Interamerican: Χορηγός της έκδοσης «Hellenic CSR iNSIGHTS» της Direction

Η INTERAMERICAN συνεχίζει τη συνεισφορά σε ένα εξαιρετικού ενδιαφέροντος έργο για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, που καταγράφει την πρόοδο της εφαρμογής της στην Ελλάδα, με τη χορηγική υποστήριξη και της πρόσφατης, δεύτερης έκδοσης της έρευνας «Hellenic CSR iNSIGHTS» από τη Direction Business Network και το περιοδικό CSR Review.

Η συνεργασία της εταιρείας με τη Direction στο εκδοτικό πεδίο, εκτός της πρώτης (2016) και δεύτερης έκδοσης της έρευνας, περιλαμβάνει και το CSR LEXICON (2015), δημιουργώντας έτσι μια παράδοση συμβολής στην αποτύπωση χρήσιμων πληροφοριών για τα ενδιαφερόμενα στελέχη επιχειρήσεων όσον αφορά στην εταιρική υπευθυνότητα.

Η πρωτογενής, ποσοτική έρευνα που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά από το Ερευνητικό Εργαστήριο Marketing (ALARM) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τη Direction, το Δίκτυο CSR Hellas και την Ελληνική Ακαδημία Marketing, αναπτύχθηκε πανελλαδικά σε δείγμα 60 ενεργών στην ΕΚΕ επιχειρήσεων. Η εργασία ανέδειξε τον βαθμό διείσδυσης των αρχών της υπεύθυνης επιχειρηματικότητας στις ελληνικές επιχειρήσεις, κατέγραψε τις τάσεις για σχετικές δράσεις, διερεύνησε τους διατιθέμενους πόρους, ανέλυσε την επίδραση των δράσεων στην ανταγωνιστικότητα και εξέτασε τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης στην εμπέδωση της ΕΚΕ.

Όπως προέκυψε από την έρευνα, 91,7% των επιχειρήσεων συνδέουν τις δράσεις τους με την κοινωνία, 89,7% με το περιβάλλον, επίσης 89,7% με το ανθρώπινο δυναμικό και 75% με την αγορά, ενώ κατά 80% οι επιχειρήσεις συνεργάζονται ή υποστηρίζουν κοινωνικούς φορείς και ΜΚΟ. Οι περισσότερες επιχειρήσεις (37) του δείγματος διαθέτουν για δράσεις όλους τους γνωστούς πόρους: οικονομικούς, παροχές σε είδος, υλικοτεχνική υποδομή, εθελοντές και εξειδικευμένο προσωπικό. Παρά την κρίση, οι περισσότερες εταιρείες (55,2%) διατήρησαν αμετάβλητη την επένδυση τους στην ΕΚΕ, ορισμένες (5,2%) τη μείωσαν και αρκετές (39,7%) αύξησαν τους διατιθέμενους πόρους. Η ανταγωνιστικότητα μιας επιχείρησης φαίνεται να επηρεάζεται θετικά από την ανάπτυξη δράσεων ΕΚΕ – κυρίως, σε ενέργειες που αφορούν στην αγορά και τον πελάτη. Είναι χαρακτηριστικό ακόμη, ότι 4 στις 10 επιχειρήσεις του δείγματος έχουν εμπειρία εφαρμογής της ΕΚΕ μεγαλύτερη της δεκαετίας.

Εκ μέρους της Direction Business Network, ο εκδότης Βαγγέλης Παπαλιός υπογραμμίζει την αναγκαιότητα αυτής της αποτύπωσης δεδομένων για την τεκμηρίωση και παρακολούθηση της εξέλιξης της ΕΚΕ στην Ελλάδα. Σχετικά, ο Γιάννης Ρούντος, διευθυντής εταιρικών σχέσεων και υπευθυνότητας της IΝΤERAMERICAN, επισημαίνει: «Η κοινωνική υπευθυνότητα αποτελεί, πλέον, δομικό στοιχείο της στρατηγικής και του business plan των πιο οργανωμένων επιχειρηματικών οργανισμών. Tο ενδιαφέρον για την ΕΚΕ αυξάνεται συνεχώς, ευρωπαϊκά και διεθνώς, με θεσμικά πλαίσια που ορίζουν μεγαλύτερο εύρος ευθύνης και παρεμβατικής δυνατότητας για το επιχειρείν: από την κανονιστική συμμόρφωση και την κοινωνική – περιβαλλοντική – οικονομική επίδραση των εταιρειών μέχρι την απολογιστική έκθεσή τους. Άλλωστε, έχει νομοθετηθεί υποχρεωτικότητα αναφοράς μη χρηματοοικονομικών πληροφοριών, σε ακολουθία κοινοτικής οδηγίας, για ορισμένες κατηγορίες επιχειρήσεων. Συνεπώς, η έκδοση των αποτελεσμάτων της έρευνας για την ΕΚΕ και η παρουσίαση συμπερασμάτων βοηθά τις εταιρείες που την έχουν ενσωματώσει στη στρατηγική τους να βελτιώσουν τη σχετική προσέγγιση».