Εκπαιδευτικό πρόγραμμα από το Ίδρυμα Λάτση

Το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση θα χρηματοδοτήσει 17 καινοτόμες εκπαιδευτικές δραστηριότητες οι οποίες θα δώσουν την ευκαιρία σε 650 μαθητές νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων από νησιά της Ελλάδας, να αποκτήσουν επιπλέον γνώσεις και να ανακαλύψουν πτυχές της ιστορίας, της επιστήμης, του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος και των εθίμων της ιδιαίτερης πατρίδας τους που δεν τους είναι γνωστές μέχρι τώρα. Όλες οι δραστηριότητες θα υλοποιηθούν κατά το τρέχον σχολικό έτος, 2013-14.

Στη δημόσια πρόσκληση που απηύθυνε το Ίδρυμα, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Συμβουλευτικού, Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ανταποκρίθηκαν 125 ομάδες στις οποίες συμμετείχαν 258 εκπαιδευτικοί από 28 διαφορετικά νησιά ανά την Επικράτεια. Η θεματολογία ήταν ανοικτή και οι προτάσεις που επελέγησαν προς υλοποίηση συνθέτουν ένα πλούσιο ψηφιδωτό πρωτότυπων δράσεων οι οποίες θα πραγματοποιηθούν στην Άνδρο, την Αστυπάλαια, την Κάλυμνο, την Κέρκυρα, την Κεφαλλονιά, την Κω, τη Λέσβο, τη Λήμνο, τη Νάξο, τη Νίσυρο, την Πάρο, τη Ρόδο, τη Σαλαμίνα, τη Σάμο, τη Σύρο και τη Χίο, υπό την καθοδήγηση 35 εκπαιδευτικών.

Βασικός στόχος του προγράμματος «Μαθαίνουμε Παρέα» είναι η ανάδειξη εκείνων των πρωτοβουλιών μέσω των οποίων αναπτύσσονται πολύμορφα οι γνώσεις, οι εμπειρίες και οι δεξιότητες των μαθητών τόσο στο σχολείο όσο και στο κοινωνικό τους περιβάλλον. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να δοκιμάσουν καινοτόμες εκπαιδευτικές ιδέες και πρακτικές έτσι ώστε να υποστηριχθεί η ενίσχυση της δημιουργικότητας κατά τη διάρκεια της μαθησιακής και εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Η επιτροπή επιλογής του Ιδρύματος αξιολόγησε τις εκπαιδευτικές δράσεις με 3 βασικά κριτήρια: την πρωτοτυπία/καινοτομία της ιδέας, την προτεινόμενη μεθοδολογία υλοποίησης καθώς και το τελικό εκπαιδευτικό αποτέλεσμα.

Η ιδιαίτερα ευρεία συμμετοχή των εκπαιδευτικών από διάφορες περιοχές της νησιωτικής χώρας καθώς και η ποιότητα των προτάσεων που υποβλήθηκαν, αποτελούν πρόσφορο έδαφος ώστε το Ίδρυμα να συνεχίσει το πρόγραμμα «Μαθαίνουμε Παρέα» και τα επόμενα χρόνια.