Στις 30 Απριλίου 2023, ολοκληρώθηκε η παγκόσμια έρευνα Global DEI Census 2023 και πριν την επίσημη παρουσίαση των ευρημάτων που θα γίνει στις Κάννες τις αμέσως επόμενες ημέρες, η WFA έδωσε στη δημοσιότητα κάποια βασικά στοιχεία.
Τα αποτελέσματα βασίζονται σε σχεδόν 13.000 συμμετοχές από 91 χώρες γεγονός που παρέχει insights για τις εμπειρίες ανθρώπων από τον κλάδο παγκοσμίως.
Όπως και στο 1ο κύμα της έρευνας που διεξήχθη το 2021, περισσότεροι από 160 οργανισμοί ένωσαν τις δυνάμεις τους, επιβεβαιώνοντας τη σπουδαιότητα του εγχειρήματος και αναδεικνύοντας την Global DEI Census 2023 στη μεγαλύτερη παγκόσμια σύμπραξη που έχει δει ποτέ ο κλάδος του marketing και της επικοινωνίας.
Η Ελλάδα, όπου η έρευνα «έτρεξε» σε συνεργασία με τον ΣΔΕ, βρέθηκε στην 5η θέση σε απόλυτο αριθμό συμμετοχών, χάρη στην υποστήριξη πολύ μεγάλου αριθμού φορέων και εταιρειών και την αθρόα συμμετοχή στελεχών.
Τα πιο σημαντικά ευρήματα είναι τα εξής:
- 1 στα 7 στελέχη στον κλάδο του marketing και της επικοινωνίας εξακολουθούν να δηλώνουν ότι θα εγκατέλειπαν τον κλάδο λόγω της έλλειψης διαφορετικότητας και συμπερίληψης
- 72% αναγνωρίζει ότι καταβάλλονται προσπάθειες
- 1 στους 2 εργαζόμενους δηλώνει ότι έχει υπάρξει βελτίωση, με σημαντικές όμως διαφοροποιήσεις ανά χώρα
- Όμως, δεν έχουν σημειωθεί ουσιαστικές αλλαγές όσον αφορά την ισότιμη ένταξη. Το 2021, ο δείκτης συμπερίληψης της KANTAR (Kantar’s inclusion index) ήταν 64%, ενώ φέτος μειώθηκε στο 63%
- Οι μορφές διακρίσεων που καταγράφονται περισσότερο εξακολουθούν να αφορούν την ηλικία, το φύλο και την οικογενειακή κατάσταση
- Οι γυναίκες, τα μέλη της LGBQ+ κοινότητας, τα άτομα που ανήκουν σε εθνικές μειονότητες και τα άτομα με αναπηρία εξακολουθούν να βιώνουν χειρότερες εμπειρίες στον εργασιακό τους χώρο (με το υψηλότερο ποσοστό να αφορά τα άτομα με αναπηρία)
- Οι γυναίκες και τα άτομα που ανήκουν σε εθνικές μειονότητες αισθάνονται ότι υποεκπροσωπούνται σε ανώτερες θέσεις
- Η ψυχική υγεία αναδεικνύεται σε ένα σημαντικό θέμα με το 42% να δηλώνει ότι αισθάνεται άγχος και πίεση στη δουλειά
- Απαιτούνται μεγάλη προσπάθεια και σημαντικές αλλαγές για να μπορέσει ο κλάδος να διατηρήσει τα ταλέντα που χρειάζεται
Ο Stephan Loerke, CEO της WFA δήλωσε για τα αποτελέσματα: “Δε νιώσαμε τεράστια έκπληξη από το γεγονός ότι, σε παγκόσμιο επίπεδο, δεν είδαμε μετρήσιμη αλλαγή στον κλάδο, σε μόλις δύο χρόνια. Οι προκλήσεις όσον αφορά τα θέματα διαφορετικότητας και ισότιμης ένταξης είναι συστημικές και τόσο βαθιά ριζωμένες στην κοινωνία που χρειάζονται χρόνο για να αντιμετωπιστούν και να ξεπεραστούν. Το πρώτο βήμα είναι η συνειδητοποίηση του προβλήματος και, παρόλο που δεν πετύχαμε ουσιαστικές αλλαγές, οι προσπάθειες είναι όλο και πιο ορατές. Τώρα είναι η ώρα να επιμείνουμε περισσότερο και να παραμείνουμε σταθεροί στην πορεία μας, γιατί τελικά οι προσπάθειές μας θα ανταμειφθούν με ποικιλόμορφους, ισότιμους και συμπεριληπτικούς χώρους εργασίας όπου θα προσελκύουν τα καλύτερα στελέχη”.
Τα αναλυτικά αποτελέσματα, καθώς και συγκριτικές αναφορές μεταξύ των ελληνικών, ευρωπαϊκών & διεθνών ευρημάτων, αναμένονται τον Ιούλιο.