Κοινωνικών Παντοπωλείων, προκειμένου να επωφεληθούν από αυτά περισσότεροι συμπολίτες μας».

Η Lidl στο πλευρό της ελληνικής κοινωνίας

Δύσκολη περίοδο για την ελληνική κοινωνία και για όλους τους τομείς της ανθρώπινης και επιχειρηματικής δραστηριότητας χαρακτηρίζει τις μέρες που διανύουμε η Βασιλική Αδαμίδου, υπεύθυνη Επικοινωνίας & Δημοσίων Σχέσεων της Lidl Hellas. Σε αυτή τη βάση σημειώνει πως «η Lidl Hellas, λαμβάνοντας υπόψη τις νέες κοινωνικές συνθήκες και ανάγκες, διαμόρφωσε ένα πλαίσιο συνεργασίας με τους Έλληνες πολίτες, με γνώμονα και μοναδικό κριτήριο το σεβασμό στo πρόσωπό τους. Προς τούτο αύξησε τις προσφορές για να ανταποκριθεί στη μειωμένη αγοραστική δυνατότητά τους και προσέφερε ακόμη καλύτερες τιμές, διατηρώντας όμως ταυτόχρονα την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, προχώρησε στην ανάπτυξη ενός προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, φροντίζοντας με κάθε τρόπο να σταθεί δίπλα στο δοκιμαζόμενο Έλληνα πολίτη μέσα από πλούσιες και ποικίλες κοινωνικές δράσεις».

Αναλυτικότερα, η κ. Αδαμίδου μάς σημειώνει πως για την ενίσχυση της ελληνικής κοινωνίας, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη και τα νέα δεδομένα, η Lidl Hellas έχει προχωρήσει σε ένα πρόγραμμα ΕΚΕ που περιλαμβάνει τις παρακάτω ενέργειες:

• Υλοποίηση σε συνεργασία με τη ΜΚΟ «Ανοιχτή Αγκαλιά» 5 εκστρατειών προληπτικής ιατρικής στους Νομούς Θράκης και Ηπείρου και σε Φούρνους, Ικαρία, Λειψούς, Αστυπάλαια, Κάσο και Χάλκη, με στόχο τον προληπτικό έλεγχο παιδιών και ενηλίκων απομακρυσμένων περιοχών.

• Υποστήριξη της πλήρους λειτουργίας του κοινωνικού ιατρείου της Αρχιεπισκοπής στη Βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα στο Διδυμότειχο, παρέχοντας σε ανασφάλιστους συμπολίτες μας ιατροφαρμακευτική περίθαλψη καθημερινά.

• Στήριξη της τοπικής κοινωνίας, παρέχοντας οικονομική ενίσχυση και τρόφιμα σε Ιδρύματα, ΜΚΟ και φορείς για τους συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη.

• Συμβολή στον καθαρισμό του Θερμαϊκού Κόλπου, αναπόσπαστο κομμάτι, αλλά και σημείο κατατεθέν της Θεσσαλονίκης.

• Συνέχιση του προγράμματος Άθλησης και Διατροφής σε καταστήματα Lidl της Κρήτης με σκοπό τη μύηση των παιδιών σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής.

• Υποστήριξη της λειτουργίας της ενότητας «καταστήματα» του εκθέματος «Η Αγορά» που φιλοξενείται στο Ελληνικό Παιδικό Μουσείο. Στόχος του εκθέματος «Η Αγορά» είναι να προσφέρει στα παιδιά ένα πλούσιο σε ερεθίσματα περιβάλλον για να χειριστούν τις αγορές τροφίμων και να εξοικειωθούν με τις βασικές λειτουργίες της αγοράς.

Όπως αναφέρει η κ. Αδαμίδου, «η Lidl Hellas μέσω του προγράμματος ΕΚΕ αναπτύσσει μια νέα κουλτούρα για υπεύθυνο επιχειρείν. Η επιχειρηματική ανάπτυξη, είμαστε πεπεισμένοι ότι μπορεί να υπάρξει μόνο μέσω της συνεισφοράς στην υπεύθυνη λειτουργία της αγοράς και τη στήριξη των κοινωνιών, στις οποίες δραστηριοποιείται η κάθε επιχείρηση».

Η «Αλυσίδα Ευθύνης» της ΑΒ Βασιλόπουλος

Η Αλεξία Μαχαίρα, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της ΑΒ Βασιλόπουλος, μας αναφέρει πως η αλυσίδα «έχει επιλέξει στρατηγικά να εστιάσει στις ανάγκες του καταναλωτή, καθώς και να ανταποκριθεί στις προσδοκίες της κοινωνίας από μια μεγάλη εταιρεία, ειδικά σε δύσκολες περιόδους όπως αυτή που διανύει τώρα η χώρα και η οποία έχει αναπόφευκτα επηρεάσει τόσο τις οικονομικές όσο και τις κοινωνικές δομές της». Σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, υλοποιεί τακτικά ενέργειες και δράσεις, οι οποίες έχουν θετικό αντίκτυπο στην οικονομία και την κοινωνία. Όπως μας αναφέρει η κ. Μαχαίρα, «η Εταιρική Υπευθυνότητα είναι βασικός πυλώνας των δραστηριοτήτων της ΑΒ Βασιλόπουλος και υπό το διακριτικό τίτλο ‘’Αλυσίδα Ευθύνης’’ εκφράζει τη δέσμευσή μας για τη στήριξη των καταναλωτών, της ελληνικής αγοράς, της τοπικής κοινωνίας, καθώς και για την προστασία του περιβάλλοντος».

Όταν της ζητάμε να γίνει πιο αναλυτική όσον αφορά τις δράσεις, μας αναφέρει πως «τα τελευταία χρόνια έχουμε υλοποιήσει μία σειρά ενεργειών για τη στήριξη του Έλληνα καταναλωτή όπως τα προγράμματα ΦΘΗΝΟΠΟΛΥ και ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΙΜΩΝ, προκειμένου να τον βοηθήσουμε να ανταποκριθεί στη σημερινή δύσκολη κατάσταση όποιο κι αν είναι το πορτοφόλι του. Επίσης, μέσα από τις σειρές προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας της ΑΒ, δημιουργούμε έναπολυεπίπεδο τιμών σε μία μεγάλη ποικιλία προϊόντων που διαθέτει η αλυσίδα μας, γεγονός το οποίο επίσης βοηθά τους πελάτες μας στις αγορές τους. Ταυτόχρονα, μέλημά μας είναι να διατηρούμε την ποιότητα των προϊόντων που προσφέρουμε σε υψηλά επίπεδα ώστε ο καταναλωτής να είναι πάντα ικανοποιημένος και σίγουρος για την προτίμηση των καταστημάτων μας. Το ίδιο βάρος δίνεται και στην υποστήριξη των Ελλήνων προμηθευτών μας, τους οποίους όχι μόνο εκπαιδεύουμε στα υψηλότερα ποιοτικά στάνταρ μέσω συστημάτων όπως η ‘’Αγροδιασφάλιση’’, αλλά και των οποίων τα προϊόντα προωθούμε στα καταστήματά μας και στο εξωτερικό».

Ακόμη η κ. Μαχαίρα αναφέρει την «Ημέρα Εθελοντισμού», έναν ετήσιο θεσμό όπου τα καταστήματα της αλυσίδας σε όλη τη χώρα συνεργάζονται με τοπικούς φορείς και ΜΚΟ, υλοποιώντας πάνω από 100 δράσεις με τη συμμετοχή περισσότερων από 3.000 εθελοντών, ενώ σημειώνει πως τον περασμένο Δεκέμβριο η αλυσίδα βοήθησε, σε συνεργασία με τον ΜΚΟ «ΜΠΟΡΟΥΜΕ», 3.000 άπορες οικογένειες σε όλη την Ελλάδα, «στρώνοντάς τους το χριστουγεννιάτικο τραπέζι». Ακόμη υπογραμμίζει: «Θα πρέπει να σημειωθεί επίσης η συνεχής προσφορά μεγάλου όγκου προϊόντων διατροφής επί 16 συναπτά έτη στην Ελληνική Τράπεζα Τροφίμων την οποία ίδρυσε ο Γεράσιμος Βασιλόπουλος», καθώς και ότι η αλυσίδα αναλαμβάνει «σημαντικές πρωτοβουλίες για το ανθρώπινο δυναμικό μας με ειδικές παροχές, όπως: έκπτωση αγορών από τα καταστήματα της εταιρείας, δωροεπιταγές για τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, δωρεάν κατασκηνωτικό πρόγραμμα για τα παιδιά των εργαζομένων κ.ά.». Τέλος, σε ό,τι αφορά στο περιβάλλον σημειώνει πως «εκτός από το Ατομικό Σύστημα Ανακύκλωσης που έχουμε από το 2004, στα καταστήματα και τις εγκαταστάσεις μας φροντίζουμε συνεχώς να πραγματοποιούμε βελτιώσεις και επενδύσεις, καθώς και να υιοθετούμε τακτικές που θα μειώσουν την ενεργειακή κατανάλωση και θα επιβαρύνουν το περιβάλλον όσο το δυνατόν λιγότερο».

Η φιλοσοφία της Κωτσόβολος

Στην ανθρωποκεντρική αντίληψη που είχε πάντα η Κωτσόβολος στέκεται ο Κώστας Στράτης, Εμπορικός Διευθυντής της Dixons South-East Europe, σημειώνοντας πως αυτή «είναι άλλωστε και εκείνη που έχει οδηγήσει στη στρατηγική της προσφοράς χαμηλών τιμών και της παροχής υψηλού επιπέδου υπηρεσιών προκειμένου να μπορούμε να στεκόμαστε πάντα δίπλα στους πελάτες μας». Όπως μας σημειώνει ο κ. Στράτης, «οι δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στην Ελλάδα της κρίσης, τόσο οικονομικά όσο και κοινωνικά, είναι εκείνες που δημιούργησαν την ανάγκη να συστηματοποιήσουμε τις ήδη υπάρχουσες δραστηριότητές μας στο χώρο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης». Όπως αναφέρει, «όλοι εμείς στην Κωτσόβολος ενεργούμε με βασικό σκοπό την προσφορά προς το κοινωνικό σύνολο και αυτό γίνεται μέσα από διάφορες ενέργειες που καλύπτουν πολλά πεδία. Η στήριξη Μη Κυβερνητικών Οργανισμών, η προσφορά βοήθειας στην τοπική κοινωνία, αλλά και η προστασία του περιβάλλοντος, αποτελούν για την εταιρεία μας τους βασικότερους πυλώνες της ΕΚΕ στρατηγικής μας».
Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι τη φετινή χρονιά η Κωτσόβολος υποστηρίζει στρατηγικά τους ΜΚΟ «Το Χαμόγελο του Παιδιού», το «Make-A-Wish Ελλάδος» και την «Κιβωτό του Κόσμου» με στοχευμένες ενέργειες και δράσεις για τον κάθε ένα ξεχωριστά, όπως η συλλογή τροφίμων και προϊόντων και η ενέργεια «Διπλασιάζουμε τα Χαμόγελα» για τον οργανισμό «Το Χαμόγελο του Παιδιού», ο στολισμός των χριστουγεννιάτικων δέντρων της αλυσίδας με αστέρια του Make-Α-Wish, καθώς και ο εξοπλισμός με ηλεκτρικές συσκευές του νέου ξενώνα της Κιβωτού του Κόσμου στον Πειραιά. Επιπλέον προσθέτει πως «η εταιρεία, διαχρονικά, έχει ανταποκριθεί στο κάλεσμα διαφόρων φορέων που έχουν πάρει πρωτοβουλίες κοινωνικού χαρακτήρα, ενώ επίσης έχει σχεδιάσει ενέργειες και δράσεις για το περιβάλλον, όπως η ανακύκλωση συσκευών που πρώτοι ξεκινήσαμε τον Απρίλιο του 2008». Όσον αφορά το κυρίως εμπορικό αντικείμενο της αλυσίδας, ο κ. Στράτης τονίζει πως μέλημα είναι η Κωτσόβολος να προσφέρει άριστη εξυπηρέτηση και μεγάλη ποικιλία υπηρεσιών και προϊόντων τελευταίας τεχνολογίας σε πολύ χαμηλές τιμές, «ώστε να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να διατηρήσουν ένα καλό επίπεδο ζωής και να δώσουμε λύσεις κάνοντας τη ζωή τους πιο εύκολη.Είναι η εποχή που όλες οι μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις πρέπει να δείξουν εμπράκτως την υποστήριξή τους στους καταναλωτές αλλά και την κοινωνία μέσα στην οποία δρουν και αναπτύσσονται. Αυτού του είδους η νοοτροπία είναι που θα επιταχύνει την έξοδο από την πολυδιάστατη κρίση που όλοι βιώνουμε» καταλήγει ο κ. Στράτης.

Oι αρχές της Vivartia

Σύμφωνα με την Παναγιώτα Τσιφουρντάρη, Δ/ντρια Γραφείου Τύπου & Δημοσίων Σχέσεων Ομίλου Vivartia, «για όλους τους ανθρώπους της Vivartia η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι επιχειρηματικής στρατηγικής, που θεμελιώνεται καθημερινά μέσα από πληθώρα δραστηριοτήτων». Όπως σημειώνει, «ο Όμιλος Vivartia είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τέτοιου είδους δράσεις και πρωτοβουλίες, καθώς αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρικής κουλτούρας και δομικό στοιχείο της φιλοσοφίας του. Άλλωστε, μία από τις βασικές αρχές μας είναι η διαρκής συμβολή της Vivartia στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των καταναλωτών, πόσο μάλλον τη δεδομένη στιγμή που οι ανάγκες του κοινωνικού συνόλου είναι σημαντικά αυξημένες. Αξίζει να αναφέρω ότι το 2012 το σύνολο των ενεργειών της Vivartia άγγιξε το 14% του πληθυσμού της χώρας (1.438.169 συνανθρώπους)».

Όπως μας εξηγεί, «ήδη η Vivartia, μέσω των θυγατρικών της, έχει να παρουσιάσει ένα πλούσιο ιστορικό στον τομέα της βιώσιμης ανάπτυξης και της αειφορίας, που εντάσσεται στη στρατηγική που έχει υιοθετήσει ο Όμιλος, προσφέροντας και στηρίζοντας διαφορετικούς τομείς. Όλες οι εταιρείες της Vivartia ανταποκρίθηκαν άμεσα στις νέες ανάγκες της ελληνικής οικογένειας και κοινωνίας προσφέροντας πάντα ποιοτικά προϊόντα σε προσιτές τιμές είτε μέσω μειωμένων τιμών είτε μέσω προσφορών». Εστιάζοντας στα προγράμματα, σημειώνει πως «η πιο γνωστή δράση του Ομίλου είναι το ArGOODaki της Goody’s, που αποτελεί έναν καταξιωμένο κοινωνικό θεσμό, ο οποίος ενώνει χιλιάδες Έλληνες σε μια εκστρατεία αγάπης για τα παιδιά σε ανάγκη. Πολύ σημαντική ήταν και η δράση της ΔΕΛΤΑ που προχώρησε σε χορηγίες, κυρίως με τη δωρεά προϊόντων σε περισσότερους από 100 οργανισμούς, μεταξύ των οποίων οι Φλόγα, Κιβωτός του Κόσμου, Γιατροί του Κόσμου, Διάβαση, Χαμόγελο του Παιδιού και Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός, Εθνική Αλληλεγγύη».

Προσθέτει, επίσης, πως «στην προσπάθεια του Ομίλου ανταποκρίθηκαν και οι αλυσίδες εστίασης GOODY’S, FLOCAFE, EVEREST, LA PASTERIA, αλλά και η εταιρεία ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ με σημαντικές προϊοντικές προσφορές, κρατώντας αδιαπραγμάτευτη την ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών τους. Συγκεκριμένα, ο Όμιλος εταιρειών GOODY’S-EVEREST συμμετείχε ενεργά στην εκστρατεία του ΟΑΕΔ, παρέχοντας στους κατόχους κάρτας ανεργίας έκπτωση στα προϊόντα τους, ενώ ταυτόχρονα τα LA PASTERIA δημιούργησαν ειδικά μενού προσαρμοσμένα στις οικονομικές συνθήκες της εποχής».

Ολοκληρώνοντας η κ. Τσιφουρντάρη υπογραμμίζει πως «σκοπός μας όμως είναι να μη σταματήσουμε εδώ, αλλά να συνεχίσουμε τις δράσεις αυτές και να βρισκόμαστε στο πλευρό των καταναλωτών που μας έχουν ανάγκη».

Οι δράσεις και οι τακτικές της METRO AEBE

Όπως μας αναφέρουν οι άνθρωποι της METRO AEBE, «η εταιρική κοινωνική ευθύνη αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής και της φιλοσοφίας της και οι δράσεις που υιοθετεί περνούν μέσα από τις τοπικές κοινωνίες και ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και λειτουργούν προς όφελός τους. Οι δράσεις κοινωνικής υπευθυνότητας σε όλα τα επίπεδα αποτελούν την αρχή της επιχειρηματικής μας ηθικής, διέπουν την εταιρική μας κουλτούρα και θέτουν τους στόχους για τα επόμενα χρόνια».

Όπως σημειώνουν, «δεν θα ήταν δυνατόν μία 100% ελληνική επιχείρηση όπως εμείς να μην αντιλαμβανόμαστε την ευθύνη μας απέναντι στην κοινωνία και να μη σχεδιάζουμε δράσεις υποστήριξης για τα ελληνικά νοικοκυριά και τους καταναλωτές μας, που τόσα χρόνια μας τιμούν με την προτίμηση και την εμπιστοσύνη τους».

Οι άνθρωποι της ΜΕΤRO σημειώνουν, επίσης, ότι «λαμβάνοντας υπόψη τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες στη χώρα μας, η εταιρεία επενδύει κάθε χρόνο πάνω από 3 εκ. ευρώ σε μειώσεις τιμών σε αγαθά πρώτης ανάγκης. Με αυτόν τον τρόπο απαντάμε δυναμικά στην κρίση, γιατί προσφέρουμε στη νοικοκυρά το μέσο καλάθι του σπιτιού σε αισθητά μικρότερο κόστος από το παρελθόν. Στόχος μας είναι να εξακολουθήσουμε να προσφέρουμε αδιαπραγμάτευτη ποιότητα στις χαμηλότερες τιμές και να πραγματοποιούμε συνεχείς κύκλους επιθετικών προσφορών».

Ακόμη προσθέτουν πως «ως μία καθαρά ελληνική επιχείρηση θέλουμε να ενισχύουμε την ελληνική επιχειρηματικότητα με όλα τα μέσα που διαθέτουμε: Ως εκ τούτου, προσπαθούμε, όσο αυτό είναι εφικτό, να εφοδιαζόμαστε με ελληνικά προϊόντα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στους μικρούς Έλληνες παραγωγούς από όλη τη χώρα, τονώνοντας έτσι και τις τοπικές κοινωνίες. Η σχέση μας με τους μικρούς Έλληνες παραγωγούς και η προώθηση των αγροτικών ή κτηνοτροφικών προϊόντων τους, είναι κάτι που γίνεται σε βάθος χρόνου στην εταιρία μας και έχει δημιουργήσει σταθερές σχέσεις αλληλοεκτίμησης και εμπιστοσύνης. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα δίνουμε τη δυνατότητα ευρείας διανομής των προϊόντων των μικρών παραγωγών (στα καταστήματά μας) μέσω της κεντρικής αποθήκης μας, σε όσους δεν έχουν τέτοια δυνατότητα μέσω της δικής τους υποδομής. Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε ότι και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που αναπτύσσουμε με επιτυχία τα τελευταία χρόνια, προσπαθούμε πέρα από την αδιαπραγμάτευτη ποιότητα να εξασφαλίζουμε και την ελληνική προέλευσή τους όπου αυτό είναι εφικτό».

Επιπρόσθετα, από τη ΜΕΤRO μάς τονίζεται πως οι ευπαθείς ομάδες και τα προβλήματα των τοπικών κοινωνιών αποτελούν ένα ακόμη πεδίο ενεργοποίησης για την εταιρεία: «Προσπαθούμε μέσα από τις χορηγίες μας, που προέρχονται τόσο από εταιρικές επενδύσεις όσο και από εράνους υπαλλήλων μας αλλά και το πρόγραμμα ‘’+πράττω’’ με το οποίο αξιοποιούμε τις ενέργειες ανακύκλωσης των πελατών μας στα καταστήματά μας, να βοηθάμε συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη, προσφέροντας τρόφιμα, ρούχα και είδη πρώτης ανάγκης. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύουμε σχολεία, Κοινωνικά Παντοπωλεία, Ιδρύματα, Δήμους και Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις. Τέλος, συμμετέχουμε ενεργά στη συλλογική προσπάθεια της Αρχιεπισκοπής και του ΣΚΑΪ συλλέγοντας τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης για συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη, προσθέτοντας από την πλευρά μας μεγάλες ποσότητες επιπλέον».

Τέλος, μας επισημαίνουν πως «ως METRO AEBE θα συνεχίσουμε να καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια να υιοθετούμε δράσεις και τακτικές που θα είναι προς όφελος τόσο των Ελλήνων καταναλωτών, όσο και της κοινωνίας γενικότερα, κινητοποιώντας και αφυπνίζοντας τόσο τους εργαζόμενους όσο και όλους τους συνεργάτες μας».