DHL: Προσφορά υπηρεσιών στο Νεπάλ

Η ομάδα Disaster Response (DRT) του Ομίλου Deutsche Post DHL (DPDHL), συνέχισε τη δραστηριότητά της μέχρι τα τέλη Μαΐου. Η επέκταση κατέστη αναγκαία εξαιτίας ενός ακόμη ισχυρού σεισμού, που έπληξε την περιοχή του Νεπάλ στις 12 Μαΐου και προξένησε επιπλέον καταστροφές. Η ομάδα DRT διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στη διασφάλιση της συνεχιζόμενης λειτουργίας του Διεθνούς Αεροδρομίου Tribhuvan Kathmandu. Η ομάδα DRT κατέφθασε στην περιοχή μόλις 48 ώρες μετά τον πρώτο μεγάλο σεισμό της 25ης Απριλίου. Ως το μοναδικό διεθνές αεροδρόμιο της χώρας του Νεπάλ, η οποία περιβάλλεται από δύσβατη ξηρά, το Tribhuvan Kathmandu αποτελεί την κύρια πύλη άφιξης ανθρωπιστικής βοήθειας που προέρχεται από τη διεθνή κοινότητα.

Η 18μελής ομάδα εθελοντών της DHL, που απαρτίζεται από ανθρώπους ειδικούς στα logistics και εκπαιδευμένους στη διαχείριση καταστροφών, αναπτύχθηκε σε τρεις φάσεις και επιφορτίστηκε με το έργο της βελτίωσης των επιχειρήσεων logistics στο Διεθνές Αεροδρόμιο Tribhuvan Kathmandu για τις εισερχόμενες προμήθειες ανακούφισης των πληγέντων. Κατά τις 3 τελευταίες εβδομάδες, η ομάδα DRT διαχειρίστηκε πάνω από 2.000 τόνους εισερχομένων προμηθειών, ταξινομώντας και διακινώντας αγαθά με ελάχιστα διαθέσιμα μέσα, κατευθύνοντάς τα σε κεντρικές αποθήκες του αεροδρομίου, τις οποίες διαχειρίζεται το πρόγραμμα World Food Programme των Ηνωμένων Εθνών. Απώτερος στόχος είναι η περαιτέρω διανομή με τη συνδρομή μη κυβερνητικών οργανώσεων (ΜΚΟ).

Το αεροδρόμιο διαθέτει έναν αεροδιάδρομο, ο οποίος εξυπηρετεί συγχρόνως επιβατικά και εμπορικά αεροσκάφη και μπορεί να διαχειριστεί μέχρι και 9 αεροσκάφη ταυτόχρονα, με περιορισμό 196 τόνων ανά σκάφος. Η χωρητικότητα του αεροδρομίου, σε συνδυασμό με την έλλειψη εξοπλισμού και πόρων και δεδομένων των εξαιρετικά απαιτητικών περιστάσεων, αποτελούν τεράστιους παράγοντες που επηρεάζουν την ταχύτητα της προμήθειας αγαθών ανακούφισης προς τους πληγέντες.

Ο Chris Weeks, Director for Humanitarian Affairs του Ομίλου DPDHL, δήλωσε: «Αντιμετωπίζουμε συνεχείς ισχυρούς σεισμούς, γεγονός που σημαίνει ότι πρέπει να συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας για αρκετό καιρό. Η ομάδα Disaster Response αναλαμβάνει καθοριστικό μέρος στην προσπάθεια διανομής ανθρωπιστικής βοήθειας. Όταν πρωτοήρθαμε, έπρεπε να καταβάλλουμε μεγάλες προσπάθειες για να καθαρίσουμε τον αεροδιάδρομο και να τον αποσυμφορήσουμε από τα πακέτα προμηθειών, μια κρίσιμη δραστηριότητα σε περιστάσεις έκτακτης ανάγκης. Αν δεν το είχαμε πράξει αυτό, τότε το αεροδρόμιο θα παρέμενε κλειστό τις πρώτες 48 ώρες μετά το σεισμό, καθώς δε θα υπήρχε άλλος διαθέσιμος χώρος και εξοπλισμός και οι ΜΚΟ δε θα μπορούσαν να εντοπίσουν τις προμήθειές τους. Αναπτύξαμε ένα σύστημα μεγιστοποίησης της χρήσης των διαθέσιμων πόρων στα πλαίσια της παροχής βοήθειας. Συνεργαστήκαμε στενά με τις αρχές πολιτικής αεροπορίας, το στρατό, διεθνείς οργανισμούς βοήθειας και τα Ηνωμένα Έθνη, κι έτσι αποκτήσαμε σαφή εικόνα των καθημερινών εισερχόμενων πτήσεων. Επίσης οργανώσαμε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες υποδοχής των φορτίων, ώστε να διασφαλίσουμε την ταχύτερη δυνατή πραγματοποίησή τους.»

«Με τους σεισμούς να πλήττουν συνεχώς το Νεπάλ, είμαστε ευτυχείς που έχουμε στη διάθεσή μας την εμπειρία της DHL στα logistics μέσα στο αεροδρόμιο του Νεπάλ, η οποία μας βοηθά στο τιτάνειο έργο της διαχείρισης του τεράστιου όγκου των εισερχόμενων φορτίων ανθρωπιστικής βοήθειας. Είναι μια σκληρή δουλειά χωρίς άμεση απόδοση ευγνωμοσύνης, αλλά εξαιρετικά σημαντική, καθώς το Νεπάλ εξαρτάται απολύτως από αυτό το αεροδρόμιο, για να λαμβάνει βοήθεια από τη διεθνή κοινότητα. Η ταχύτητα και η αφοσίωση της ομάδας DRT του Ομίλου DPDHL, είναι πράγματι αξιέπαινη,» ανέφερε ο Alex Marianelli, Senior Logistics Coordinator, Nepal Earthquake Response, World Food Programme.

Η ομάδα DRT, η οποία κινητοποιήθηκε κατόπιν αιτήματος του Γραφείου των Ηνωμένων Εθνών για τον Συντονισμό των Ανθρωπιστικών Υποθέσεων (United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs – UNOCHA), εργάστηκε δίπλα στις αρχές του Νεπάλ, το πρόγραμμα World Food Programme των Ηνωμένων Εθνών (WFP), πολυάριθμες κυβερνήσεις, οργανισμούς βοήθειας και ΜΚΟ. Η ομάδα αξιοποίησε κάθε διαθέσιμο πόρο που βρήκε, όπως δανεικά κλαρκ, τρακτέρ, αυτοσχέδιες καρότσες και εκφορτωτές από το Ηνωμένο Βασίλειο, για να επιταχυνθούν οι διαδικασίες logistics, ώστε τα αγαθά ανακούφισης να φορτωθούν σε οχήματα όπως αμερικανικά αεροσκάφη κάθετης απογείωσης Osprey αλλά και τοπικά τρακτέρ.

Η ταχεία εκφόρτωση στις εγκαταστάσεις του μικρού αεροδρομίου και η έμπειρη αξιοποίηση του αποθηκευτικού χώρου, αποδείχθηκαν ουσιαστικές στη διατήρηση της λειτουργίας του αεροδρομίου και τη διασφάλιση της γρήγορης αποστολής της κατάλληλης βοήθειας προς τους σωστούς αποδέκτες, από την πλευρά των οργανισμών παροχής βοήθειας. Επί τρεις εβδομάδες, σχεδόν, η ομάδα DRT συμμετείχε στο συντονισμό της άφιξης και διανομής τροφίμων, στέγης, φαρμάκων και νερού, μεταξύ των οποίων τρία εκατομμύρια μπισκότων υψηλής θρεπτικότητας από το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ, ένα φουσκωτό νοσοκομείο 35 τόνων από τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα, ηλιακές λάμπες, εργαλεία επισκευών και πλαστικά υποστρώματα. Η ομάδα διαχειρίστηκε επίσης ένα ναυλωμένο αεροσκάφος της DHL, για τη μεταφορά αγαθών, τα οποία προσέφεραν χορηγοί από τη Μέση Ανατολή.

Ο Gagan Mukhia, Country Manager, DHL Express Nepal, δήλωσε, «Η γενναιοδωρία των ανθρώπων είναι συγκλονιστική σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης, όπως η συγκεκριμένη, καθώς η βοήθεια καταφθάνει σε πολλές μορφές. Μερικές από τις τεράστιες αεροπορικές παλέτες έπρεπε να αποσυναρμολογηθούν, πριν μετακινηθούν, καθώς δεν είχαμε τον εξοπλισμό για να τις μεταφέρουμε ολόκληρες. Ακόμη και μετά τον τελευταίο σεισμό της 12ης Μαΐου, είμαστε σε θέση να συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας με την ομάδα DRT, καθώς τώρα πλέον έχουμε τον εξοπλισμό και τα συστήματα, για να αντιμετωπίσουμε τον αυξανόμενο όγκο εισερχόμενης βοήθειας στο Νεπάλ, η οποία πρέπει να συνεχιστεί ακόμη για πολλούς μήνες. Τώρα πλέον τα αεροσκάφη μπορούν να εκφορτώνονται γρήγορα και η βοήθεια να διανέμεται πιο αποτελεσματικά στον πληθυσμό του Νεπάλ.»

Πέρα από τη συνεχή εθελοντική εργασία της ομάδας Disaster Response, η εμπορική υπηρεσία DHL Aid and Relief έχει διακινήσει περισσότερους από 100 τόνους αγαθών ανακούφισης για λογαριασμό οργανισμών όπως του ShelterBox και της Νορβηγικής Εκκλησίας. Επιπροσθέτως, έχει προγραμματιστεί η διακίνηση άλλων 90 τόνων, μέσα στις προσεχείς εβδομάδες.

Η ομάδα DRT του DPDHL Group περιλαμβάνει εθελοντές άρτιας κατάρτισης, που παρέχουν υπηρεσίες logistics δωρεάν, βοηθώντας το έργο του συντονισμού της ανθρωπιστικής βοήθειας στο αεροδρόμιο και την περαιτέρω διανομή των προμηθειών προς τους πληγέντες, το ταχύτερο δυνατό. Το δικτυο DRT αποτελείται από 400 εκπαιδευμένους εθελοντές της DHL, οι οποίοι μπορούν να αναπτυχθούν μέσα σε διάστημα 72 ωρών. Από το 2005, ομάδες DRT έχουν αναπτυχθεί σε περισσότερες από 30 περιπτώσεις, με πιο πρόσφατη εκείνη του Vanuatu, μετά την καταστροφή που προξένησε ο κυκλώνας Pam, το Μάρτιο του 2015, αλλά και στις Φιλιππίνες, που χτυπήθηκαν από τον τυφώνα Haiyan.

Το GoHelp είναι το πρόγραμμα διαχείρισης καταστροφών, που ανέπτυξε ο Όμιλος DPDHL και περιλαμβάνει το πρόγραμμα “Get Airports Ready for Disaster” (GARD), με στόχο ακριβώς την επέμβαση ομάδων DRT μετά από φυσικές καταστροφές.Το DPDHL Group συνεργάζεται από το 2005 με τα Ηνωμένα Έθνη, παρέχοντάς τους δωρεάν πρόσβαση σε υπηρεσίες logistics, στο παγκόσμιο δίκτυό του και την τεχνογνωσία των εργαζομένων του. Μέχρι σήμερα, το GARD έχει βοηθήσει στα πλαίσια του Προγράμματος Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών, περισσότερα από 29 αεροδρόμια σε χώρες όπως η Αρμενία, το Μπαγκλαντές, η Δομινικανή Δημοκρατία, το Ελ Σαλβαδόρ, η Ινδονησία, η Ιορδανία, ο Λίβανος, το Νεπάλ, ο Παναμάς, το Περού, οι Φιλιππίνες, η Τουρκία και η Σρι Λάνκα. Σε συνεργασία με τον οργανισμό UNOCHA, ο όμιλος DPDHL έχει επίσης εγκαταστήσει ένα παγκόσμιο δίκτυο ομάδων DRT, για την υποστήριξη αεροδρομίων, σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών.