Τα Κοινωνικά Παντοπωλεία της Μαρινόπουλος

Τρία Κοινωνικά Παντοπωλεία έχει δημιουργήσει στην Αθήνα, στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, σε συνεργασία με τους Δήμους, η Μαρινόπουλος Α.Ε., σε μια συντονισμένη προσπάθεια κατά της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού. Γι’ αυτή της την πρωτοβουλία η εταιρεία απέσπασε το βραβείο CSR Retail Strategy στη φετινή 11η διοργάνωση των RETAILBUSINESS AWARDS, του μεγάλου θεσμού του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας.

Tα Κοινωνικά Παντοπωλεία

Η εταιρεία Μαρινόπουλος Α.Ε. είναι η μεγαλύτερη λιανεμπορική αλυσίδα, με πρωταγωνιστικό ρόλο στην εγχώρια αγορά εδώ και 50 χρόνια. Η εταιρεία απασχολεί περισσότερους από 13.500 εργαζομένους, διατηρεί πολυετείς συνεργασίες με πάνω από 2.000 Έλληνες προμηθευτές και διαθέτει περίπου 800 καταστήματα σε κάθε γωνιά της χώρας. Η εταιρεία συμβάλλει έμπρακτα στην ελληνική κοινωνία με δράσεις και πρωτοβουλίες και στη δύσκολη σημερινή συγκυρία προσπαθεί να στηρίζει τον Έλληνα καταναλωτή και τις τοπικές κοινωνίες στις οποίες δραστηριοποιείται υπεύθυνα όλα αυτά τα χρόνια. Σε μία συντονισμένη προσπάθεια, λοιπόν, κατά της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, έχει δημιουργήσει τρία Κοινωνικά Παντοπωλεία στην Αθήνα, στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, σε συνεργασία με τους Δήμους.

Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής, η οποία απέσπασε και το βραβείο CSR RETAIL STRATEGY, είναι η ανακούφιση των ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων, όπως οι άπορες οικογένειες. Συγκεκριμένα, τα Κοινωνικά Παντοπωλεία καλύπτουν τις πρωτογενείς ανάγκες 200 απόρων οικογενειών για διάστημα έξι μηνών, ώστε σε συνδυασμό με άλλες κοινωνικές δράσεις των Δήμων να είναι σε θέση, σταδιακά, να στηρίζονται στις δικές τους δυνάμεις. Στεγάζονται σε κτίρια των αντίστοιχων Δήμων και είναι καταστήματα που δεν διαφέρουν σε σχέση με τα υπόλοιπα σουπερμάρκετ της Μαρινόπουλος Α.Ε.

Τα Κοινωνικά Παντοπωλεία ανοίγουν δύο φορές την εβδομάδα και σε αυτά έχουν πρόσβαση οι συγκεκριμένες μόνο οικογένειες, που έχουν επιλεγεί από τα αρμόδια τμήματα της Κοινωνικής Υπηρεσίας των Δήμων. Με την επίδειξη μιας ειδικής κάρτας οι δικαιούχοι μπορούν να προμηθευτούν προϊόντα μέχρι το ανώτατο μηνιαίο όριο αγορών που έχει τεθεί. Οι οικογένειες επιλέγονται από τις Κοινωνικές Υπηρεσίες κάθε έξι μήνες, βάσει συγκεκριμένων κοινωνικών κριτηρίων. Οι δομές λειτουργίας των Κοινωνικών Παντοπωλείων έχουν υλοποιηθεί με βάση τις αντίστοιχες δομές που ακολουθούνται από την εταιρεία για όλα τα καταστήματα. Λειτουργούν αποκλειστικά με εργαζόμενους της Μαρινόπουλος και γίνεται ανεφοδιασμός των προϊόντων καθημερινά με φορτηγά της εταιρείας. Παράλληλα, τα Κοινωνικά Παντοπωλεία έχουν εξοπλιστεί πλήρως με ράφια και ψυγεία για τη διάθεση κάθε είδους προϊόντος, τυποποιημένου, κατεψυγμένου ή φρέσκου. Τα προϊόντα αυτά είναι άριστης ποιότητας, ασφαλή και επιλεγμένα με ιδιαίτερη φροντίδα, αποκλειστικά για τις ανάγκες των δικαιούχων.

Η Μαρινόπουλος Α.Ε. χρηματοδοτεί εξ ολοκλήρου τα τρία Κοινωνικά Παντοπωλεία, ενώ με ίδια μέσα ολοκλήρωσε την κατασκευή, τον εξοπλισμό, τη στελέχωση και τον ανεφοδιασμό των Κοινωνικών Παντοπωλείων. Το μεγαλύτερο όφελος όμως αφορά τους ίδιους τους δικαιούχους των Κοινωνικών Παντοπωλείων: τις χιλιάδες άπορες οικογένειες που βρίσκουν κάθε μέρα εντελώς δωρεάν όλα τα προϊόντα για να ζήσουν αξιοπρεπώς. Μέχρι σήμερα, 4.200 άπορες οικογένειες -περίπου 17.000 άνθρωποι σε ανάγκη έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα των Κοινωνικών Παντοπωλείων, ενώ έχουν επενδυθεί από τη Μαρινόπουλος περί τα 10.000.000 ευρώ για τη λειτουργία και τροφοδοσία τους.

Επιμονή και αφοσίωση

Το βραβείο CSR Retail Strategy παρέλαβε στην Τελετή Απονομής των βραβείων ο Διευθυντής Ανάπτυξης και Δημοσίων Σχέσεων της Mαρινόπουλος, Γιώργος Βογιατζάκης, ο οποίος δήλωσε: «Τα Κοινωνικά Παντοπωλεία είναι ένας θεσμός που ξεκίνησε πρώτη η εταιρεία μας, ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε., το 2007 σε μια προσπάθεια να βοηθήσει συνανθρώπους μας που αντιμετώπιζαν οικονομικές δυσκολίες. Είναι ένα έργο στο οποίο επενδύσαμε με την ψυχή και την καρδιά μας τα τελευταία πέντε χρόνια και συνεχίζουμε να επενδύουμε. Δυστυχώς σήμερα όλο και περισσότεροι συνάνθρωποί μας αντιμετωπίζουν το φάσμα της ανεργίας και της ανέχειας. Είναι επιτακτική ανάγκη, υποχρέωση και καθήκον όλων των επιχειρήσεων, να τους αγκαλιάσουμε με αγάπη και να τους δώσουμε το μήνυμα για μια καλύτερη, καινούρια μέρα. Η εταιρεία μας θασυνεχίσει την προσπάθεια αυτή, με επιμονή και αφοσίωση».