Ο Κοινωνικός Απολογισμός της Coca Cola

Η The Coca-Cola Company δημοσιοποίησε τον 10ο ετήσιο Κοινωνικό Απολογισμό της, ο οποίος αποτελεί την τρίτη έκδοση που συντάσσεται σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες του Global Reporting Initiative (GRI). Στον απολογισμό υπογραμμίζεται η πρόοδος που σημείωσε το 2012 το Σύστημα  της Coca-Cola, όπως και οι νέοι στόχοι αειφορίας 2020, οι οποίοι ανακοινώθηκαν τον Ιούλιο του 2013.

«Στην Coca-Cola, η αειφορία αποτελεί κρίσιμο στοιχείο της επιχειρηματικής μας στρατηγικής. Μεταφράζεται στη βελτίωση της ζωής των ανθρώπων, τη δημιουργία θέσεων εργασίας, τη δημιουργία νέων ευκαιριών, τη διατήρηση των φυσικών πόρων και την ανταπόκριση στις ανάγκες των κοινωνιών όπου δραστηριοποιούμαστε», δήλωσε αρχικά ο Muhtar Kent, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της The Coca-Cola Company και συνέχισε:  «Τα θέματα που θα διαμορφώσουν και θα καθορίσουν τον 21ο αιώνα περισσότερο από οτιδήποτε άλλο θα είναι η ενεργή υποστήριξη των γυναικών παγκοσμίως, η διαχείριση των πολύτιμων υδάτινων πόρων του πλανήτη και η υγεία & ευεξία του αυξανόμενου πληθυσμού σε όλο τον κόσμο».

Ο Απολογισμός παρουσιάζει για πρώτη φορά μαζί τα νέα στοιχεία για την πρόοδο στην επίτευξη των υφιστάμενων στόχων αειφορίας με στοιχεία για τους νέους παγκόσμιους στόχους της Εταιρείας για το 2020.

Εναρμονίζεται με το πλαίσιο αειφορίας της Εταιρείας – «Εγώ, Εμείς, ο Κόσμος» – και βασίζεται σε 3 τρεις κορυφαίες προτεραιότητες:

•    Γυναίκες: Για τρίτη χρονιά, συνεχίζει την πορεία της που αφορά στην παροχή οικονομικής ενίσχυσης σε 5 εκατομμύρια γυναίκες επιχειρηματίες στο σύνολο της αλυσίδας αξίας της Εταιρείας μέχρι το 2020, μέσω του προγράμματος 5by20™.

•    Υδάτινοι Πόροι: Προχωράει σε συνεργασίες σε ολόκληρο τον κόσμο, ώστε να επιτύχει τους στόχους για το 2020 που αφορούν στη μείωση της χρήσης νερού και την αναπλήρωση του χρησιμοποιούμενου νερού.

•    Υγεία & Ευεξία: Προάγοντας μια από τις παγκόσμιες δεσμεύσεις της, τη συμβολή στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας, προσφέρει περισσότερες από 800 επιλογές χαμηλών και μηδενικών θερμίδων παγκοσμίως – σχεδόν 25% του παγκόσμιου χαρτοφυλακίου προϊόντων της.

Στον Απολογισμό παρουσιάζονται επίσης και επικαιροποιημένα στοιχεία για πρόοδο που σημειώθηκε σε άλλους τομείς. To 2012, μέσω του ιδρύματος The Coca-Cola Foundation, τον παγκόσμιο άξονα φιλανθρωπικής δράσης της Εταιρείας, επενδύθηκαν 101,6 εκ. δολάρια (1% των λειτουργικών της εσόδων) σε δωρεές για την υποστήριξη βιώσιμων πρωτοβουλιών σε επίπεδο τοπικών κοινωνιών. Παράλληλα, η εταιρεία συνεχίζει να χρησιμοποιεί την τεχνογνωσία της σε θέματα εφοδιαστικής αλυσίδας και διαχειριστικής υποστήριξης (logistics), ώστε να βοηθήσει στην παράδοση βασικών φαρμάκων σε κοινότητες που τα χρειάζονται, μέσω του Προγράμματος Last Mile. Τέλος, 98% των ιδιόκτητων εγκαταστάσεων της Εταιρείας εφήρμοσαν Πολιτική Δικαιωμάτων στο Χώρο Εργασίας (Workplace Rights Policy) για δεύτερη συνεχή χρονιά.

«Οι παγκόσμιες προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας και τις οποίες αντιμετωπίζουμε μέσω της λειτουργίας μας, απαιτούν τη συνεργασία σε όλη την έκταση του ‘χρυσού τριγώνου’ μεταξύ επιχειρήσεων, κυβερνήσεων και κοινωνίας των πολιτών», δήλωσε η Bea Perez, Chief Sustainability Officer της The Coca-Cola Company. «Οι στόχοι μας για το 2020 είναι φιλόδοξοι, σημειώνουμε όμως απτή πρόοδο. Η συλλογική τεχνογνωσία των εταίρων μας κινητοποιεί και μας επιτρέπει να επιτυγχάνουμε περισσότερα απ’ ό,τι θα μπορούσαμε μόνοι μας».

Ο κοινωνικός απολογισμός 2012-2013 αποδεικνύει τη δέσμευση της The Coca-Cola Company στο να βελτιώνεται συνεχώς, να αυξάνει την πληροφόρηση, να αξιολογεί τους κινδύνους και να διευρύνει τη συμμετοχή των ενδιαφερομένων μερών (stakeholders).