Oracle: Το HR πρέπει να κάνει περισσότερα για να παραμείνει επίκαιρο

Την παραμονή του HR Tech World, η Oracle απευθύνθηκε στα στελέχη του HR καλώντας τα να σταματήσουν να εστιάζουν στις διαδικασίες του HR και να αρχίσουν να υιοθετούν έναν ευρύτερο ρόλο όσον αφορά στη βελτίωση της απόδοσης.

Η έκκληση συμπίπτει με έρευνα που διεξάγει η εταιρεία σε συνεργασία με το πρόγραμμα Engage with Success και την Ashridge Executive Education, έρευνα που υπόσχεται να αμφισβητήσει παγιωμένες αντιλήψεις σχετικά με την αφοσίωση των εργαζόμενων και σηματοδοτεί την πρώτη φορά που αυτή εξετάζεται σε επίπεδο ομάδας και όχι από την οπτική γωνία μεμονωμένων εργαζόμενων.

Η ερευνητική ομάδα της Ashridge Executive Education, τμήματος του Hult International Business School, χαρτογραφεί συμπεριφορές ομάδων, ως προς τους παράγοντες που κάνουν τους εργαζόμενους να αισθάνονται ενεργά συμμετέχοντες, και τις έχει κατατάξει σε τέσσερις «ζώνες αφοσίωσης»:

  • Ζώνη αφοσίωσης: ομάδες που είναι παραγωγικές, δρουν έγκαιρα σχετικά με την επίλυση προβλημάτων και αντιμετωπίζουν θετικά την από κοινού εργασία
  • Ζώνη μη αφοσίωσης: μη παραγωγικές ομάδες στις οποίες οι εργαζόμενοι βλέπουν τους εαυτούς τους ως θύματα του συστήματος, συχνά προτιμώντας να εργάζονται μεμονωμένα παρά από κοινού
  • Ζώνη ψευδο-αφοσίωσης: ομάδες που είναι παραγωγικές αλλά στις οποίες οι εργαζόμενοι κοιτούν τα προσωπικά τους συμφέροντα, προτιμώντας να δείχνουν οι ίδιοι καλοί στα μάτια των διευθυντών παρά να συνεισφέρουν στη συνολική επιτυχία της ομάδας
  • Ζώνη ικανοποίησης:  ομάδες που κάνουν τα απολύτως ελάχιστα στο πλαίσιο των δυνατοτήτων τους έτσι ώστε τα μέλη τους να μπορούν να επιστρέφουν στο σπίτι τους «ικανοποιημένα», αντί να κάνουν παραπάνω προσπάθειες ή να σκέφτονται τρόπους για να προοδεύσει η επιχείρηση

Με μια καλύτερη κατανόηση της αλληλεπίδρασης ανάμεσα στις διοικητικές προσεγγίσεις, τις δομές των ομάδων, την ποικιλότητα, τις σχέσεις των εργαζόμενων και μια σειρά από πρόσθετους παράγοντες, οι επικεφαλής του HR θα αποκτήσουν νέα αξιοποιήσιμη πληροφόρηση που θα τους βοηθήσει να παίξουν έναν πιο καίριο ρόλο όσον αφορά στο χειρισμό των ειδικών προβληματικών σημείων κάθε ομάδας και της αφοσίωσης που επειδικνύει.

Ο Andy Campbell, HCM Strategy Director, Oracle, δήλωσε: «Παρά τις έντονες παροτρύνσεις των διοικητικών συμβουλίων προς το HR για αναβάθμιση του ρόλου του, πολλές ομάδες HR εξακολουθούν να είναι προσκολλημένες στην ασφαλή και πεπατημένη οδό των υποστηρικτικών εργασιών. Αυτές οι εργασίες εξακολουθούν να είναι κρίσιμες, αλλά δε συνεισφέρουν στην επιτυχία μιας εκστρατείας marketing ή σε καλύτερες πωλήσεις ή σε οποιονδήποτε από τους δείκτες μέτρησης με τους οποίους ζυγίζει μια εταιρεία την επιτυχία της. Με ενοποιημένα συστήματα HR που προσφέρουν υποστήριξη και νέες δυνατότητες, τα στελέχη του HR μπορούν να εγκαταλείψουν την ασφαλή οδό και να εργαστούν πιο στενά με όλα τα τμήματα της επιχείρησης ώστε να τα βοηθήσουν να χτίσουν αφοσιωμένες, παραγωγικές ομάδες.»

Η Sharon Olivier, Programme Director, Ashridge Executive Education, δήλωσε: «Ενόσω η έρευνα βρίσκεται ακόμα στα τελικά στάδια, τα ευρήματά μας ήδη δείχνουν κάποιες σημαντικές εκπλήξεις που θα αμφισβητήσουν παραδοσιακές αντιλήψεις σχετικά με την αφοσίωση. Πάνω απ’ όλα, μπορούμε να κατανοήσουμε τον πραγματικό βαθμό στον οποίο επηρεάζονται οι εργαζόμενοι από την ομάδα τους και τη δυναμική μέσα στην οποία εργάζονται, συχνά δίνοντας περισσότερη αξία σε αυτήν την άμεση ομάδα παρά στον οργανισμό για τον οποίο εργάζονται.»

Η Cathy Brown, Executive Director, Engage for Success, δήλωσε: «Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που ενισχύουν την αφοσίωση είναι αυτό που αποκαλούμε “ο διευθυντής που εμπνέει αφοσίωση”, κάποιος δηλαδή που εμπιστεύεται τους εργαζόμενους, τους αντιμετωπίζει ως ξεχωριστά άτομα και δημιουργεί ένα περιβάλλον στο οποίο όλοι μπορούν να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους. Αυτό είναι ένα μόνο από τα απρόσμενα ευρήματα που αναδεικνύει η έρευνά μας, και προσδοκούμε ότι θα προκύψουν και άλλα καθώς εμβαθύνουμε ακόμα περισσότερο στους παράγοντες που κάνουν πραγματικά τις ομάδες αποτελεσματικές και φέρνουν τις παρατηρούμενες (ή μη) συμπεριφορές.»