Όταν τα ΜΜΕ αγάπησαν ξανά τις ελληνικές επιχειρήσεις

    Άρθρο της Διευθύντριας Εταιρικών Υποθέσεων της ΕΕΔΕ, Λίνας Τσαγκαράκης-Ξένου για την υγιή επιχειρηματικότητα, που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Έθνος της Κυριακής (3/11/2013).

    Αναλυτικά το άρθρο:

    Κάθε νεόκοπος δημοσιογράφος γνωρίζει ότι τα καλά νέα δεν αποτελούν είδηση. Ωστόσο, σε μια εποχή που οι κακές ειδήσεις περισσεύουν τα media φαίνεται πως αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ότι μαζί με τα θέματα που εμπίπτουν στο γνωστό τρίπτυχο που «πουλάει», ο κόσμος χρειάζεται και τις καλές ειδήσεις. Έτσι, ακόμα και μέσα όπως η TV ψάχνουν να προβάλουν καλές ειδήσεις και στρέφονται μεταξύ άλλων στην υγιή επιχειρηματικότητα.

    Παρά το γεγονός ότι, ιδιαίτερα στη χώρα μας, τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, με εξαίρεση τις οικονομικές εφημερίδες και τα επιχειρηματικά περιοδικά, αρέσκονται στην στοχοποίηση επιχειρηματιών και επιχειρήσεων, ασχέτως αντικειμένου, αρχίζει να διαφαίνεται μια ελαφρά μεταστροφή του κλίματος. Αυτό οφείλεται τόσο στο γεγονός ότι είναι πλέον αντιληπτό από τους περισσότερους ότι χωρίς τις επιχειρήσεις δεν μπορείς να συγκρατήσεις τις υπάρχουσες θέσεις εργασίας ή να δημιουργήσεις νέες, όσο και στην προσπάθεια πολλών – μεγάλων κυρίως – επιχειρήσεων να εντάξουν την ΕΚΕ στην εταιρική τους στρατηγική.

    Τα προγράμματα ΕΚΕ είναι πλέον πολλά και στην Ελλάδα και φαίνεται πως τα Μέσα έχουν αποκτήσει μια κάποια ευαισθησία όσον αφορά στην προβολή τους. Σε αυτό ίσως να βοηθά και το γεγονός ότι υπάρχουν πλέον αρκετοί δημοσιογράφοι που αντιλαμβάνονται ότι δεν πρόκειται για «φιλανθρωπική» δραστηριότητα των επιχειρήσεων, αλλά για στρατηγική απόφαση που υπαγορεύεται από τους όρους της βιώσιμης ανάπτυξης στην οποία κάθε επιχείρηση, που θέλει να ατενίζει το μέλλον, προσβλέπει.

    Μια άλλη κατηγορία επιχειρήσεων που φαίνεται πως αποτελεί στόχο προβολής από την πλευρά των Μέσων, είναι όσες -ανεξαρτήτως μεγέθους- προσεγγίζουν νέες αγορές, κατά προτίμηση εκτός των παραδοσιακών πελατών της χώρας μας, π.χ. Κίνα. Και ενώ δεν είναι λίγες οι καθιερωμένες ελληνικές επιχειρήσεις που αναπτύσσουν εδώ και αρκετά χρόνια εμπορική ή παραγωγική δραστηριότητα στη χώρα αυτή, τα Μέσα γοητεύονται από τους μικρούς παραγωγούς που προσπαθούν να προσεγγίσουν τις μεγάλες ασιατικές αγορές. Από την άποψη αυτή θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι βοηθούν στην εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων, δεδομένου ότι ενθαρρύνουν κάποιες να τολμήσουν, ή δείχνουν σε κάποιες άλλες ότι χρειάζεται να ενώσουν τις δυνάμεις τους αφενός για να ανταπεξέλθουν στη σταθερή ποιότητα και ποσότητα που απαιτούν οι ξένες αγορές και αφετέρου για να τις προσεγγίσουν στρατηγικά. Και βλέπουμε, ευτυχώς, επίσης να προβάλλονται επιχειρήσεις που έχουν κάποιο καινοτομικό χαρακτήρα, όχι απαραίτητα από τεχνολογικής πλευράς αλλά ακόμα και στην τυποποίηση ή τη συσκευασία τους.

    Μια τελευταία κατηγορία επιχειρήσεων, που περιλαμβάνεται πλέον στις «αγαπημένες» των Μέσων διεθνώς, είναι οι start-ups. Οι νεοφυείς δηλαδή επιχειρήσεις που ανθούν και στη χώρα μας τελευταία και που κατά κανόνα ανήκουν στον ευρύτερο χώρο της τεχνολογίας και σε νέους επιχειρηματίες. Οι περισσότερες από αυτές τις επιχειρήσεις έχουν επίσης καινοτομικό χαρακτήρα και αναπτύσσονται από μια νέα γενιά ανθρώπων που προτιμούν να ορίζουν οι ίδιοι το μέλλον τους. Δυστυχώς για τη χώρα μας, πολλές από αυτές τις νέες επιχειρήσεις βρίσκουν προς το παρόν προσφορότερο έδαφος και χρηματοδότηση εκτός Ελλάδος.