Barilla Group: Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης 2022

Με όχημα τον σκοπό “Η χαρά του φαγητού για μια καλύτερη ζωή”, ο Όμιλος Barilla συνέχισε και το 2022 να επενδύει στη βελτίωση της ποιότητας και της διατροφικής αξίας των προϊόντων του, να καινοτομεί με στόχο την ενίσχυση της βιωσιμότητας και τη μείωση του περιβαλλοντικού αντίκτυπου στις διαδικασίες παραγωγής και να στηρίζει έμπρακτα τις τοπικές κοινότητες. Η νέα Έκθεση Βιωσιμότητας του Ομίλου αναδεικνύει τα αποτελέσματα της στρατηγικής βιωσιμότητας για τις αλυσίδες εφοδιασμού, της δέσμευσης για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και 100% ανακυκλώσιμες συσκευασίες, καθώς και των δράσεων για τη στήριξη των κοινοτήτων.

Με προτεραιότητα τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή για θρεπτικά και υγιεινά προϊόντα, η Barilla από το 2010 έχει αναδιατυπώσει τον πίνακα διατροφικής αξίας σε 500 προϊόντα της, ενώ κατά τη διάρκεια του 2022, παρουσίασε στην αγορά 40 νέα προϊόντα, τα οποία ακολουθούν την ανωτέρω φιλοσοφία: προϊόντα χωρίς προσθήκη ζάχαρης, πλούσια σε φυτικές ίνες, ολικής άλεσης, με όσπρια ή ξηρούς καρπούς ή σε μονομερίδες.

 

Παράλληλα, το 2022 αποτέλεσε έτος-κλειδί για την ανάπτυξη των έργων βιώσιμης γεωργίας της Barilla. Η δέσμευση του Ομίλου για βιώσιμες εφοδιαστικές αλυσίδες από το αγρόκτημα στο τραπέζι συνεχίζεται, με 9.000 αγροκτήματα να συμμετέχουν σε έργα βιώσιμης και αναγεννητικής γεωργίας, τα οποία εγγυώνται την ποιότητα των πρώτων υλών που προμηθεύεται η Barilla και επιτρέπουν στους αγρότες να προγραμματίζουν τις εργασίες τους με μεγαλύτερη ασφάλεια. Απόρροια αυτού, η δυνατότητα να μπορεί να προμηθεύεται το 67% των στρατηγικών της πρώτων υλών (σκληρό σιτάρι, μαλακό σιτάρι, σίκαλη, ντομάτες, βασιλικό, κακάο και φυτικά έλαια) με υπεύθυνο τρόπο.

 

Ένας ακόμα στρατηγικός στόχος για το περιβάλλον που σημείωσε σημαντικά και μετρήσιμα αποτελέσματα είναι η μείωση της κατανάλωσης νερού και CO2. Το 2022, τα εργοστάσια που διαθέτει ο Όμιλος Barilla στην Ιταλία και σε 14 ακόμα χώρες, παρήγαγαν πάνω από 2,1 εκατομμύρια τόνους τροφίμων.  Από το 2010 και ανά τόνο τελικού προϊόντος, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έχουν μειωθεί κατά 32% (αύξηση 6 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με το προηγούμενο έτος) και η κατανάλωση νερού κατά 24%. Ταυτόχρονα, τα συστήματα τριπαραγωγής που λειτουργούν ήδη σε τρία εργοστάσια της Ιταλίας, επιτρέπουν την παραγωγή ιδίας ηλεκτρικής ενέργειας, θερμότητας και ψύξης. Συνεχίζοντας τη δέσμευση του Ομίλου για 100% ανακυκλώσιμες συσκευασίες και μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της συσκευασίας, χρησιμοποιούνται στις συσκευασίες αποκλειστικά χαρτί και χαρτόνι από δάση υπεύθυνης διαχείρισης.

Επεκτείνοντας την έννοια της βιωσιμότητας και στην κοινωνία, ο  Όμιλος Barilla έχει αποδείξει την ουσιαστική του δέσμευση μέσα από την υλοποίηση μιας σειράς πρωτοβουλιών αλληλεγγύης στις διάφορες χώρες όπου δραστηριοποιείται. Μέσα σε ένα έτος πραγματοποιήθηκαν συνολικά δωρεές ύψους 3,2 εκατομμυρίων ευρώ και άνω των 3.200 τόνων προϊόντων, με στόχο να έχουν πρόσβαση σε τρόφιμα όλο και περισσότεροι άνθρωποι, να ενισχυθεί η ενσωμάτωση στο κοινωνικό σύνολο και να υποστηριχθεί η τοπική ανάπτυξη.

Με στόχο την αειφόρο ανάπτυξη, οι επενδύσεις του Ομίλου Barilla, ύψους 1 δισ. ευρώ για τα επόμενα πέντε χρόνια, τα μισά εκ των οποίων στην Ιταλία, αφορούν στη βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων και των διαδικασιών ασφάλειας, την ανακαίνιση των βιομηχανικών εγκαταστάσεων, την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών Industry 4.0, την ενίσχυση των υποδομών πληροφορικής, την αύξηση της παραγωγικής δυνατότητας σε παγκόσμιο επίπεδο και την καινοτομία σε προϊόντα και αγορές.

Μέρος των επενδύσεων του Ομίλου, διοχετεύεται σε συνεργασίες και projects, που πραγματώνουν το όραμά της για καινοτομία και βιωσιμότητα. Η καινοτομία, το καλό φαγητό και η τεχνογνωσία συναντώνται στο Good Food Makers, ένα project «καταλύτης» για την ανάπτυξη νέων βιώσιμων πρακτικών για τα τρόφιμα, που υποστηρίζει όσους καινοτομούν στον κλάδο. Το έργο ευδοκιμεί ως αποτέλεσμα της συνεργασίας με το Plug And Play, τη μεγαλύτερη πλατφόρμα ανοικτής καινοτομίας στον κόσμο, με ένα δίκτυο 60.000 νεοφυών επιχειρήσεων, πάνω από 550 κορυφαίες εταιρείες παγκοσμίως και εκατοντάδες εταιρείες επιχειρηματικών κεφαλαίων, πανεπιστήμια και κυβερνητικούς οργανισμούς.

Επιπλέον, από το 2017, ο Όμιλος δραστηριοποιείται στο οικοσύστημα νεοφυών επιχειρήσεων Foodtech με την Blu 1877, το «όχημα» των επιχειρηματικών κεφαλαίων της, το οποίο ενσωματώθηκε πρόσφατα στην Barilla με τη δημιουργία της Blu Future. Το πεδίο αυτό ασχολείται αποκλειστικά με έργα καινοτομίας και την υποστήριξη νέων επιχειρηματικών ιδεών στον τομέα των τροφίμων, για να βοηθήσει τους ανθρώπους να ζουν καλύτερα σε έναν καλύτερο πλανήτη για τις επόμενες γενιές.

Επιπλέον, η ιδιαίτερη συνεργασία μεταξύ της Barilla και του Ομίλου Davines δημιούργησε το “Bello e Buono“, ένα τριετές πρόγραμμα αφιερωμένο στην αναγεννητική γεωργία, με στόχο την ανάπτυξη γεωργικών συστημάτων και πρακτικών που προωθούν την “αναγέννηση” των εδαφών, τόσο από περιβαλλοντική, όσο και από κοινωνική άποψη. Με το έργο αυτό, η Barilla και η Davines θα συγκρίνουν τις τεχνικές βιώσιμης γεωργίας με εκείνες της αναγεννητικής γεωργίας, για να αξιολογήσουν τον αντίκτυπο της καλλιέργειας κατά μήκος διαφορετικών αλυσίδων εφοδιασμού στην οικονομία ενός αγροκτήματος. Στόχος είναι η διάδοση αναγεννητικών πρακτικών στις συνηθισμένες τοπικές καλλιέργειες.

Με την ίδια σταθερότητα, ο Όμιλος Barilla πραγματώνει και τη δέσμευσή του για περισσότερη ισότητα, στα πλαίσια της D&I στρατηγικής του. Από το 2020, ο Όμιλος έχει επιτύχει ισότητα στις αμοιβές μεταξύ των δύο φύλων για όλους τους υπαλλήλους του παγκοσμίως, για τους ίδιους ρόλους και καθήκοντα. Παράλληλα, ήταν η πρώτη εταιρεία στην Ιταλία που ανταποκρίθηκε στα πρότυπα συμπεριφοράς του ΟΗΕ κατά των διακρίσεων ΛΟΑΤΚΙ+ στον εργασιακό χώρο, αλλά και μία από τις πρώτες ιταλικές εταιρείες που έθεσε στόχους συμπερίληψης, όπως η επισημοποίηση της ευέλικτης εργασίας σε όλες τις εγκαταστάσεις της. Στην ίδια κατεύθυνση, μέχρι σήμερα, το 40% των στελεχών και των διευθυντών της Barilla είναι γυναίκες και η εταιρία συνεχίζει τις προσπάθειές της, για να ενισχύσει την ηγεσία των γυναικών στον εργασιακό χώρο και τη συμπερίληψη όλου του εργατικού δυναμικού της Barilla παγκοσμίως.

Πίσω από τον σκοπό του Ομίλου Barilla «THE JOY OF FOOD FOR A BETTER LIFE» και πίσω από κάθε συσκευασία, βρίσκονται όλες αυτές οι ιστορίες: πάνω από 20 χρόνια έρευνας για την προώθηση πιο αποτελεσματικών και βιώσιμων γεωργικών πρακτικών, επενδύσεις για 100% ανακυκλώσιμες συσκευασίες, συνεργασίες, καινοτόμα projects και ενέργειες που συνολικά υπερβαίνουν το καλό διατροφικά φαγητό και προάγουν την ευεξία και την ολιστική ευημερία των ανθρώπων. Όλες οι μάρκες του Ομίλου Barilla  συμβάλλουν σε αυτό το ταξίδι, προσφέροντας όχι μόνο τρόφιμα, αλλά και τη χαρά που μπορεί να ληφθεί όχι μόνο από το καλό φαγητό, μαγειρεμένο με επιλεγμένα υλικά άριστης ποιότητας, αλλά και την προσφορά στο περιβάλλον και τον άνθρωπο.

 

“Η γεωργία, οι μέθοδοι καλλιέργειας, η μετατροπή των πρώτων υλών σε τελικά προϊόντα, η συσκευασία, η διανομή και η κατανάλωση έχουν εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου, για να ανταποκριθούν στο ολοένα και πιο επιτακτικό αίτημά μας για υγιεινά προϊόντα, που ικανοποιούν παράλληλα τις γευστικές μας απαιτήσεις και της διατροφικές μας ανάγκες, ενώ παράλληλα συνεισφέρουν στην αναγέννηση των πόρων του πλανήτη”, σημείωσε ο Paolo Barilla, αντιπρόεδρος του ομίλου Barilla. “Από το 1877 το έργο μας τροφοδοτείται από την επιθυμία να ξεπεράσουμε τους εαυτούς μας, φτάνοντας στο σήμερα με το ίδιο πνεύμα που είχαν οι ιδρυτές της Barilla. Αυτή είναι η μόνη διαβεβαίωση για το μέλλον: πάθος και πολλή δουλειά ακόμα να κάνουμε”.

“Αυτή η έκθεση αφηγείται την ιστορία μας, την ιστορία των προϊόντων μας, των ανθρώπων μας και του τρόπου λειτουργίας μας”, δήλωσε ο Gianluca Di Tondo, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Barilla. “Αν θέλουμε να δώσουμε στον πλανήτη μας και στον καθένα από εμάς ένα μέλλον, πρέπει όλοι να συμβάλουμε σε αυτό. Η εταιρεία μας ξεκίνησε αυτό το ταξίδι πριν από πολλά χρόνια, κάνοντας μικρά βήματα, που με την πάροδο του χρόνου μας βοήθησαν να επιτύχουμε σπουδαία αποτελέσματα”.