Η αξία της ΕΚΕ για τη σύγχρονη κοινωνία

Συνέντευξη στον: ΓΙΑΝΝΗ ΧΑΡΑΜΙΔΗ

Η Αγάθη Γαλάνη, Country Manager της EMC για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα, μιλά στο CSR Review για την έννοια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, αλλά και τη σημασία που αυτή έχει για τις σύγχρονες κοινωνίες.

Ποια είναι η εικόνα που έχετε για τις υπεύθυνες πρακτικές των εταιρειών και γενικότερα για την έννοια εταιρική κοινωνική ευθύνη; Πιστεύετε πως ειδικά σήμερα οι ιδιωτικές πρωτοβουλίες μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στις κοινωνίες;

Σαν ιδέα η Εταιρική Υπευθυνότητα αποτελεί χωρίς αμφιβολία κάτι σημαντικό, καθώς η ειλικρινής προσφορά φέρνει πάντα ανταπόδοση, είτε στον επαγγελματικό στίβο είτε στις κοινωνικές, προσωπικές συναναστροφές. Οι «καλές» πρακτικές αποτελούν επίσης, χωρίς καμία αντίρρηση, σημαντικό μοχλό τόνωσης και ενίσχυσης των κοινωνικών δομών. Η οικονομική κρίση των τελευταίων χρόνων έφερε στην επιφάνεια αρκετά κοινωνικά προβλήματα αλλά και αρκετές ευαισθησίες και ώθησε πολλές επιχειρήσεις στη διοχέτευση τμήματος των εσόδων τους προς ομάδες που πραγματικά πάσχουν.

Πιστεύω πως η Υπευθυνότητα και η Ευαισθησία για τα προβλήματα των ανθρώπων δίπλα μας μπορούν να προωθηθούν μέσω των εταιρειών, καθώς αυτές έχουν μεγαλύτερες δυνατότητες από τον απλό πολίτη, αρκεί η «εταιρική προσφορά» να μη χρησιμοποιείται αποκλειστικά σαν εργαλείο προώθησης εταιρειών και διαφήμισής τους. Στην πράξη βέβαια, πολλές από τις ενέργειες που γίνονται από τις εταιρείες για την ανακούφιση του ανθρώπινου πόνου έχουν και βάθος και ουσία και αυτό είναι σημαντικό. Ο ιδιωτικός τομέας, δίχως καμία αμφιβολία, διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο σε παγκόσμια κλίμακα στις κοινωνίες και μοιραία η Εταιρική Υπευθυνότητα δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα.

Πιστεύετε πως οι εταιρείες σήμερα στη χώρα μας βρίσκονται στο σωστό δρόμο αναφορικά με την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη;

Παρατηρώ τα τελευταία χρόνια μία αύξηση στις ενέργειες ΕΚΕ από την πλευρά των μεγάλων εταιρειών και αυτό αποτελεί ενθαρρυντικό στοιχείο, καθώς σημαίνει πως η Εταιρική Υπευθυνότητα αποκτά σταδιακά θέση στο στρατηγικό επιχειρηματικό σχεδιασμό. Από την άλλη, θα ήθελα να υπογραμμίσω πως η Εταιρική Υπευθυνότητα δεν θα έπρεπε να προβάλλεται με τέτοια «ένταση» προς τα έξω. Είμαι της φιλοσοφίας ότι η πραγματική και ουσιαστική αρωγή δεν διαφημίζεται, απλά προσφέρεται και θεωρώ υπερβολική ως πρακτική μία προβολική καμπάνια ή ακόμη και ένα δελτίο Τύπου για μία πράξη κοινωνικής ευαισθησίας.

Μιλήστε μας για τις δράσεις ΕΚΕ της EMC.

Η EMC έχει κοινωνικές ευαισθησίες και γενικότερα κάνει σε τακτά χρονικά διαστήματα ενέργειες για την ανακούφιση αναγκών συνανθρώπων μας που το έχουν πραγματική ανάγκη.

Οι προσφορές μας δεν περιορίζονται μόνο σε «χριστουγεννιάτικα δώρα» και τα ποσά ή τα προσφερόμενα είδη ποικίλουν – από χρήματα, μηχανήματα μεταχειρισμένα, τρόφιμα, ρούχα κ.λπ. χωρίς να περιμένουμε ανταπόδοση και χωρίς να αποσκοπούμε σε διαφήμιση.

Σκοπός μας είναι να συνεχίσουμε αυτή την προσπάθεια, παραμένοντας σταθερά στο πλευρό μεμονωμένων ανθρώπων ή ιδρυμάτων, χωρίς παρά ταύτα να δίνουμε δημοσιότητα σε οποιαδήποτε ενέργεια. Για όλους εμάς στην EMC αυτό που έχει άλλωστε πραγματική αξία είναι η προσφορά και όχι η προβολή της.

Θα είμαστε βέβαια πολύ πιο ευτυχείς όταν θα έρθει η εποχή που η δική μας δράση δεν θα είναι ούτε αναγκαία ούτε απαραίτητη, καθώς κάτι τέτοιο θα σημαίνει πως προβληματικές καταστάσεις θα ικανοποιούνται και θα επιλύονται από ένα πραγματικά κοινωνικό κράτος.

* Αναδημοσίευση από το τεύχος 42 του CSR Review.