Κωτσόβολος: Πάντα Δίπλα στην Κοινωνία και το Περιβάλλον

Η Κωτσόβολος, όντας μια κορυφαία εταιρεία στον τομέα της, έχει αναγνωρίσει τη σημασία τόσο της υπεύθυνης στάσης των εταιρειών μέσα στην κοινωνία όσο και της ανάληψης πρωτοβουλιών που μπορούν να συμβάλλουν στη βελτίωση της καθημερινότητας όχι μόνο των πελατών της αλλά και των πολιτών γενικότερα. Ίσως ακούγεται τετριμμένο, αλλά είναι ταυτόχρονα και γεγονός ότι ολόκληρη η χώρα βρίσκεται στη μέση μιας πολύ δύσκολης κατάστασης που έχει ασκήσει πολύ μεγάλη πίεση σε πολίτες, νοικοκυριά και θεσμούς, καθώς πολλοί άνθρωποι αλλά και φορείς αδυνατούν πλέον να καλύψουν βασικές τους ανάγκες. Αφουγκραζόμενη όλες αυτές τις ανάγκες και θέλοντας να αξιοποιήσει όλους τους διαθέσιμους πόρους της, είτε αυτοί αφορούν χρήματα είτε αφορούν στην ίδια τη διάθεση διοίκησης και εργαζομένων να προσφέρουν, η Κωτσόβολος έχει συστηματοποιήσει τις πρωτοβουλίες και τις δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης κάτω από την έννοια του «Πράττειν». Πρόκειται για την πλατφόρμα εταιρικής υπευθυνότητας της Κωτσόβολος, η οποία εκφράζεται μέσα από 4 βασικούς άξονες που περιλαμβάνουν ενέργειες για την υποστήριξη της Κοινωνίας, της Αγοράς, του Ανθρώπου και του Περιβάλλοντος.

Οι δράσεις

Οι δράσεις που επιλέγει να πραγματοποιήσει η Κωτσόβολος πρέπει να βοηθούν πάντα πρόσωπα ή φορείς που επιτελούν κοινωνικό έργο ή να έχουν κοινωφελή χαρακτήρα και καλό σκοπό, απαντώντας πάντα στους 4 άξονες του «Πράττειν». Η μεγαλύτερη συντονισμένη προσπάθεια της Κωτσόβολος είναι η «Ημέρα Καλής Πράξης». Ένας νέος θεσμός που φέτος πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 26 Μαΐου με τη συμμετοχή περισσότερων των 800 εθελοντών.

Σύμφωνα με τη δομή της «Ημέρας Καλής Πράξης» θα έπρεπε να οργανωθούν αυτόνομες ομάδες σε επίπεδο καταστήματος σε όλη την επικράτεια, και αφού διερευνήσουν τις ανάγκες  των περιοχών τους να προχωρήσουν στο σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας δράσης που εξυπηρετεί έναν καλό σκοπό και στηρίζει την τοπική κοινωνία. Συνολικά 49 δράσεις υλοποιήθηκαν σε όλη τη χώρα και ανάμεσά τους ήταν καλλωπισμοί κοινόχρηστων χώρων, καθαρισμοί περιοχών, εθελοντική εργασία, δημιουργική απασχόληση, μαγείρεμα, συγκέντρωση και διανομή προϊόντων για ιδρύματα και Μη Κυβερνητικούς Οργανισμούς και πολλά ακόμη.

Η  Κωτσόβολος με το «Πράττειν», εκτός από την Ημέρα Καλής Πράξης και τις διάφορες ενέργειες που πραγματοποιεί καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, έχει «αγκαλιάσει» και τρεις Μη Κυβερνητικούς Οργανισμούς με πανελλήνιο έργο, οι οποίοι αποτελούν και τη βασική ομάδα των κοινωνικών της εταίρων. «Το Χαμόγελο του Παιδιού», την «Κιβωτό του Κόσμου» και το «Make A Wish» (Κάνε μια Ευχή Ελλάδος). Για το «Χαμόγελο του Παιδιού» η Κωτσόβολος έχει φροντίσει να τοποθετηθούν κουμπαράδες συλλογής χρημάτων για τις ανάγκες του οργανισμού σε ολόκληρο το δίκτυο των καταστημάτων της, ενώ πολύ συχνά το υποστηρίζει με δωρεές συσκευών, τροφίμων και αναλώσιμων, καθώς και με χρηματική ενίσχυση. Για την «Κιβωτό του Κόσμου» η εταιρεία έχει αναλάβει σε διάφορες περιπτώσεις τον εξοπλισμό των νέων σπιτιών της, ενώ οι εργαζόμενοι της Κωτσόβολος έχουν βοηθήσει αρκετές φορές συλλέγοντας υλικό και αναλώσιμα. Χαρακτηριστικά, τον περασμένο Σεπτέμβριο εν όψει της έναρξης της τρέχουσας σχολικής χρονιάς οι εργαζόμενοι συνέλλεξαν και δώρισαν σχολικά είδη βάρους μεγαλύτερου από μισό τόνο για τις ανάγκες των παιδιών.

Επίσης προσφέρουν εθελοντική εργασία, που βελτιώνει τις εγκαταστάσεις και τη διαβίωση των παιδιών, όπως πρόσφατα έγινε με το νέο ξενώνα της Κιβωτού στη Χίο από την ομάδα του τοπικού καταστήματος. Η Κωτσόβολος στηρίζει και το έργο του «Make A Wish» (Κάνε μια Ευχή Ελλάδος)  χορηγώντας συσκευές και ενισχύοντας τις πρωτοβουλίες του οργανισμού, όπως Το Αστέρι της Ευχής τα Χριστούγεννα και την ετήσια γιορτή Family Fun Day κάθε Σεπτέμβριο. Μάλιστα τον περασμένο Σεπτέμβριο μέλη της Ομάδας Εθελοντών συμμετείχαν σε ειδικό σεμινάριο και κατασκεύασαν πάνω από 200 χειροποίητα κοσμήματα προκειμένου να τα πουλήσουν σε bazaar στο πλαίσιο του «Family Fun Day» και να αποδώσουν όλα τα έσοδα για το έργο του «Make A Wish». Επίσης,  σύντομα ομάδα 49 εργαζομένων της Κωτσόβολος πρόκειται να τρέξει στο πλευρό της ομάδας του οργανισμού για τον αγώνα των 5km που θα διεξαχθεί παράλληλα με τον Κλασικό Μαραθώνιο Αθηνών.

Συμβολικά η Κωτσόβολος θα δωρίσει στο «Make A Wish» 10 ευρώ για κάθε χιλιόμετρο που θα διανύσουν οι εργαζόμενοι εθελοντές της. Παραμένοντας στον άξονα της Κοινωνίας, η αλυσίδα έχει φανερώσει την  ευαισθησία της στον τομέα του «Γονικού Ελέγχου» ηλεκτρονικών υπολογιστών, διοργανώνοντας εκδηλώσεις ενημέρωσης και ετοιμάζοντας χρήσιμο πληροφοριακό υλικό για την ασφάλεια των παιδιών στο διαδίκτυο με τη συμμετοχή επιστημόνων και επίσημων φορέων.

Το φάσμα του  Πράττειν», ωστόσο, επεκτείνεται και σε άλλες δραστηριότητες. Πάνω στον άξονα «Περιβάλλον» έχει τοποθετηθεί η επιτυχημένη  πρωτοβουλία ανακύκλωσης παλαιών και ενεργοβόρων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών την οποία πρώτη ξεκίνησε η Κωτσόβολος τον Απρίλιο του 2008. Μέσα από διάφορα κίνητρα αλλά και τη συμπαράσταση των πολιτών, η εταιρεία έχει καταφέρει να ανακυκλώσει περισσότερες από 550.000 συσκευές έως σήμερα. Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα πως έχει υπολογισθεί το ότι αν τοποθετούνταν η μία πάνω στην άλλη θα έφταναν μέχρι το Διάστημα. Η Κωτσόβολος,  πιστή στη φιλοσοφία του βιώσιμου επιχειρείν φροντίζει επίσης να συμμορφώνεται με όλα τα κανονιστικά και ρυθμιστικά πλαίσια της αγοράς και να λειτουργεί με σεβασμό στον καταναλωτή αλλά και τις αρχές. Επιπλέον σημαντικό κομμάτι της πλατφόρμας ΕΚΕ της εταιρείας είναι και το πλέον πολύτιμο κεφάλαιό της, δηλαδή οι άνθρωποί της. Μέσα από συνεχή σεμινάρια φροντίζει για την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων και τη συνεχή επιμόρφωση των ανθρώπων της, δαπανώντας εκατοντάδες εργατοώρες εκπαίδευσης κάθε χρόνο. Ταυτόχρονα προσφέρει διάφορα κίνητρα για βελτίωση και καλύτερη απόδοση στην εξυπηρέτηση των καταναλωτών.

Η δέσμευση

Η Κωτσόβολος, πιστή στην υπόσχεσή της να στέκεται πάντα Δίπλα στο κοινό, σκοπεύει όχι μόνο να συνεχίσει αλλά να εντείνει τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες της που εντάσσονται στο «Πράττειν», κάνοντας πράξη το όραμά της για τη  δημιουργία πραγματικών σχέσεων ζωής.

*Αναδημοσίευση από το τεύχος 43 του περιοδικού CSR Review